Vliegenmasker gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 16:08

Dag allemaal,

voor mijn paard ben ik op zoek naar een fijne vliegenkap. Door middel van de zoekfunctie ben ik wat tips tegengekomen maar ik ben nog steeds zoekende.

Mijn paard heeft tot nu toe alles afgeschud of afgeschuurd. Ik heb al een aantal maskers geprobeerd, oa van Harry's Horse, een andere merkloze en ook een vliegenfrontriem van QHP eentje waarbij een keelriem zit zodat het paard geen halster hoeft te dragen in de wei. Deze frontriem zoek ik dagelijks terug in de wei óf hij weet het zo te draaien dat de slierten aan zijn keel hangen. _O-

Van de week heb ik dan het Rambo Vamoose masker gekocht. De cob paste hij niet (sluitingen gingen nét aan dicht, dus 1 keer gapen en het schiet open) en de full blijkt te groot te zijn want een aantal uur nadat ik weg was van stal kreeg ik een appje van mijn stalbaas dat het masker ook weer op de grond lag. Gelukkig nog schoon want nu kan ik dat dure kreng terugbrengen..

Ik plaag mijn paard met al die maskers omdat hij gevoelige ogen heeft. De vliegen blijven er op af komen. Vorige zomer heb ik de dierenarts langs laten komen omdat hij ontstoken ogen bleef houden, toen zijn de traanbuizen schoon gespoten en heb ik trouw gezalfd, dat ging goed maar nu er meer insecten komen krijgt hij weer last.

Eisen aan het masker:
-Zacht en goede kwaliteit omdat mijn paard 24/7 buiten staat en het masker dus veel zal dragen.
-Het masker heeft bij voorkeur ook oren en UV-werende functie.
-Kleur en prijs maakt niet uit.
-Bij voorkeur geen elastiek om de neus.
-Hoeft geen neus netje bij te zitten.
Paard draagt met vrijwel alles op en om het hoofd maat Cob.

Wie heeft voor mij de gouden tip? :)*
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 07-05-17 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:11

Ik.heb ook een paard.dat de maskers afschuurd. Ik.houd zijn halster er overheen.... nu blijft t braaf zitten

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 16:11

Dankjewel voor je tip, ik houd bij voorkeur geen halster om in de weide of paddock dus ik ben op zoek naar iets wat hij zo kan dragen.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:13

Ik heb een field relief masker (te koop bij de paardendrogist)

Ik ben erg tevreden van. Zowel boven de oren als onder de keel te verstellen en blijft hier goed zitten. Is ook uv-werend

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:13


Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:17

Had met mijn ruin exact hetzelfde probleem, hij kreeg alles af en stond vervolgens met ontstoken ogen. Nu heeft hij een mio fly mask zonder oren, die blijft wonderbaarlijk goed zitten.

faytjefay

Berichten: 186
Geregistreerd: 04-10-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:23


cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:24


Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:36

MarloesHJ schreef:
Ik heb een field relief masker (te koop bij de paardendrogist)

Ik ben erg tevreden van. Zowel boven de oren als onder de keel te verstellen en blijft hier goed zitten. Is ook uv-werend


Ik heb er hier 3 met een field relief lopen en zeer tevreden mee. Pasvorm is heel mooi, heeft zachte randen en zelfs hartje zomer worden ze er niet zweterig onder.
Eentje is ook een harry houdini met het afschuren van die dingen dus daar gebruik ik hetzelfde trucje voor als cinniz123: vlechtje er omheen. De field relief heeft een losse, niet al te dikke band achter de oren die zich daar uitstekend voor leent. Met dat trucje blijft het echt zitten als een huis.

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:46

Had hier ook een paard dat halster met touwtjes en de peperdure rambo vliegenkap altijd in de modder af wist te krijgen. Ook ivm constante ontstoken ogen moest er wel wat op en heb ik deze aangeschaft, ze heeft hem nog niet afgekregen. Was wel even bang dat hij te dicht op de ogen zou zitten maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _4479.html

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:42


tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:46

Ik heb al jaren de cashel crusader. Echt breed bij ogen, uv werend. Met of zonder oren. Met of zonder neusflap.
Kan zelfs over het hoofdstel.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:49

Lien2 schreef:
Vind dit altijd fijne maskers: http://hypostore.nl/sectolin-vliegenmas ... -oren.html. Het stevige gaas staat van z'n ogen af en er zit bovenop een opening om z'n voorpluk doorheen te halen.


