Prijs voor scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 07:52

Ik reken €45,- voor paard helemaal kaal en pony €40,- daarnaast 30 kilometer vrij vanaf mijn woonplaats.
Meestal 1,5 uur bezig

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 08:21

Ik reken 25,- voor jachtmodel
30,- voor shet
40,- voor pony tot 1,50
50,- voor paard helemaal.

Heb een groot apparaat met 2 setjes messen en een tondeuse, gemiddeld 1 a 2 uur werk.
Benen is het meeste werk.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:59

Hmm ik moet mijn prijzen misschien toch eens omhoog gooien zo te zien haha! Ik reken 37,50 voor paard helemaal. Alle andere modellen liggen daar dus onder. Vanaf 10 km reken ik een kleine reiskostenvergoeding.

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:05

Normaal reken ik € 35,- voor hele paard, vind het wel knap dat jullie dat in 1 á 2 uur kunnen? (gemiddeld ben ik toch wel 3 uur bezig)

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:08

Ik heb 40 euro betaald voor mijn haflinger. Helemaal geschoren, incl. Hoofd. Alleen zadeldekje is blijven staan. :)
Amber Krijnen heeft mijn haflinger geschoren en dat heeft ze echt onwijs netjes gedaan!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:36

Ik scheer nu al meer dan 22 jaar voor anderen.

Ben begonnen met Fl. 25,= per uur met een maximum van Fl. 45,= excl reiskosten.

In de guldentijd werd het na verloop van tijd Fl. 75,=

Met de invoer van de euro begonnen met €50 dat werd later €60 en is nu al jaren €70
Excl reiskosten 25 cent per km retour.

Heb vooral vaste klanten en krijg ook veel nieuwe klanten die ik dan doorstuur aan collega scheersters vanwege chronisch tijdgebrek.

Bij ons ligt de prijs gemiddeld op 50€ maar het resultaat en omgang wat ik hoor van eigenaren is vaak bagger.
Als je bang bent begin er dan absoluut niet aan....

Krijg veel paarden die af geschoren moeten worden tja. Dat kost bij mij ook €70

Sorry voor de eigenaar maar het is eerder genoemd.

Het is niet alleen het scheerwerk waar je voor betaald.
Denk ook aan jaarlijks onderhoud. Slijtage. Kleding. Ontsmetten. Na elke klant alles schoonmaken. Messen slijpen. Denk dat bijna iedereen die zo goedkoop scheert dat niet ingecalculeerd heeft. ;)

Paar jaar geleden is al mijn materiaal gestolen en wou ik er mee stoppen.

Klanten belden mij smekend op of ik toch misschien niet een machine Kon lenen en wou komen.

Ben overstag gegaan en heb voor €2500,= nieuwe apparaten, messen, snoer en kleding aangeschaft.

Hoe krijg je zoiets er ooit uit als je zo weinig vraagt? Uitgaande dat een machine met messen al gauw op €700,= zit?

Ik was ook gek in het begin met mijn lage prijzen maar je snijdt jezelf in de vingers....

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:50

zoals hier boven gezegt wordt, scheren voor 70 euro?? dan laat ik die van mij niet meer scheren.

Ik vind tegenwoordig dat de prijzen met alles om hoog schieten, hierdoor worden dingen te duur om te doen.
mijn pony(E pony van 1,55) wordt geschoren door mij lesgeefster en dat kost 45 euro. vind dit nog te doen.

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:57

Ik heb 2 jaar terug mijn paard laten scheren voor 35 euro, ze was ongeveer 2 uurtjes bezig met het paard helemala scheren, ook hoofd en benen.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:00

Zelf vind ik € 70,- vragen erg veel. Ik scheer voornamelijk omdat ik het leuk vind. Tuurlijk houd ik rekening met slijtage, slijpen en onderhoud.
Ik scheer niet meer dan 2 per dag gewoon omdat ik geen paarden wil afraffelen.
En paardensport kost al meer dan genoeg dus wil het ook leuk houden voor mijn klanten.
En kan niet zeggen dat ik minders,scheer qua kwaliteit dan een "professionele" scheerder. Heb meerdere klanten in bestand die op zeer hoog niveau rijden. Maar deze,zijn net zo leuk om te,doen dan een heerlijke wollige shetlander.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:20

