Brace yourselves... winter is coming!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:40

Had ik net de houder van mijn hoofdlampje op mijn cap geplakt zodat ik hem erop/eraf kan klikken/schuiven... Kom ik erachter dat het andere hoofdlampje wat ik laatst via FB had gewonnen er nu ook normaal oppast. Whahaha. Had al speciaal een 2e cap gekocht en rekening mee gehouden met bevestiging hoofdlamp.

Nu ligt er 1 cap thuis voor de les op manege en 1 cap in mijn zadelkast op stal. :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:30

Wat dragen jullie voor laarzen/schoenen in de winter op stal?
Ik heb het laatste jaar gewoon mijn mountain horse rider classics gedragen met skisokken er in en dat was op zich prima. Alleen vind ik laarzen denk ik toch wat prettiger.. (ik heb hele lange benen waardoor vrijwel al mijn broeken iets te kort zijn := ) Ik ga dus toch op zoek naar laarzen en ben benieuwd wat jullie dragen :)

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:33

Muckboots :j Ik heb ook lange benen. Mijn Muckboots draag ik gewoon onder mijn spijkerbroek (bootcut). Rijbroeken draag ik niet. Maar daar kunnen ze ook mee. Er is een model waarmee je veilig in je stijgbeugels kunt. Andere modellen Muckboot kunnen natuurlijk wel gewoon voor op stal (of wanneer je zonder zadel rijdt :+ )

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:36

Ik rij 90% van de tijd ook in spijkerbroek en in de winter al helemaal :j (en dan een maat te groot met thermolegging of maillot eronder). Ik ga eens kijken naar Muckboots. Zou inderdaad wel graag een model willen waar ik ook mee kan rijden. Hoeft niet als een rijlaars te zitten wat mij betreft. In de winter rij ik bijna alleen maar buiten of af en toe een rondje in de bak, maar niets spannends. Dus als ze inderdaad maar veilig door de stijgbeugel kunnen vind ik het prima. :) Dankje voor de tip!

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:46

Mijn jodhpurs van Grub's passen prima in mijn IJslandse stijgbeugels, maar mijn regenlaarzen passen er ook gewoon in. :) Prima tot ergens rond het nulpunt. Op de site/doos staat -20, maar dat geloof ik niet echt. Hoogstens -5, maar met warme sokken nog wel iets kouder.

Als het fris is draag ik mijn winterjodhpurbroek. Die is soort van gemaakt van softshell stof met winddichte/waterafstotende buitenkant en zachte fleece binnenkant. Voor aankomende horrorwinter heb ik nu een rijoverall. :D Ik wil nog gaan kijken voor een tweede winterjodhpurbroek. :=

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:58

Regenlaarzen vind ik zelf niks, daar krijg ik koude en natte voeten in. Ik heb spijkerbroeken in gewoon mijn normale maat met eronder mijn laarzen en over mijn broek heen een thermobroek (soort dekbed in broekmodel) of als het echt koud is neopreen full chaps. Maar dat is alleen voor je benen dus dan heb ik warme benen en een koude kont :+

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:09

Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:24

Ik heb een shoftshell rijbroek met fleece gevoerd, deze gebruik ik in de winter vooral als ik buiten ga rijden. Ook is hij echt super fijn met van dat vochtige weer, sneeuw of regenachtig omdat die stof niet gauw nat aanvoelt

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:46

Josien_ schreef:
Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.

Ehh... jij hebt zeker een auto en je staat met je paard bij een pensionstal met een binnenbak? Dan zou ik het ook niet gauw koud krijgen nee ;)

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:57

Ik hou wel van mooie winterdagen maar die zijn er maar zo weinig...

Ik doe niet veel anders dan in de zomer. Ja warmere kleding aan maar die hoef ik niet nu speciaal te kopen. Ik wissel mijn zomer paardenschoenen voor mijn winter laarzen (van ZOO Adventure, top dingen!) en trek een dikke jas aan.

Dekens gebruik ik sporadisch bij veel wind/regen of erge kou. Mijn paard staat 24/7 jaar rond buiten, dan veranderd er met de seizoenen toch minder dan bv de overgang van weide naar s nachts op stal seizoen.


Josien_ schreef:
Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.

Bijna nooit. Heb ooit leren chaps gekocht om te dragen als het erg koud is maar ik heb ze nu 3 jaar in de auto liggen en misschien 3x gedragen...

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:03

Koper schreef:
Josien_ schreef:
Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.

Ehh... jij hebt zeker een auto en je staat met je paard bij een pensionstal met een binnenbak? Dan zou ik het ook niet gauw koud krijgen nee ;)

Ook dan kan je het koud krijgen, geen paniek. Ik heb alle luxe op stal waar een ruiter van kan dromen (en een auto) en ook mijn tere billetjes en klauwen sterven soms bijna af in de vrieskou *D Zeker als ik lekker uren aan een stuk moet lesgeven op een prachtige koude zondag ochtend. Gelukkig zijn er altijd lieve moedertjes van kids die mij wat warms aanbieden uit de kantine :')

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:07

Koper schreef:
Josien_ schreef:
Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.

Ehh... jij hebt zeker een auto en je staat met je paard bij een pensionstal met een binnenbak? Dan zou ik het ook niet gauw koud krijgen nee ;)


ehmm nee? :D
Wel een binnenbak op 10 minuten stappen waar ik inderdaad regelmatig gebruik van maak in de winter omdat ik doordeweeks alleen 's avonds kan. Maar in het weekend gewoon lekker naar buiten *\o/* .

