Halsvliegendeken en lange manen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Halsvliegendeken en lange manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 19:44

Hallo allemaal..

De zomer komt er weer aan.. En aangezien mijn pony aardig opgevreten word door het ongedierte heb ik besloten dit jaar een vliegendeken aan te schaffen. Omdat ik verwacht dat de lading ongedierte vele malen erger gaat worden vanwege de warme winter.. Scheve mond

Nu heb ik een Tinkermerrie met hele lange manen aan een kant, dus de andere kant word lekgeprikt.
Nu wilde ik deze:

Citaat:
http://www.piafferuitersport.nl/tumb.ph ... 523&w=1024

Weather beeta fly protector set
(UK4100500)
Een complete set bestaande uit deken met extra lange staartflap, loopsplitten,buikflap met elastieke singels en afglijbeveiliging aan de sluitingen ( voorkomt openschieten van de sluitingen ), borststluitingen, vast halsgedeeldte.Hierbij een vliegenkap met oren. Dit alles in een zeer fijnmazig soepel materiaal. Weert zelfs het kleinste insect

deken aanschaffen.. Maar hier zit een lange hals op.
Nu vroeg ik me af of mijn paard haar lange manen niet onder die deken zouden gaan schuren.
Want anders neem ik maar een deken zonder hals..

Andere adviezen/dekens zijn ook welkom..
Alvast bedankt voor de tips!!

Cheveyo

Re: Halsvliegendeken en lange manen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:02

Heb er ook een met hals, manen in de vlechten gedaan en er is niks mee gebeurd. Mijne stelt de kap en dingen over zijn hoofd alleen niet zo op prijs dus bij hem heb ik een vliegenmasker die ik met moeite heb kunnen vinden (ogen staan bij een tink soms/vaak anders het hoofd dan bij andere rassen).

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 04:10

ik heb de pagoni van divoza, maar das een exzeem deken.. daardoor gaan de manen platter liggen, en tot mn spijt zag ik vandaag dat er ook heel wat haren af breken....

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 09:43

silas had van de winter een deken met halve hals en heb gewoon de manen die eronder vielen ingevlochten en dat ging super

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 16:15

Nagelbijten / Gniffelen Zo te horen moet ik dan toch vlechten.. En ze heeft daar werkelijk een gruwelijke hekel aan..
Bedankt iig voor de reacties..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:22

Inderdaad vlechten, gewoon 1x in de week de vlechten opnieuw invlechten..