24/7 buiten en vliegenkap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smoethie

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:06

Die van mij blijven in de zomer ook om. Alleen bij veel regen gaat hij af, ik heb wel dese maskers, die kan nooit in de ogen komen Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:09

Ik heb een masker met een ring erin (net een imker) waardoor het niet aan de ogen kan plakken. Nu haal ik ze in de avond af en in de ochtend op maar ze zouden ook om kunnen blijven
net zoal plaatje hierboven maar dan be free model

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 00:37

Ik ben gezegend met lieve stalgenootjes.
Diegene die er als eerst is doet de vliegenkappen op. Diegene die er als laatst is doet ze af :)

Kokosolie werkt ook super. Smeer ik op de uier. Smeer ik absoluut niet waar de zon komt! Ze verbranden levend.

Heb vanavond een auriplak plaatje in de manen gevlochten. Ben benieuwd of het werkt

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 00:44

Niks nie verbranden. Je moet het wel smeren waar VACHT zit. Niet op het bijna vachtloze direct om de ogen heen. Maar een paar cm van de ogen af.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 24/7 buiten en vliegenkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 01:39

Wij laten ze nu 24/7 om. Ik had voor 2 een masker en voor 2 niet, maar die hebben nu ook. Gaat prima, dus we laten ze om. Het materiaal is na regen zo droog, dus scheelt nauwelijks of ze wel of niet een masker om hebben. Ze zijn relaxed, staan al even 24/7 met z'n 4en, dus kennen elkaar en de ruimte waar ze staan. Ze dragen geen halsters.

Ik had zebra lycra dingen met neusnetje. Nu voor die 2 anderen een HH gekocht om te proberen, want die waren niet zo duur en even makkelijk aan te komen.

Het stikt bij ons echt van de beestjes en daar draaien paarden ook van door met alle gevolgen van dien, dus tja.........

Mijn ene ruin trekt aan halsters bij andere paarden, maar laat tot nu toe de maskers netjes zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:46

Nessa schreef:
Heb vanavond een auriplak plaatje in de manen gevlochten. Ben benieuwd of het werkt


Ik ben heel benieuwd of dit scheelt!

Koper schreef:
Mijn paarden leven 24/7 buiten zonder vliegenkappen en zonder vliegen. 's Ochtends een beetje kokosolie rond de ogen (en bij de oksels, liezen en koker/uier) en je ziet die zwarte krengen een paar centimeter voor ze je paard bereiken afzwenken.

Tegen teken werkt 't ook goed. Wel niet-ontgeurde kokosolie pakken.


Kokosolie? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Gewoon die je bij de supermarkt kan kopen?

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:00

Ik gebruik al jaren deze bij mijn oude ruin:
https://www.equimatch.nl/shires-vliegen ... quantity=1
(alleen zijn die van mij beige en zwart)

Die laat ik gewoon dag en nacht om. Ze gaan nu hun 4e of 5e seizoen in.
Ik heb er dus 2, en wissel na een week. Dan spoel ik de gebruikte kap even af onder de kraan zodat alle vuil er weer af en uit is.

Af en toe schuurt hij hem af, of trekt er wellicht een ander paard aan. Dan ligt het ding gewoon in de wei, en mag ik hem weer opzoeken }:0 .
Aangezien die van mij ook een brede doorlopende bles heeft vind ik deze ideaal. Hij heeft nu ook geen verbrande neus meer in de zomer.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:08

Ik ben ook op zoek naar een vliegen kap die dag en nacht op kan blijven. Bij ons op stal worden ze alleen buiten gezet door iemand maar die doet geen vliegenkap om. Dus het moet er 1 zijn die fijn zit voor het paard maar waar ook het halster overheen past. Welke is fijn? Maakt wit of zwart gaas nog verschil?

Manioux

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-06-18
Woonplaats: Perth

Re: 24/7 buiten en vliegenkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:32

Ik woon in australie waar we onder hele felle zon zitten en best veel last hebben van vliegen. Mijn paard heeft een roze oog en dus heb ik een 'flyveil' met UV filter om zijn oog te beschermen. Is in princiepe hetzelfde als een vliegenkap.

Ik heb echt geen probleem met het 24/7 op laten maar nu heb ik sinds een maand geleden twee bultjes op het midden van zijn neus gevonden. Ik denk dat deze wrijf irritaties zijn van de vliegenkap dus ik heb hem nu even een maand of twee zonder lopen (we zitten hier nu in de winter dus dat maakt niet uit).

Anyway! Als je die vliegenkap dag en nacht op laat, let dan op dat er geen wrijf irritaties ontstaan :)