Het leed dat een passende deken vinden heet..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 15:22

Pff wat een ramp zeg om een passende 0 grams regen deken te vinden voor mijn pony.
Ze is 1.32 ongeveer maar zowel in 145, 155 als 165 kan ik niks passends vinden .. -O-
Ik zoek eigenlijk een hele simpele 0 grams deken, het liefst met clipsluitingen voor maar dat is geen must. Ook graag een beetje een budget vriendelijke deken daar ik inmiddels al 100en euros uitgegeven heb aan dekens. Een deken van €240 vind ik gewoon bizar veel voor een 0 grams.

Heb 1 perfect passende deken, een BR joslansink maat 165. Maar dat is een 300 grams deken en moet een dunne deken hebben. Heb nog geen vergelijkbare in regen 0 grams variant gevonden ..
Dus tips daarvoor..
Afbeelding

De volgende deken/merken heb ik inmiddels al geprobeerd:
Afbeelding
HKM 165, buiksingels veel te groot (ok deze kan ik denk ik zelf wel inkorten) maar ook bij de borst te groot. Deze deken heeft ze een week of 5 omgehad, totdat hij afzakte en ze er in vast kwam te zitten..

Afbeelding
Setolin 155, te ruim bij de borst en te kort bij de kont

Afbeelding
Rhino wug 165, geen uitleg nodig denk ik :')

Afbeelding
Rhino 160, op het eerste gezicht lijkt hij perfect te zitten maar ook in deze deken heeft ze een blote kont. Niet goed te zien op de foto. Als ze loopt heeft ze een blote kont, en een deken in deze prijsklasse moet voor mij wel perfect passen..

Afbeelding
Megastar 165, gewoon een soepjurk..

Afbeelding
Merkloos 165, nog een soepjurk

Afbeelding
Ej 165, te ruim bij de borst, zakt naar beneden.

Afbeelding
Ej 155, prachtig mooie :') deken, iets te kort bij de kont, borst wederom te groot zakt af. Dan dr bij lijkt deze deken van boven naar beneden langer dan de 165 >;)

Afbeelding
Premierre 165, bij deze twijfel ik. Vind hem nog steeds wat ruim. En omdat ze dus vast is blijven zitten in een ruimere deken vind ik het wat tricky ..

Afbeelding
QHP 145, Deze heeft ze nu om, is eigenlijk de deken van mijn ruin. Maar ook hier een flinke blote kont en ik vind de borst wat krap.. Hij zit op zijn grootst en vind hem zelf gewoon niet lekker zitten voor.
http://i46.photobucket.com/albums/f150/ ... 9yb8yt.jpg

Iemand dé tip? -O-


Het liefst zet ik haar natuurlijk zonder deken, dit is echter helaas geen optie.
Pony is een zware PPID'er en verhaard slecht dus wordt iedere lente geschoren.

Dus als iemand nog een deken zoekt in maat 155 of 165 in heb een oliebol aan dekens inmiddels :D
Laatst bijgewerkt door Saul op 27-04-17 16:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:26

Ik heb hetzelfde probleem en ben laatst de perfecte deken tegen gekomen! Amigo Pony Hero Turnout, mijn pony zit qua maat tussen 155 en 165 in en de 160 van Amigo past perfect. Eens kijken of ik een foto heb :) Deze is er ook in 0 grams als het goed is!

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 15:28

Edit, even beter gekeken de bruine rhino is een 165 en heb zelf een 160 variant in winterdeken. Past opzich netjes maar ook hier heeft ze een blote kont in. Wat op de foto niet heel duidelijk is, zal eens zoeken naar een andere foto. En dan vind ik het wel veel geld voor een dergelijke deken als hij toch net niet perfect zit.

btw ik ben verliefd op jouw herritage PD big square :+
Laatst bijgewerkt door Saul op 27-04-17 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:29

Is het een welsh?
Mijn pony heeft ook dat het gauw een soepjurk is en te groot bij de borst.
Een stalgenoot heeft ook zo'n pony en daarvan kon ik van alles passen.
Bucas is bij hem perfect, geen schuurplekken meer en het zit top!
Bij de borst zijn ze wat krapper en dat werkt voor hem.
Ik heb je wat foto's gestuurd van mijn pony met de bucas, en een vergelijkbare pony met amigo.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:34

Zelf ben ik erg tevreden over Nika. Ze doen wat ze moeten doen, zijn betaalbaar en vaak zit er ook een leuk printje op. Ik heb twee verschillende paardjes. Ene is een shetlandpony die ook in Rhino past. Andere is een IJslander waarbij ik niks heb aan Horseware. En in de Nika's passen ze allebei (uiteraard wel allebei in hun eigen maat). Het valt me ook op dat de Nika van mijn shet ook past bij de proporties van een pony. Een pony is geen paard in het klein, de verhoudingen zijn heel anders. En dan krijg je van die veel te lange dekens in de lengte. Of het naveltruitje-effect. Of allebei.

Ik lees dat je de dekens die je geprobeerd hebt te ruim vindt bij de borst. Bedoel je dan in de breedte of in de diepte? Oftewel: heeft je pony een smalle borst of heeft ze een hoge halsaanzet?
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-04-17 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:36

Nika zit bij mijn pony niet lekker..

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 15:38

Moonfish nee het is geen welsh, ze is eerder een kruising new forrest.
Bedankt zal zo eens kijken!

