Oud&Nieuw en paarden aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Oud&Nieuw en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 13:56

De vraag is heel simpel: wie heeft zijn paarden aan huis staan en wat doe je dan met Oud&Nieuw?
Ga je ook wel weg zonder dat er toezicht is of blijf je thuis voor de paarden, omdat je maar nooit weet wat er allemaal gebeurt met dat vuurwerk?

M_C_Design

Re: Oud&Nieuw en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:00

onze paarden gaan dan echt helemaal flippen!
wij steken dan gewoon achter het huis wat vuurwerk af (niet echt veel en hard ofzo) maar het is echt niet normaal joh! die paarden rennen de bak door als een stel imbezielen... heel zielig Boos!

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:00

wij blijven thuis, we hebben paarden en honden en we vinden het voor de dieren fijn om thuis te blijven, je weet nooit wat er gebeurt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 14:01

Heb je ze dan niet op stal staan?
Bij mij staan ze op stal met de bovenluiken dicht.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:03

Mijn paarden staan bij vrienden aan huis. Maar die blijven speciaal voor de paarden thuis.

Paarden krijgen 's middags alleen een wat hooi, zodat ze flink honger hebben. Paarden worden 's avonds om 23.55 uur gevoerd! En we halen alle tussendraadjes weg, zodat ze veilig rond kunnen rennen.

Wij zetten ze juist niet opstal omdat ze dan helemaal gestressed raken, kunnen ze niet meer alles zien en kunnen ze niet rennen. Nou staan ze altijd buiten met loopstal, dus dat is anders dan ze altijd op stal staan.

Eigenlijk blijven ze altijd behoorlijk rustig, omdat er natuurlijk al de hele dag vollop wordt geknald. Of eigenlijk al 2 weken hier....

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:06

Ik weet nog niet precies wat ik ga doen met mijn paard.
Maar ik denk gewoon vroeg naar buiten en zo laat mogelijk een uur of 23.30 naar binnen.

Ik heb gemerkt dat het voor mijn paard makelijker is dat ie buiten staat als binnen.
En meestal breng ik oud en nieuwe wel door in de stal

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:07

waar mijn ponys staan is ergens in een buurtschap..dus ze horen zowiezo al niet zoveel knallen..maar als ze er 1 horen worden ze helemaal gek...vooral de jonge ponys....maar wij hebben 2 oude die heel rustig zijn en daardoor zijn de anderen ook wat rustiger Haha!

maar ik vind het best zielig voor die dieren..... Ach gut

en ik ben er meestal dan niet...maar er lopen daar altijd een paar mensen rond die alles in de gaten houden Vork

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:21

Onze paarden staan gelukkig gestald in een omgeving waar geen vuurwerk wordt afgestoken.Maar voor onze andere huisdieren blijven we thuis.Is het geen idee om bij de paarden flinke plukken watten in hun oortjes te stoppen??En op stal evt. een radio aan?Is het echt te erg,dan zou ik ze tijdens de jaarwisseling op een goede manege zetten.Daar is meestal goed toezicht,en je kan zelf op nieuwjaars ochtend lekker uitlapen terwijl je paarden goed verzorgd worden.Succes ermee. Pling

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:22

ik heb mijn paarden ook aan huis staan
en ik rij ze met oud en nieuw en nieuw ik volgig dit topic ook nog even Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:25

blijf ook thuis, voor de paarden en de honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:28

Ik ben 2 jaar op een rij thuis geweest en kwamen vrienden hier.
Dit jaar ga ik weg, omdat ze 2 jaar erg rustig stonden.

Maar nu wordt er hier ook niet erg veel geknald.

Radio aan en lampen aan. zo viel het de afgelopen jaren erg mee.
Maar ik geef toe dat ik dan wel weer blij ben als ik thuis ben hoor.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:30

radio en lampen aan het ze is rustig, blijf wel thuis maar ik denk niet dat het nodig is.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:32

Hier in het buitengebied mag geen vuurwerk afgestoken worden Lachen (niet dat iedereen zich eraan houd, maar er word in iedergeval niet erg veel vuurwerk afgestoken)
Winston boeit het helemaal niets, ik ga dit jaar waarscheinlijk niet ver weg (zoals altijd eigenlijk Knipoog ) maar ik heb toch niet zoveel met vuurwerk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:33

