Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 23:23

Hai iedereen :wave: ,

mijn sweet ich hoody is dringend aan vervanging toe na een goede drie jaar. . . De staartflap is eraf waardoor madam haar lustig heeft staan schuren tot op het vel :( . Ik ging juist hetzelfde terug bestellen omdat ik er heel tevreden van ben vanwege de sterkte en goede pasvorm. Maar nu zie ik dat er een nieuwere soort is, behandeld met Vamoose ? Lijkt mij wel super interessant omdat het nog eens extra behandeld is tegen de vliegen enzo.

Maar nu mijn vraag, is het wel even sterk als de gewone sweet ich hoody ? Is het, de toch wel grote meerprijs, het waard ? Is de pasvorm hetzelfde ? Kortom, welke zou ik nemen ? Shoot ! ! :D

Bedankt alvast ! :wave:

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:32

Nee, is de meerprijs niet waard. Met Vamoose is goed hoor, maar ik merk geen verschil met de gewoon goede Sweet Itch

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 23:43

Oké bedankt voor je reactie ! Is de kwaliteit hetzelfde met Vamoose want daar heb ik een beetje schrik voor ? Lijkt me toch wel super interessant dat het insectwerend is . . .
Maar dan moet het wel werken natuurlijk. . .

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:47

Ja, kwaliteit is exact het zelfde. Ik heb heel eerlijk gezegd in de praktijk geen verschil gemerkt tussen vamoose en de niet vamoose.
Ik heb ze hier allemaal onder de Rambo staan (1 eczemer, 1 nog niet eczmer maar verdenk haar van gevoeligheid, en 2 die ivm dazen straks weer onder de Rambo deken staan)

En de Vamoose is dus exact hetzelfde als de andere dekens: qua kwaliteit, pasvorm geen enkel verschil. EN moet je eerlijk zeggen: ik weet echt niet of de vamoose variant nu meer insectwerend is...

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:52

Voelt de stof ook hetzelfde aan? Is die met vamoose even zacht als de gewone groene?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:53

Ja. Er is echt geen enkel verschil
( alleen dat er op het etiketje bij de ene Vamoose staat, en bij de andere niet :) )

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:01

....... en de kleur hihi

Thanx in ieder geval voor je antwoord ;)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 00:12

Zo, meer dan dat moest ik niet weten denk ik ! Daar ging het mij vooral om, dat de kwaliteit en pasvorm hetzelfde is. Ik denk toch dat ik mij ga wagen aan de vamoose, eens zien wat dat zegt want nu zit haar hoofd altijd compleet onder de vliegen. . .

Moesten er nog mensen mij kunnen zeggen of de vamoose wel werkelijk werkt, laat maar gerust weten ! :j

Bedankt voor je reactie punz, ik ben weeral veel wijzer! :wave:

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 00:14

Over de stof kan ik niets zeggen maar ik zou zelf mijn vraagtekens zetten bij het opdoen van dekens die behandeld zijn met permethrin (werkzame stof Vamoose). Als het niet strikt noodzakelijk is zou ik daar zelf niet voor kiezen.

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:42

De vamoose is geen verschil met de RSIH, ik heb beide.
Zowieso na het wassen is dat spul eruit, althans dat was bij mij zo.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 21:30

@ir111: mja klopt, daar heb je wel een punt, maar dan denk ik ook dat dit toch uitvoerig getest is allemaal die dingen . . . Dus daar probeer ik dan ook wel vertrouwen in te hebben...

@byjou: bedankt voor je reactie ! Dekens wassen doe ik eigenlijk praktisch nooit :o , dus eruit wassen zal niet snel gebeuren . . .

Bij deze heb ik ook besloten om mij te wagen aan de vamoose, ben er te benieuwd naar en moest het dat extra werken, dus extra de insecten weghouden, is dat uiteraard mooi meegenomen . . . Dus ik ga het nu bestellen se, zodat ik ze snel terug kan inpakken :) . Ik heb ook voor het eerst Derfen erop gesmeerd, en hopelijk doet het iets want ze heeft zoveel jeuk :(:). Arme merrie |( . . .