Koper of ze een hoge halsaanzet heeft vind ik een moeilijke vraag, heb werkelijk geen idee :o
Bij de de borst is hij zowel te breed en te lang/diep.
Nika heb ik idd nog niet geprobeerd!
Bucas heb ik wel eens gehad, ook deze paste niet lekker maar dat is inmiddels 3 jaar geleden en daar heb ik geen foto van.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:43

Hmm, Rhino en Amigo staan er toch wel om bekend dat ze geschikt zijn voor smalle paarden. Misschien dat een Amigo PONYdeken dan de moeite waard is. Dan wel eentje met horizontale sluiting, een V-sluiting lijkt me minder handig als de voorkant naar beneden zakt.

Misschien ook handig om je vraag even in het centrale dekentopic te stellen? Dat is een actief topic waar al heel veel mensen op pad zijn geholpen met dit soort puzzels :)

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 15:46

Oh oeps, sorry is er een centraal deken topic.. -O-
Goed idee!

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:49

Het is niet verboden om een topic te openen als je zo'n specifieke vraag hebt :) Maar op de meeste dagen is het daar actief, en vaak krijg je vrij gauw bruikbare tips. Er zijn best veel mensen in dat topic actief.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:50

Mocht je een Nika willen proberen: ik denk dat je dan in het menu bij "shetlanderdekens" moet kijken. Daar zijn ook dekens in grotere ponymaten. Als je gewoon dekens aanklikt krijg je grotepaardenmaten.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 15:57

Zo de nika website eens bekijken.
Heb EJ bekeken, en ik wil eigenlijk niet veel meer dan €100 uitgeven aan een 0 grams dekentje wat puur alleen een beetje wind en regen tegen houdt.
Amigo was er vanaf maat 165 maar dat zal niet passen.
De bucas was er wel kleiner maar vind €240 deken voor een 0 grams deken bizar..

BR 4 ever horse hadden ze er een van, tot en met maat 157 dat is wellicht nog te proberen.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:02

De Nika's van mijn shet kosten dacht ik 40 euro. De (Horseware) liners die ik heb voor er onder waren duurder :+

De maten vallen normaal, bij sommige modellen kun je kiezen uit brede hals of smalle hals.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:19

Passende dekens is idd een drama. De enige deken die mijn paard fatsoenlijk past is de Wheatherbeeta. Het is echt ontzettend zoeken naar een deken met de juiste pasvorm -O-

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:31

Weatherbeeta is inderdaad ook fijn maar voor deze pony denk ik ook te ruim bij de hals. Voor mijn ruin met schouders van het type schotelantenne is de Weatherbeeta aan de voorkant al wat aan de ruime kant in de breedte. En ze hebben het jurkeffect (deken tot aan de voorknie).

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 16:41

Klopt :Y)
Heb een weather beta 160 gehad. Was veel te groot bij de borst..


ik twijfel een beetje over deze:

Afbeelding
Vind hem eigenlijk te duur :o
En ben bang dat hij net te kort is bij de kont..
En de halve hals vind ik niet geweldig.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:46

Ik heb die deken voor mijn merrie en voor in de zomer vind ik hem te dik. Rhino heeft zo'n extra laagje onder de buitenstof waardoor het eigenlijk een 20 grams deken is. Voor in de herfst en op een dag als vandaag helemaal prima maar voor in de zomer was hij te dik en te warm vond ik. De haken aan de voorkant vond ik ook te groot en te lomp voor een pony. Het zijn grotere/lompere/zwaardere haken dan een musketon van bij voorbeeld een halstertouw. Ik heb aan mijn deken daarom een andere voorsluiting gezet. De haken van die deken doen het overigens al jaren fantastisch aan elk hun eigen hooinet :P
Laatst bijgewerkt door Koper op 27-04-17 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:47

Die QHP op de onderste foto een maatje groter is dan weer te groot zeker?
Nika vond ik flut, die vervormde en was binnen een seizoen kapot.
Amigo hoor ik juist veel positieve verhalen mbt bredere paarden.

Heb je al eens gekeken naar Dominick?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:49

Vreemd... mijn ruin is niet overdreven breed maar heeft alsnog te weinig ruimte in Amigo. Ik heb een Bravo. Rhino is al wat breder, en Rambo is dacht ik de breedste lijn van Horseware.

Dominick wordt vaak aangeraden voor paarden met een lage halsaanzet dus dat lijkt me voor deze pony niet handig. Evenals Shires.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 16:50

hmm.. Dan valt hij dus af. Lomp klinkt al niet goed haha.
Heb de deken puur en alleen op omdat pony geschoren is en ik wacht totdat hij helemaal af kan, vind het nu nog te koud. In de zomer gewoon zonder deken.

QHP een maat groter was te groot ja. Die vond ik in 100 stukken gescheurd in de wei :')

Mijn pony is juist heel smal.. Ze oogt breed maat dat is ze absoluut niet.

Dominick nog niet naar gekeken maar dat zijn knetter dure dekens volgens mij.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:54

Ik heb zowel de Amigo Bravo (en die gaf ook nog het jurk effect) als de Hero als nu de Rhino op mijn Haf met flink brede boeg (gehad) en allemaal keurig passend.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:59

Bravo is inderdaad jurk :j

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:01

Kijk eens naar het merk shires, zie ze hier veel op pony's in jouw maat liggen.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:05

Toch naar bucas kijken denk, of de amigo pony varianten.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Het leed dat een passende deken vinden heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 17:12

Bucas heb ik geprobeerd een paar jaar terug deze paste niet.
Shires kan ik idd nog proberen al geeft Koper al aan dat deze wss niet zal passen ivm haar hals.