Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ninz schreef:ik denk dat je als je paard 500 grams opheeft ook bijna geen weerstand meer heeftof zo
maar zweet heel erg snel waardoor ik in de winter dus een probleem heb met een drijfnat paard ( echt dat de druppels zweet er gewoon afvallen
) en dat vind ik dus zielig voor haar dat ze gewoon echt moeite heeft
ninz schreef:mijn paard heeft ook een inloopstalmaar zweet heel erg snel waardoor ik in de winter dus een probleem heb met een drijfnat paard ( echt dat de druppels zweet er gewoon afvallen
JoviBan schreef:[naam] schreef:mijn paard heeft ook een inloopstalmaar zweet heel erg snel waardoor ik in de winter dus een probleem heb met een drijfnat paard ( echt dat de druppels zweet er gewoon afvallen
Hoe doe je dat dan in de zomer? Dan zweet je paard toch ook? Is dat dan niet zielig?
Ik bedoel maar, de topics vliegen je weer om de oren, dat het zo (te) warm is om te rijden. Maar er moet volgens velen toch echt wel gereden worden met dit hete weer, of desnoods longeren, maar het paard mòet wat doen.![]()
En diezelfde mensen scheren in de winter hun paard of leggen tegen de herfst al dekens op om wintervacht te voorkomen, omdat dan opeens de warmte en het zweten zielig is?
Mijn mening is: iig met dit weer je paard lekker met rust laten wat rijden betreft en in de winter gewoon rekening houden met de wintervacht en wat minder fanatiek trainen.
en trouwens zo hard trainen we niet eens hoor! dat is het hem juist...
ninz schreef:in de zomer vind ik het een minder probleem omdat je dan geen problemen hebt met kouvatten enz.

jellybean schreef:Je kunt ook je (droge) zweetdeken onder je regendeken doen als voering, dan heb je ook al een 150 grams (???) voering?
)Up_to_Date schreef:In de zomer gebruik ik geen vliegendeken o.i.d.
In de winter heb ik drie verschillende dekens.
0 gram - 200 gram - 300 gram.
Ik wissel de deken niet met 's nachts of overdag.
Alleen wanneer de temperaturen veranderen en dan houden ze dus ook een bepaalde periode 1 deken op. De mijne staat 's nachts op stal en in de winter van 10.00-17.00u in de wei.
JoviBan schreef:[naam] schreef:mijn paard heeft ook een inloopstalmaar zweet heel erg snel waardoor ik in de winter dus een probleem heb met een drijfnat paard ( echt dat de druppels zweet er gewoon afvallen
Hoe doe je dat dan in de zomer? Dan zweet je paard toch ook? Is dat dan niet zielig?
Ik bedoel maar, de topics vliegen je weer om de oren, dat het zo (te) warm is om te rijden. Maar er moet volgens velen toch echt wel gereden worden met dit hete weer, of desnoods longeren, maar het paard mòet wat doen.![]()
En diezelfde mensen scheren in de winter hun paard of leggen tegen de herfst al dekens op om wintervacht te voorkomen, omdat dan opeens de warmte en het zweten zielig is?
Mijn mening is: iig met dit weer je paard lekker met rust laten wat rijden betreft en in de winter gewoon rekening houden met de wintervacht en wat minder fanatiek trainen.
maximiliaan schreef:wel als hij nat is en warm en je zet hem in het land!!!
maximiliaan schreef:als een paard in de natuur rent zal hij zichzelf vanuit nature ook goed *uitstappen* en in de natuur hebben ze meer beschutting dan in de meeste weilanden en op veel stallen tocht het ook en een paard zou vanuit nature nooit in de tocht gaan staan met een warme en natte vacht...
maximiliaan schreef:Waarom hou jij je paard anders kort in z'n vacht? alleen voor de mooigheid soms?