Afgeschuurde/afgebeten manen/staart...nu deken? PBH spray?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Afgeschuurde/afgebeten manen/staart...nu deken? PBH spray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 22:42

Hoi allemaal

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen....

Ik heb een tinker van bijna 16 jaar, niet bekend met exceem.

hij staat nu 2 jaar op deze stal, het eerste jaar was er niks aan de hand...daarvoor ook niet trouwens

afgelopen zomer zijn bijna al zn manen en staart afgeschuurd/gebeten....er was bijna niks van over.. |(

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet...als de dood dat het dit jaar weer gebeurd....het is nu weer toonbaar na de winter.



Hij staat samen met een fries, en ze mogen elkaar graag "knagen"....Ik kan alleen niet ontdekken of zij ook echt de boosdoener is..... misschien heeft ie toch zelf ergens aan geschuurd in bv de stal....


Nu mijn vraag...wat zouden jullie doen??? ik ben al begonnen met het spuiten van PBH spray, dat is eigenlijk voor veulens die de staart van hun moeder opeten....en dat stinkt enorm....


Nu zit ik ook te denken aan een exceemdeken...maar welke? hij moet er werkelijk helemaal inzitten...


bij ons op stal is het niet te doen om elke avond/ochtend dekens te wisselen.....zijn er meer mensen die de deken dag en nacht op laten????

hebben jullie goede ideeën???

please HELP :D

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Afgeschuurde/afgebeten manen/staart...nu deken? PBH spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:45

De Rambo Sweet Itch Hoody is een erg fijne deken. Met erge regen kun je hier ook een regenliner onder bevestigen, zodat hij niet door en door nat wordt, maar nog wel beschermd is tegen de muggen als de temperatuur wel hoog is. Die van mij heeft de deken in de zomer ook vaak dag en nacht op en dat gaat prima.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:51


lisanne_15
Berichten: 61
Geregistreerd: 09-03-13

Re: Afgeschuurde/afgebeten manen/staart...nu deken? PBH spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:56

klinkt wel als zomereczeem maar jeuken/schuren kan ook andere oorzaken hebben
als het door het knagen van zijn friese vriend is zou dat phb spray genoeg moeten zijn, merk je dat je paardje binnenkort toch weer plukken mist dan zou je misschien toch een deken moeten zoeken. (De eczeem periode is weer van start gegaan en bij ons staat ons eczeem klantje alweer onder een deken)