Dat zijn dus mijn favoriete die blijven het best zitten en komen niet in de ogen, gebruik die al jaren!
Helaas heb ik er 1 in de kudde die ze af doet bij anderen... en er dan met een voet op gaat staan en er aan trekt, noem geen namen, maar begint met een H..... :+ :Y) Sinds die weer thuis is doen de vliegenmasker verkopers gouden zaken.

Jammergenoeg deze bijna nergens meer leverbaar.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 07-05-17 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:50

Afbeelding
Afbeelding

Deze heb ik van cashel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:01

Ik heb een vliegenmasker van Rambo. Mijn paard draagt de Sweet Itch Hoody, dit masker hoort bij de deken. Deze is gemaakt van stevig gaas waardoor het masker niet zo dicht op de ogen zit. Wat ik doe is dat ik het masker op doe en daar vervolgens de hoody (de oortjes) overheen. Daar gaat het halster weer overheen. Het enige wat bij mijn sloopgrage Tinker blijft zitten.

Edit: ik zie dat je je paard liever geen halster om doet. Wellicht een optie om een frontriem vast te vlechten in de voorpluk? of als de voorpluk niet zo lang is met behulp van een vetertje vast te maken?

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:03

Ik heb er nu een van Le mieux die bevalt echt perfect!

Afbeelding

Ik heb de rechter variant

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:22

Femek2902 schreef:
Mijn pony heeft een vliegenmasker op met oren en neusflap van de epplejeck. Dit is het eerste vliegenmasker die hij makkelijk om laat doen en die hij niet af krijgt.

Edit: Deze :) https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... orId=10069

Deze heb ik ook en ik zweer bij deze. Die van mij kreeg ook altijd alles af, maar sinds ik deze heb (dan wel met halster er overheen) heeft ze hem niet meer af gekregen :)
Wat ook helpt is met naald en draad achter de oren het masker aan het halster vast te naaien.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:30

keeyzie schreef:
Ik heb er nu een van Le mieux die bevalt echt perfect!

[ [url=m/KUfKW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de rechter variant



Die zijn ook mooi..

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:31

Ik heb er een van waldhousen van de boerenbond/welkoop. Mijn ruin verdaagd niets aan zijn oren maar deze wel andere vond ik steeds stuk in de wei Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:31

keeyzie schreef:
Ik heb er nu een van Le mieux die bevalt echt perfect!

[ [url=m/KUfKW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de rechter variant



Oh die lijken me ook wel te passen! Ga ik onthouden. Ben overigens ook heel erg anti halster in de wei, dus moet hier echt blijven zitten zonder.

Oh bedenk ineens, die van sectolin hebben nu andere naam.. en ander kleurtje, heb ik vorig jaar gekocht snert ben naam even kwijt... maar die zijn dus wel leverbaar en vergelijkbaar.

edit: gezocht, gevonden, ik heb die zonder neus (ook niet afneembaar) heb 1 paard dat dan blijft staan briesen en proesten, dus moet zonder neus.
https://www.sectolin.nl/nl/paarden/vlie ... -zw-61310/

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:37

Ik gebruik de mijne van waldhousen zonder halster heb ook niet graag halster aan op de wei en op stal

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:43


tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:45

Idd die van felix buhrer blijft hier ook het beste zitten

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:16

Afbeelding
Afbeelding
Meteen maar weer 2 besteld... zucht... sloperds.
Dit waren de vliegen in de wei gisteren, dus al weer enorm.
En had haar hier dus net!! Als in net de wei in gezet... zucht.

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:20

Mijn ruin die echt altijd last heeft van ontstoken ogen door die stomme vliegen heeft afgelopen zomer ook een vliegenkap gedragen.
Hij had de Bucas buzz-off om. Het heeft oren en is dmv velcro vast te maken. Ik heb wel geen idee of hij uv-werend is...
Ik had deze geleend van de stalbaas, maar vind hem zo fijn dat ik hem dit jaar zelf gaan aanschaffen!