Over hele hele lichaam kale plekken => zomereczeemdeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Over hele hele lichaam kale plekken => zomereczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 18:42

Mijn pony heeft last van zomereczeem en staat sinds enkele weken met een rambo sweet itch hoody op. Wat overigens een top deken is. Andere eczeemdekens had ze snel kapot, hingen scheef etc. De Rambo niet. Dus wat dat betreft een top deken!

Maar nou het probleem, ze krijgt over haar hele lichaam schuurplekken. Het worden echt kale plekken en de huid zie je er door heen. Net haalde ik de deken af en had haar even goed gepoets, er kwamen super veel haren vanaf.
Eind december is klaartje geschoren en sindsdien heeft ze eigelijk niet echt meer mooi in haar vacht gezeten. Haar vacht groeide niet lekker aan en er zat geen glans op. 2 weken geleden is ze een week ziek geweest en heeft van de da een poeder gehad voor over haar voer. Nou begon ze eindelijk weer wat glans te krijgen, maar sinds een paar dagen kreeg ze last van kale plekken. Ze heeft altijd al een gevoelig huidje gehad. Zo kan ze ook niet met een halster de wei op, want daar krijgt ze ook kale plekken van.

Nou heeft ze dus geen jeuk meer, maar loopt wel met kale plekken rond. Die overigens over haar hele lichaam zitten. Maar wel op bepaalde plekken een stuk van 2 cm, dan weer een stuk niks, en dan weer een kale plek. Weet iemand misschien wat het kan zijn of is het echt van de deken zelf. Want dan baal ik wel flink, heeft ze eindelijk maan- en staarthaar maar heeft ze geen vacht haar meer..

Iemand? Verward

CM_

Re: Over hele hele lichaam kale plekken => zomereczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:44

Misschien schimmel of luis?

Tegen het schuren kun je elke dag een beetje glansspray op die plekken spuiten,zodat de deken minder schuurt Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:03

wat zegt de dierenarts?
wat voor poeder heb je gehad?

misschien een keer bloedonderzoek laten doen?

Evi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:10

Ik denk dat het luis is, je moet eens kijken bij de rand daar langs de manen. Mijn bijrijdpaard kreeg in een keer ook allemaal kale plekken en iemand die véél wist van paarden keek erna, dus langs de manenkam en zag allemaal eitjes. Als jou paard dat ook heeft(het heerst trouwens nu) dan moet je hem scheren(wel zorgen dat je dekens voor 's nachts en messchien overdag hebt) en dan één keer in de zoveel tijd behandelen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:15

Ik heb de da er nog niet over gebeld. Het is licht begonnen bij de schouders. Maar dit krijgt ze ook van de dekens in de winter. Ik heb de borst toen ingespoten met glansspray.
Maar ik was 2 dagen niet geweest vanwege drukte op het werk en nou zag ik dat ze behoorlijk wat plekken erbij had gekregen.

De huid is zwart onder de schuurplekken. Het jeukt verder niet bij mijn pony

Ellepel, Klaartje was er verkouden en had poeder voor over het voer gekregen, waardoor de verkoudheid weg moest gaan. Ik moest het een week gebruiken, als het daarna niet weg was zou het terug komen. Maar de verkoudheid was gewoon weg. Ik heb het zakje weggegooid. Ik weet de naam ook niet meer

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:15

Hoi hoi mijn pony word ook kaal op een aantal plekken en het blijkt schimmel te zijn ik heb ook een topic er over gemaakt en ik kreeg de tip imavarol te gebruiken

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:17

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 19:21

Klaartje heeft verder geen schilfers of korstjes.
Ik zal morgen een foto's maken Ja

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:22

okay maar wel kringen??
het kan een ander soort schimmel zijn.
Imavarol werkt voor alle schimmels

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:39

Mijn pony heeft ook Luis gehad maar kreeg geen kale plekken..
Maar als Klaartje luis heeft zie je de luizen ook gewoon lopen en in de voorpluk zitten heeeeeel veel neten(Eitjes) Knipoog
En wij hoefden ze niet te scheren, we moesten dag 1 behandelen dag 2 en 3 niet rijden en dag 4 weer behandelen, dag 5 en 6 wederom niet rijden.
Toen zag je bijna letterlijk de dode luizen van haar af vallen ..