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:29

Josien_ schreef:
Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.


Paard staat 24/7 buiten en hebben geen binnenbak. Ik ga eigenlijk vooral naar buiten met paardlief.

Koper

Berichten: 30339
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:50

Tegen de tijd dat ik op de wei aankom ben ik al een half uur onderweg (als er geen sneeuw ligt en het niet stormt). Tegen de tijd dat ik heb gevoerd en uitgemest heb ik het echt wel koud zonder overbroek. Het enige wat ik dan behalve zomer nog wil is thee/chocolademelk ('s ochtends) of een warm bed (na avondvoerronde).

Gelukkig willig ik mijn eigen wensen graag in.

Eapy

Berichten: 1743
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 08:57

Zelf heb ik niet echt speciale winterkleding, maar gebruik ik wel veel lagen. Zo heb ik onder mijn rijbroek/jeans (ligt eraan wat ik die dag van plan ben met de diertjes) altijd een legging en lange rijsokken aan. Daar overheen dus mijn rijbroek/jeans, nog een jogging-/pyjamabroek (zeker wel) en daar overheen een paar dikke sokken. Voor shirts/truien eigenlijk hetzelfde, vooral lagen van dun -> dik, een bodywarmer en een waterproof jas. Uggs, twee sjaals en een muts maken het helemaal af. Toen ik nog naar stal scooterde (50 min) had ik ook altijd een skimasker over mijn neus heen, en dubbele wanten. Heb het onwijs snel koud en sta dan ook bekend als het michelin-vrouwtje op stal :+ :brr:

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:08

Josien_ schreef:
Mag ik vragen wanneer jullie die warme broeken etc. gebruiken?
Heb zelf eigenlijk zelden behoefte gehad aan zo'n warme kleding omdat ik het tijdens het paardrijden vanzelf warm krijg.


Ik rij veel buiten en wandel veel met de paarden, dan vind ik het wel heel fijn om een thermo setje onder mijn kleding te dragen. Dat geldt eigenlijk ook voor de dagen dat ik alleen poets en een beetje aanrommel op stal. Als ik gewoon in de bak rijd, dan doe ik dat meestal niet. :)

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:34

Het was overigens gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid he :D !
Heb zelf ook gewoon thermoboots en toen mijn pony nog 24/7 op de wei stond heb ik ook wel eens een thermolegging onder mijn rijbroek aangetrokken, maar meer nooit. Dus was gewoon benieuwd :) .

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:19

Thermolaarzen heb ik niet meer. Ik vond ze nooit lekker zitten. (veel te breed, lage wreef en te kort) :')
Zoek nog wel een alternatief

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:27

Frummels schreef:
Thermolaarzen heb ik niet meer. Ik vond ze nooit lekker zitten. (veel te breed, lage wreef en te kort) :')
Zoek nog wel een alternatief


Ja die zitten soms wel een beetje vreemd, ben ze al vaak verloren in de modder :Y)

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:20

Frummels schreef:
Thermolaarzen heb ik niet meer. Ik vond ze nooit lekker zitten. (veel te breed, lage wreef en te kort) :')
Zoek nog wel een alternatief

Ik heb deze laarzen. Door de dikke zool lekker warm, waterdicht en met prima voetbed. Heb heerlijk warme voeten in deze laarzen. Kost iets meer maar bij zijn ze na 1 seizoen intensief dragen nog in perfecte staat dus ik verwacht dat deze lang mee gaan. Anders dan mijn Ariats die na 2, max 3 jaar uit elkaar vielen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:32

Ir111 schreef:
Frummels schreef:
Thermolaarzen heb ik niet meer. Ik vond ze nooit lekker zitten. (veel te breed, lage wreef en te kort) :')
Zoek nog wel een alternatief

Ik heb deze laarzen. Door de dikke zool lekker warm, waterdicht en met prima voetbed. Heb heerlijk warme voeten in deze laarzen. Kost iets meer maar bij zijn ze na 1 seizoen intensief dragen nog in perfecte staat dus ik verwacht dat deze lang mee gaan. Anders dan mijn Ariats die na 2, max 3 jaar uit elkaar vielen.


Oh, die vind ik nog gaaf ook! :)) Even sparen wel.. haha. Die zijn wel te breed om mee te rijden, voor in de stijgbeugels denk ik he?
Ariats vind ik ook niks.. Ze zaten heerlijk, maar gingen bij mij ook niet meer dan 2 jaar mee helaas..

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:33

Ik heb ook 3(!!) jaar zitten twijfelen hoor. Ik ben niet zo'n snelle beslisser. :') Maar geen spijt. Ik heb knalrode. Word ik heel blij van. :D

edit: ik zie nu je vraag. Ik rij er gewoon mee, ik heb safestyle beugels maar dat is volgens mij gewoon een standaard maat.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:37

Ah super handig! Extra enthousiast nu. Wil ze wel ook in een leuke kleur denk ik :D Vind de roze erg mooi die jij hebt :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:08

Vraagje, wat voor winterjas hebben jullie om mee te rijden? Ik rij eigenlijk altijd in een windstopper met een dikke trui eronder, maar deze is helaas niet waterdicht. Zit er nu aan te denken om een soort ski-jack aan te schaffen. :) (vind de winterjassen bij de ruitersportzaken echt onnodig duur namelijk en teveel poespas zoals bontkragen en glitters: niet zo mijn ding).

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:11