Weiland huren van particulier en onderhoud

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:20

Ik zou hier mijn paarden zo in laten lopen. Je ziet wel wat ze vreten en laten staan, bosmaaier door de ruige stukken trekken en voor de rest gewoon in alle rust de komende maanden bekijken wat je wel wilt en zelf kunt doen of uit moet besteden volgend jaar. Weet je al of het alleen voor 1 jaar is of de mogelijkheid dat het langer gaat worden?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:18

Wederom een foto met slechte focus of bewogen :') maar het lijkt op kamille, heerlijk!

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Weiland huren van particulier en onderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:40

Nog even snel een loonwerker mest laten uitrijden. Kost je niets en brengt een hoop voeding in de bodem. Als er al tijden geen dieren op lopen staat er aan de foto te zien bijna geen gras.

Ik zou zelf drijfmest aanvoeren wat wij hier bij alle stukken doen. Verder volgend jaar in het voorjaar even het onkruid laten spuiten. Verder ziet het land er redelijk schoon uit. 700 euro is een redelijke pachtprijs ook landelijk gezien.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 00:35

robert45 schreef:
Nog even snel een loonwerker mest laten uitrijden. Kost je niets en brengt een hoop voeding in de bodem. Als er al tijden geen dieren op lopen staat er aan de foto te zien bijna geen gras.

Ik zou zelf drijfmest aanvoeren wat wij hier bij alle stukken doen. Verder volgend jaar in het voorjaar even het onkruid laten spuiten. Verder ziet het land er redelijk schoon uit. 700 euro is een redelijke pachtprijs ook landelijk gezien.


Dit zou ik ook doen. Mest moet voor 1 sept, dus wel even opschieten met regelen.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Weiland huren van particulier en onderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:04

Land lijkt redelijk. Ik zou wel alle JKK er uit halen. Safety first. Ook als ze er niet van vreten veroorzaakt het soms huidirritaties (vooral als de zon schijnt).

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Re: Weiland huren van particulier en onderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 16:12

Bedankt voor jullie reacties! Ik zit nog steeds wat te dubben.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:26

Wat een slechte wei....dat onkruid ben je niet zomaar kwijt en bemesten zal het gras zeker een boost geven..sommige onkruiden zullen daar van wegblijven..maar als je laat gieren en kalken, ben je best wat kwijt...

Ik vind dit geen optie voor 1 jaar...de eigenaar profiteert hiervan...door jouw weidezorg heeft hij het jaar daarop veel profijt...jij vast nog niet..

Wellicht wil je ook het onkruid eerst gemaaid hebben, dus de loonwerker oet 2 x komen..

Als het voor langere tijd is, dan is het tant pis...maar 1 jaar is voor mij no go...
Hoe groot zijn de mestplekken op dat stuk? Dat verkleind je graasgedeelte en het onkruid ook...je zult in de winter bij moeten voeren, dus hooi kosten heb je ook erbij...als het ook nog een slecht doorlaatbare grond is, wellicht een modderzooi wat de kwaliteit van je gras verslechtert...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:32

Inderdaad opstarten is het duurst. Wij waren ongeveer €1500 kwijt aan simpele zaken als kruiwagen, riek, witte paaltjes, lint etc. etc. Natuurlijk blijft dit jouw eigendom maar als je daarna niks kunt vinden is het een duur jaar.

Bemesten wordt hier gratis gedaan maar als je het onkruid wilt laten spuiten moet je daar natuurlijk voor betalen.

Hooi moet je inderdaad sowieso bijvoeren, aanschaf slowfeeder(s) plus het hooi zelf.

Ik zou het zeker zonder stromend water, elektriciteit (winter snel donker) en een stal niet doen.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Weiland huren van particulier en onderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:39

Weiland ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor, alleen sjk zou ik eruit halen. Bemesten is handig omdat het een klein stuk is die dan best wat te lijden heeft. Dat zou ik 1x per jaar doen, overbemesten is ook niets goeds aan. Plus er staat een degelijk hekwerk omheen, dus je hoeft je echt minder druk te maken om stukke draden, als hij daar voor zorgt is het al helemaal geen ramp. Ik zie weinig investeringskosten, maar een stal kost veel geld. Je kunt er wellicht beter 1 huren voor een jaar, er is een site die dat vrij goedkoop doet!

Water is een dingetje, dat doen wij zelf ook halen en wij hebben een hele fijne watertank kunne overkopen. Iemand heeft deze toen speciaal gemaakt, een ongebruikte gastank op wielen! Makkelijk aan te koppelen en vervolgens zetten we die in het weiland bij een badkuip. Bedenk dat je wel een aanhanger met watertank nodig hebt, want in de zomer is het totaal niet grappig met jerrycans te moeten werken. Ik ben me dood geschrokken in de zomer hoe snel het water op ging op dagen van 30 graden.

Ik heb deze hele riedel recentelijk meegemaakt, dus als je vragen hebt kun je altijd PB'en. Mijn tip is niet teveel investeren voor een jaartje.