welke verdoving met scheren en hoeveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

welke verdoving met scheren en hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:10

het is al 2x mislukt .. waarvan 1x zonder en de laatste keer met verdoving.
ik baal er zo erg van .. helemaal nu we dressuur veel gaan rijden vd winter en ze gewoon erg dik in haar vacht zit. nu is het de bedoeling dat we het wéér gaan proberen Lachen

*hoeveel zouden jullie gebruiken bij een C-pony 1,34
*welke verdoving?

groetjes robin

gootje12

Re: welke verdoving met scheren en hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:39

Ik ga uit van een hele spuit voor 600kg en dan schatten hoeveel je pony weegt.Aan de hand daarvan ,geef je de verdoving.
Mag ik vragen ,waarom het is mislukt?Was hij niet verdooft of is het scheren mislukt?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:36

gootje12 schreef:
Ik ga uit van een hele spuit voor 600kg en dan schatten hoeveel je pony weegt.Aan de hand daarvan ,geef je de verdoving.
Mag ik vragen ,waarom het is mislukt?Was hij niet verdooft of is het scheren mislukt?

hij was 1x verdooft.. alleen ze vind het echt doodeng ... Verdrietig

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:36

heeft de verdoving toen echt goed gewerkt of hebben jullie die pas gegeven toen ze al gestresst was.Want dan helpt het niet meer.
Ik wil je best helpen,hoor .geef maar een gil.of pb ff.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 23:00

we hadden verdoving gegevn 2 uur voor het scheren... maar ze ging nog door het lint. alleen van het geluid al Boos!
degene die ging scheren wou de praam omdoen, maar deed dit met de verkeerde hand, en toen beet Cera in haar duim Bloos! ..
en toen kon ze niet verder scheren .. dus poging weer mislukt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:04

bij een mannelijk paard kan het geslachtsdeel soms niet meer terugschachten als gevolg van de sedatie, hou dat in je achterhoofd Knipoog

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 23:10

het is een merrie Haha!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:20

je kan nog proberen ,weer te verdoven en d`r oren dicht te stoppen met dikke proppen van die medische gazen.Geen watten,die kunnen in de gehoorgang achterblijven.Maar dan moet er echt een kordate scheerder zijn ,want als je ophoud,verlies je weer en dan kan je het wel vergeten.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:25

ik moet morgen in kootwijkerbroek een pony scheren,als je wilt,kan ik wel langs komen en kijken wat er aan te doen is.Ik zal je mijn telefoonnr pben.Dan kan je bellen als je dat wil.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:49

Hey !
Vorig jaar wou ik mijn C pony ook laten scheren ;
Maar je moet echt wel lang genoeg wachten met die verdoving ! Want op dat dooske stond 15 Min. En Wij Zo een Beetje getest Of hij rustig was , maar toen wij begonne te scheren .. Da werd plots een dolle pony , na een tijdje hadde we hem dan 1 dingske bij gegeven en nog ffkes gewacht .. Maar da bleek hetzelfde te zijn . En toen hebben we het zo maar gelaten , en ware dr allemaal verschillende happe uit zyn vacht Tong uitsteken Tong uitsteken .
Ik heb het toen nog es nagevraagd aan iemand , en die zeii dat je toch een 35 min moest wachten ..
En dat hij toch nog niiet tegoei sliep ..
Ik dacht dat ik toen zo'n 3-4 Streepkes had gebruikt

x Carolien

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 11:26

wij hadden anderhalf uur gewacht .. Tong uitsteken
en toen ze de praam dus om had gedaan (en zij haar duim onder de kraan aan het houden was ...)
hing ze echt heel slapjes naar beneden met der hoofd. Ik denk dat die bijt gewoon een opgespaard verzetje was ofzo. en dat ze daarna écht verdoofd was .. maargoed diegene kon dus niet meer beginnen met scheren en heeft 2 maanden met de duim int verband gelopen Nagelbijten / Gniffelen

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:28

CERA IS GESCHOREN Haha! Haha! Haha!

en wel door gootje12 !!

Margot kwam langs, even kennismaken scheerapparaat tevoorschijn halen en beetje over Cera heen aaien met het scheerapparaat. ze stond in een hele constructie goed vast (longeerlijn wel kapot nu Nagelbijten / Gniffelen ) en toen met voer, lieve woordjes en al die dingen steeds het scheerapparaat steeds dichterbij, nu aan . en maar voeren en afleiden met praten. En op een gegeven moment (met wel wat geworstel en rondgeslingerd worden door de box) kon Margot de hals scheren, stuk van de rug en billen Bloos!.
Toen ze de moeilijke plekken wou doen, borst en buik, werd het Cera wat te veel Nagelbijten / Gniffelen dus probeerden we de praam om te doen. Met weer wat rondgeslinger en Margot is letterlijk plat gegaan. Maar het is ons gelukt Haha! we zitten onder de schrammen blauwe plekken en noem maar op, maar het is gelukt! zonder verdoving!

Margot echt super bedankt ik ben er héél erg blij mee!
10 dikke pluimen voor jou en je engelengeduld met Cera!

ookal moest je soms even tot 10 tellen Nagelbijten / Gniffelen

groetjes Robin !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:32

Fijn dat het gelukt is Haha!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:35

Ja ik ben echt zo opgelucht Bloos!
want in de zomer heeft ze zomerexceem, dus dat is ook geen fijn seizoen. En in de winter altijd die dikke zweetvacht. maar nu dan eindelijk na 2 jaar is het gelukt Nagelbijten / Gniffelen

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:27

Bedankt Robin!Ik heb wel spierpijn,ben weer schoon en klaar voor de volgende,haha.