[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XladyX

Berichten: 1361
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:59

Ik heb voor de nachten en koudere dagen die komen een vliegen/regen combinatiedeken op. Bevalt heel goed

Celebi
Berichten: 3780
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:03

Er is toch geen ontkomen aan dat op en af met dekens nu.. Het is het ene moment onwijs warm, dan weer koud of veel wind met regen. De ene dag heeft mijn pony nu zijn 0 grams op en de andere dag staat hij bloot.

Ik had met die warmere dagen en regen wel graag al mijn Autumn of Summer series gebruikt maar dat gaat niet omdat de kudde deze echt continu stuk trekt.. Die dekens zijn nu echt ideaal.. -O-

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:34

Zijn er fijne, wat goedkopere, alternatieven van de Rambo Summer/Autumn series? Of is het echt de investering waard?
Haf past heel goed in Rhino 6.0. (183), is de maat vergelijkbaar?

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:42

De bucas sunshower.

MarjanB

Berichten: 16542
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:42

Marigo schreef:
Zijn er fijne, wat goedkopere, alternatieven van de Rambo Summer/Autumn series? Of is het echt de investering waard?
Haf past heel goed in Rhino 6.0. (183), is de maat vergelijkbaar?


Ik heb een shires en die blijft tot nu toe lang goed

XladyX

Berichten: 1361
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:43

Ik heb de Horze Nevada: https://www.horze.de/fliegendecken/horz ... estsellers

Gekocht als probeersel om te testen of ik de combi fijn vind en niet te duur uit te zijn. En vind het fijn dat bij deze het regendeel vrij ver door naar beneden loopt. Mijn paard staat ook 24/7 buiten in een klein groepje dus even afwachten of het heel blijft maar lijkt wel zo na twee weken gebruik. Nu zijn mijn ruinen wat ouder aan het worden dus het spelen en lompe ook wat minder, dat zal schelen. Pasvorm is tot nu toe echt heel erg goed, veel beter dan mijn vliegendekens!

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:04

MarjanB schreef:
Marigo schreef:
Zijn er fijne, wat goedkopere, alternatieven van de Rambo Summer/Autumn series? Of is het echt de investering waard?
Haf past heel goed in Rhino 6.0. (183), is de maat vergelijkbaar?


Ik heb een shires en die blijft tot nu toe lang goed


Welke is dat? Ik zie er maar 1, maar die is nog steeds erg aan de prijs (tov Rambo)

Edit: wacht... deze nu ook gevonden: https://www.agradi.nl/tempest-original- ... -grijs.htm

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:12

De vraag is ook een beetje wil je een alternatief voor de summer of de autumn series. Want dat is wel een verschil! De autumn is ''gewoon'' een lichte regendeken. Die dun is en daardoor met warmer weer ook op kan. Dat heefft de bucas sunshower ook.

Maar heb je van die buien dagen met warmer weer dan zou ik daar minder snel voor kiezen ik heb dan de sunshower maar dan wordt het toch al snel wel warm. Dan doe ik inderdaad ook een vliegendeken met waterdichte rug op die vind ik ideaal voor dagen van zegmaar 16-20 graden met regelmatig een bui.

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:14

Marigo schreef:
Zijn er fijne, wat goedkopere, alternatieven van de Rambo Summer/Autumn series? Of is het echt de investering waard?
Haf past heel goed in Rhino 6.0. (183), is de maat vergelijkbaar?


Ik heb de Nika deken, bevalt heel goed, foto staat nog wel ergens in dit topiic. Hij heeft afgelopen najaar echt veel water gehad en de rug was altijd droog. De zijkanten ook, tenminste alleen als ie in het natte zand ging rollen niet.

https://www.nikahorseproducts.nl/dekens ... als-2.html

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:26

Ik heb de Horseware Amigo AmECO Combi Vliegendeken. Vorig jaar 1 keer opgehad en doe hem denk morgen op, wordt 15 graden en 30% kans op regen. Staan paar uur buiten en verder op stal. Stallen zijn vrij warm dus denk dat een regendeken te warm is. Ben wel benieuwd hoeveel water die tegen houdt. Iemand ervaring met deze?

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:56

gr_roos schreef:
Marigo schreef:
Zijn er fijne, wat goedkopere, alternatieven van de Rambo Summer/Autumn series? Of is het echt de investering waard?
Haf past heel goed in Rhino 6.0. (183), is de maat vergelijkbaar?


Ik heb de Nika deken, bevalt heel goed, foto staat nog wel ergens in dit topiic. Hij heeft afgelopen najaar echt veel water gehad en de rug was altijd droog. De zijkanten ook, tenminste alleen als ie in het natte zand ging rollen niet.

https://www.nikahorseproducts.nl/dekens ... als-2.html


Oh top!! Gister waren ze nog niet op voorraad. Nu wel zie ik. Fijn.

Symke
Berichten: 820
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:04

Heb niet alles gelezen dus sorry als de vraag al geweest is....

Maar weet iemand welke vliegen dekens met een waterdichte rug er zijn?
En iemand er ervaren mee, is dat echt minder warm dan regendeken?

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:10

Symke schreef:
Heb niet alles gelezen dus sorry als de vraag al geweest is....

Maar weet iemand welke vliegen dekens met een waterdichte rug er zijn?
En iemand er ervaren mee, is dat echt minder warm dan regendeken?


