Roep ik jullie op om op te komen tegen de gruwelijk horrors van het bos...
Waar wonen zij? Wat drijft hen? Wanneer is hun (volgende) aanval? wanneer krijgen ze hun slapengaansverhaaltje? Wat zijn hun favoriete slachtoffers? Wat zijn hun kwelgeesten? Wat vinden ze stinken en werkt? Wat vinden ze stinken en verbrand niet gelijk het hele paard mee? Wat is de beste sla-tecniek, rollen of hard slaan of beide? Welke tovenaars zijn bereid hun toverbrouwesels tegen normale prijs te verschaffen?
Kortom Hoe kunnen we ze meester worden, uitMOOORDEN en gewoon rustig een buitenritje maken op een normaal uur(dus niet tussen 11uur 'savond en 5 uur 'smorgens)?
[u]Mijn plan is alle nuttige gegevens te verzamelen mbt hun behuizing, gewoontes, likes and don't likes en die gegevens door te spelen aan een instantie die daar wat mee kan aanvangen(moet dat eerst nog vinden) tegen een betaalbare prijs.[/u]
Wat heb ik al verzameld uit eigen ervaring:
Als ze zweten is het het ergst.
Op bepaalde locale plaatsen is het zelfs niet te harden zonder paard, laat staan met.
Tussen 11u savonds en 5 u smorgen "slapen" ze, helaas wij ook.
In mijn koelere, redelijk donkere stal heb ik nog geen een gezien, 1m erbuiten al weer wel.
In groep zijn ze moediger dan kwa stinkluchtjes dan op solo-vluchten.
Gekookte kruidnagelen, dettol en azijn werkt maar kortstondig.
Van horen zeggen had ik gehoord dat boeren vroeger iets met walnoten deden tegen dazen. Uit pure frustratie en vertrouwen in "grootmoeders"truukjes...heb ik mijn paard eens ingespoten met walnoot olie. Niet doen, want:1. je paard ruikt heel vreemd
2. het helpt niet
3. Je krijgt een afgrijselijk vuil paard
maar dat had ik ervoor over als hethielp
Wie gaat de uitdaging mee aan? Vertel de ervaringen, wat werkt er wel, wat werkt er niet, wanneer, waar, waaraom, het "prive-leven" van de dazen? Alles is welkom!
Groetjes van de "fastest hand of the west"
dodental: veel
Mensen die 2 dazen "veel" noemen, gelieve u te onthouden
op hoop van zege druk ik nu op "verzenden" Een voor allen en allen voor een en tegen die rotkrengen!