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:16

Laat je dan nog even je eigen bevinden hier weten? Zou fijn zijn +:)+

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 00:21

Doe ik zeker en vast ! ! :j Ben eens benieuwd . . . :D

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 06:47

Ik heb ook een gewone en een Vamoose, pasvorm en stof is hetzelfde. Het voordeel van de Vamoose vind ik de grotere buikflap met klitteband.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 07:50

Oh super, das echt wel heel erg fijn om te horen omdat ze zoveel last heeft op haar buik ook ! :(

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:09

Ben benieuwd. Heb zelf pas een nieuwe "gewone" sweet itch, die heeft ook de grotere buikflap met klittenband, dus model zou dan iig weer hetzelfde moeten zijn.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 12:51

Ik ben ook heel benieuwd, ik heb nog een model van vier jaar terug, dus zal alvast wel al een beetje geupdate zijn . . . Ik heb ook een maatje groter genomen dan mijn huidige want die is toch wel wat krap vind ik zelf. En als ik haar meet, dan kom ik zelfs op 2 maten groter uit, maar dat riskeer ik mij niet, lijkt mij echt wel te groot. Nu heb ik voor een echt damespaardje van 1.56 m een 183 genomen. Ervoor had ik een 175. . . Hopelijk is die maat goed :)

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:27

Bij mij viel de nieuwe wel groter dan de oude (3 jaar oud), heb nu een maat kleiner

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 14:52

Oh oké, help :roll: . . . Hopelijk past het goed, ik blijf positief :Y)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 22:48

Zo, het deken was binnen vandaag en ik heb het deze avond opgelegd :). Ik zag direct dat het perfect paste, dus ikke blij ! Al een geluk dat ik niet nog een maat groter had genomen. Juist de buikriemen zijn wel nogal aan de grote kant, omdat ze zo een smalle, fijne madam is :roll: . Maar daar valt wel iets aan te doen denk ik.
Het vliegenmasker ook opgedaan, ging goed en paste goed. Ik hoop alleen maar dat ze hem aanhoud en niet kapot maakt. . . Ik ben er helemaal geen voorstander van, maar toch maar haar halster aangelaten. Zo, en nu hopen dat die vreselijke, ambetante beesten wegblijven ! _-:(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:02

Halster hoeft niet, alleen vind ik persoonlijk de vliegenmaskers die bij de deken geleverd worden minder fijn, heb zelf andere, van een rekbare stof die je over het hoofd heen doet ( bij de ogen natuurlijk wel gaas). Die vind ik fijner én steviger zitten!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Rambo sweet ich 'normal' of Vamoose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:02

( Enne... we hadden gelijk he? Geen verschil tussen normal en Vamoose qua pasvorm, toch?)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 23:14

Wel moet zeggen dat ik nog geen andere vliegenmasker heb gehad, en dus niet kan vergelijken. Maar ik vind het persoonlijk wel nogal stug aanvoelen allemaal . . . Het is nu gewoon beetje afwachten of ze het ophoud en het allemaal mooi blijft zitten. . . Alvast een goede tip van het halster, als ze morgen nog alles mooi aanheeft zal ik het uitdoen.

Yup, jullie hadden gelijk, helemaal hetzelfde :D ! Het enigste wat anders is, is een veeeeeeel langere staartflap en een buikflap met velcro, dat had mijn vorige ook niet. Dus alleen maar een verbetering hé ! :D

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:30

Als ik eerlijk ben vidn ik ze beide heel goed, maar de Vamoose heeft voor mijn gevoel een betere pasvorm voor mijn paard en is kwalitief beter!

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 09:41

Hai iedereen :wave: ,

Effe een update over het deken. . .
Voor mij werkt de vamoose niet :n , na amper twee weken dragen zat ze vol met de vliegen en dazen -O- .
Ik zal als ik eraan denk eens een foto van maken. Maar mijn ervaring, het extra geld ervoor is weggesmeten geld :evaw: . . .