Missch even de laatste paar posts lezen :)

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:14

En er zijn zoveel merken die ze hebben tegenwoordig.

Sky_As

Berichten: 4769
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:34

Symke schreef:
Heb niet alles gelezen dus sorry als de vraag al geweest is....

Maar weet iemand welke vliegen dekens met een waterdichte rug er zijn?
En iemand er ervaren mee, is dat echt minder warm dan regendeken?


Inmiddels heeft bijna ieder merk wel een vliegendeken met waterdichte rug.
Lemieuw, Bucas, Horseware, QHP, Nika sowieso.

En anders even op Google:

Waterdichte vliegendeken intikken

Dan komen er vast nog meer tevoorschijn.
Het is zeker minder warm dan een vliegendeken, want de zijkanten zijn van Maas/Gaas (dus geheel waterdicht zijn ze vaak niet, maar het belangrijkste deel, de rug blijft wel droog). Ook niet aan te raden voor dagen waarop het echt uren gaat gieten, want dan zal het via de overgang waterdichte gedeelte/gaas gaan lekken.

Voor mij is het naast mijn bucas Smartex, op jaarbasis de meest gebruikte deken. Ik zou echt niet meer zonder kunnen.
Ideaal voor deze periode, waarin het 10-16 graden is met regen en zon periodes.
Onder de 10-12 graden doe ik de 0 grams waterdichte gewoon op, maar daarboven altijd de regenvliegen deken

MarjanB

Berichten: 16542
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:10


manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:26

Ja die had ik ook gezien. Wel een mooie.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:53

Zo dit is balen. Mijn nieuwe paard past de Rambo Protector niet die ik heb (175). Hij trekt strak op de borst en schoft waardoor hij op de hals open gaat staan. En zit te ver naar voren bij de billen. Ik krijg de achterste buik singel niet eens dicht :') zou dat opgelost zijn met een maatje groter? Bucas therapy 175 past ze perfect.

Slmt9

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:03

De protector valt anders dan de gewone Rambo maten. Ik heb een maat groter gedaan, maar die is dan te lang. Mijn paard kreeg enorme schuurplekken bij zn boeg (boven het klittenband vouwt het naar binnen) en schouders.
Erg jammer, want verder de perfecte zomerdeken.

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:16

Protector valt idd anders. En de therapy van bucas valt bij mij weer groot. Beide paarden hebben daar een maat kleiner van. Dus zou ze niet vergelijken

goldyc

Berichten: 759
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:27

Bij mijn paard valt de rambo protector bijna 10 cm langer dan de amigo bug buster in dezelfde maat. De buikflap van de protector is ook een stuk korter/kleiner. Ik was qua pasvorm veel meer fan van de bug buster voor mijn paard, die heeft ook een buikflap, en die valt echt bijna net hetzelfde als een amigo bravo. Helaas is de rambo protector het enige deken wat ik niet dagelijks loop te naaien. Ze zweet overigens wel sneller in de rambo protector dan in de amigo bug buster.
(mijn paard krijgt overigens nergens schuurplekken van de protector en het deken trekt ook niet naar achter, dus het is niet zo dat mijn paard met een niet passend deken staat. Bij de schouders zit het net goed, ik heb een maat kleiner gepast en die was echt veel te krap aan haar borst/schouders. Wat mij verbaasde, want het is een smal paardje.)

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:29

Lemieux heeft nu de gladiator toch? Lijkt beetje op de protector.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:36

Bedankt voor jullie tips! Lemieux Gladiator vind ik erg mooi maar die prijs ;( ik ga even kijken naar de bug Buster, dat daar minder onder gezweet wordt klinkt wel goed.
manzano schreef:
Protector valt idd anders. En de therapy van bucas valt bij mij weer groot. Beide paarden hebben daar een maat kleiner van. Dus zou ze niet vergelijken

Het was eigenlijk om aan te geven welke pasvorm ze wel past :) Het zijn inderdaad totaal niet te vergelijken pasvormen - kom ik nu pas achter (mijn vorige paard pestte ze wel beide). Ik moest wel lachen; heel de buik flappen raakten bij lange na niet van de protector bij haar. Dik buikje :D

En mocht iemand nog een protector in perfecte staat willen overnemen... PB me ;)

Sky_As

Berichten: 4769
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:34

xSCWx schreef:
Zo dit is balen. Mijn nieuwe paard past de Rambo Protector niet die ik heb (175). Hij trekt strak op de borst en schoft waardoor hij op de hals open gaat staan. En zit te ver naar voren bij de billen. Ik krijg de achterste buik singel niet eens dicht :') zou dat opgelost zijn met een maatje groter? Bucas therapy 175 past ze perfect.


Ik zou geen nieuwe protector halen. Ik ben fan van rambo, maar deze deken is qua pasvorm echt waardeloos.
Ik heb dezelfde, en ook buik veel te strak, de voorkant ligt niet lekker, de clip zit in de borst te prikken en de deken zakt naar achteren.
Als deze uit de tijd is stap ik voor de vliegen deken over naar bucas denk ik.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:54

Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik voor de Bucas Buzz-Off ga. Weet iemand hoe groot die buikflap valt bij maat 175? Ik heb dus een buikige Draver := (Dat wordt denk ik wel iets minder als we binnenkort dagelijks kunnen trainen - we doen nu nog rustig aan ivm alles dat nieuw is, eerst even wennen aan elkaar)