Ze staan in hun stal met de luiken dicht zodat er geen vuurwerk in de stallen kan komen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:34

die van mij staat binnen met de bovendeur open. Ik ben andere jaren altijd thuis gebleven. Ik blijf dan wel in de buurt (voor het huis naar het vuurwerk kijken) en loop tussendoor altijd even naar hem toe en blijf dan even bij hem staan. Hij staat normaal achterin de stal bang naar buiten te kijken, of hij komt voorzichtig met zijn koppie naar buiten naast me staan kijken naar het vuurwerk. Oke hij vind het niet leuk maar ben bang als ik hem buiten laat staan dat ie door de draad gaat en dan ben ik verder van huis. Normaal staat hij 's nachts ook niet buiten. Hij is trouwens ook niet panisch maar eerder wat zenuwachtig. Ik geef trouwens ook geen kalmerende middelen. En we wonen redelijk rustig.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:35

De eigenaar is altijd thuis, dus daar heb ik geluk mee Haha! Ze staan wel redelijk rustig altijd. Alleen ik heb dit jaar op 30 dec in de avond een wedstrijd opgegeven, deze is toch wel 45 min rijden van ons vandaan, heb er toen ik inschreef niet over nagedacht, maar hoop toch niet dat ze dan al veel aan het knallen zijn, want een paard op de trailer en dat vuurwerk dat zie ik niet zo zitten

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:38

Wij hebben ze aan huis staan, maar wonen aan de rand van het dorp waar jaarlijks die kleine *ttertjes 's morgens om 10:00 al beginnen en non-stop doorgaan tot middernacht.
Dus vanaf 10:00 krijg ik 1 paard met geen mogelijkheid de stal uit. Die andere twee lijken er weinig om te geven, enkel wanneer een iets grotere knal ik schieten ze even door de wei.
's avonds en 's nachts doe ik de stal volledig dicht (bovendeuren ook) en de radio aan (WDR 4, duitse zender waarop ze absoluut geen vuurwerk laten horen Haha!) en dan valt het heel erg mee op stal (al mest er dan nog een 7 kleuren mest Knipoog )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:40

Chico4life schreef:
onze paarden gaan dan echt helemaal flippen!
wij steken dan gewoon achter het huis wat vuurwerk af (niet echt veel en hard ofzo) maar het is echt niet normaal joh! die paarden rennen de bak door als een stel imbezielen... heel zielig Boos!

Zielig? Zal maar niets zeggen...

Wij zijn altijd thuis en steken geen vuurwerk af. Temeer omdat we het voor de dieren niet doen, anderzijds omdat ik het de grootst mogelijke onzin en milieuvervuiling is die nutteloos is. Maar dat terzake.. paard staat gewoon op stal en wij doen gewoon alles dicht en zetten de trekkerradio aan Knipoog

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:52

Mijn paard staat op stal en omdat hij het ook eng vind zetten we de radio bij haar neer zodat ze het niet meer zo goed hoort en dan krijgt ze hooi en dan staat ze gewoon lekker rustig te eten Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 18:58

Ik denk idd dat ik maar met een radio ga werken. Die van mij ging compleet over de zeik verleden jaar toen ze vlakbij vuurwerk af gingen steken.

De regel in Nieuwkoop lijkt me ook wel wat Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 18:59

Die regel mag landelijk worden Ja Haha!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:00

Ik heb m'n paard niet aan huis staan.
Maar de mensen waar me paard staat doen nooit aan vuurwerk als het goed is Lachen .
Dus daar zal ik me geen zorgen over maken Knipoog .
Gewoon een lekker nieuw jaar te gemoet gaan ! Lachen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:38

wat doen jullie alls je paard erig druk word met oud en nieuw
ik heb nu en 3 jaarige en ze heeft al en paar knal gehoord maar dan is ze heele
maal in de stres wat zouw de jullie doen?
er staat en rustig paard naast er gelukig maar wat zouw de jullie dan doen

gr mvg

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:41

zet mn paarden op stal deuren dicht en radio aan. vorig jaar ging het ook goed. mn pony liep eerst altijd in de wei die wa wel bang en ging ook vaak lopen en kwam meestal becherming bij mij zoeken maar ze gaan nu samen op stal(wel in apparte box) en ik ben weg die nacht maar ieman anders gaat paar keer kijken en die menen houenhet in de gaten.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:27

Wij hebben de paarden ook aan huis. Ze gaan op stal, alle lampen aan, luiken dicht en heel veel hooi erin, zodat ze lekker veel afleiding hebben. Losse emmers, bakken ed uit stal, zodat ze nergens last van kunnen hebben. Daarnaast blijf ik altijd thuis en loop ik heel de avond heen en weer om te kijken of alles goed gaat.

Sommige mensen bandageren hun paarden in met oud en nieuw, zodat ze beter heel blijven als ze gek gaan doen. Mijn paard blijft met blote benen, want die is aardig rustig.