Ik heb ook jaren paarden geschoren. ik rekende een aantal jaar geleden al €50.00 per paard. precies om de redenen die Kaatje77 hierboven noemt.
Ik had 3 professionele machines met allen extra setjes messen erbij, je olie, je sedatie, verlengsnoeren etc. Daarbij, een paard wat gericht je machine uit je handen stukslaat, kosten zijn voor mij.... en de tijd ? Soms binnen een uur, soms 3 uur bij een gevaarlijk paard.
De 70 euro van Kaatje77 is niet gek hoor.

En professioneel scheren is wat anders dan "een kennis van stal" of zomaar iemand vragen...

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:40

Ik reken €60,- ex reiskosten van 0,19 per kilometer. Kom je bij mij, dan weet je zeker dat je paard netjes en met rust geschoren wordt. Geen prutsmuts. Bij Kaatje net zo.

Er zijn ook zeker mensen die dat er niet voor over hebben, en dat is ook prima. Ben begonnen met 50 euro paard/40 euro pony om klanten te trekken, maar met 60 euro zijn ze eigenlijk allemaal gebleven. Voor minder doe ik het gewoon niet, daar is het te gevaarlijk en te kostbaar voor.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:46

En toch zit Karin altijd ramvol de hele winter, dus ze zal vast wel wat goed doen ;)
Ik betaal ook liever 70 euro voor een echte prof dan 50 euro voor een hobbyist die niet zulk mooi werk aflevert.
Heb altijd zelf geschoren, maar sinds een hoef met ijzer tegen mijn hoofd landde en ik en kleintje heb scheer ik niet meer

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:59

Persoonlijk vind ik €70,- wel heel erg veel, maar dat zal ook omgevingsgebonden zijn. Ik vraag 37,50, zit in Noord-Holland en weet dat ik netjes en in alle rust scheer. Ook ik heb een duur apparaat en heb daarbij het onderhoud. En ja, misschien vraag ik te weinig. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar ook naar standaard €40,-. Maar bij elkaar kom ik voor het onderhoud en de hoeveelheid paarden die ik scheer echt niet boven de €5,- per klant uit. Ik vind dat rond de €40,- dan een prima prijs is, ben maximaal anderhalf uur bezig en als ik verder moet rijden reken ik wat extra. Ik doe het dan niet fulltime maar als bijbaan naast mijn studie. Velen van mij zijn kennissen en vrienden waar ik het ook gezellig vind om langs te komen, maar meer dan de helft heb ik nog nooit eerder gezien en zijn vaste klant gebleven. Erg leuk om de paarden en eigenaren elk jaar weer terug te zien.

Edit: typo

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:10

Maar als jij 1,5 uur bezig bent, je ook nog tijd moet reserveren voor heen en terug rijden, je je afschrijving meetelt en wat je opgeeft aan de belasting, dan kom je zwaar onder minimumloon uit hoor!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:16

Ik vraag 35 voor een paard helemaal :j wel excl reiskosten!

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:59

@ Liselot: Daar heb je zeker gelijk in. Maar ik doe het als bijbaan, zou niet boven de €3000,- uitkomen op jaarbasis dus met de belasting weinig van doen. Speelt ook mee dat scheerders in mijn omgeving rond dezelfde prijs zitten, dus als ik echt flink omhoog ga in prijs ben ik toch wel bang teveel klanten te verliezen. Voor mij is het gewoon een hele fijne baan naast studie, in de weekenden in oktober/november sta ik altijd helemaal vol en dat is toch mooi meegenomen.

doornrooss
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-01-15

Re: Prijs voor scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:07

mijn paard is gedaan voor 25, alles kaal behalve de benen.
Maar hier zaten geen reiskosten aanvast want onze staleigenaresse scheert de meeste bij ons op stal

Peetje99

Berichten: 93
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:53

3 paarden voor 100,-

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:53

ik vind tussen de 50 en 70 euro betalen heel normaal. Je wilt er toch ook iets aan overhouden? Aan 35 euro houd je kort door bocht niet veel over en als je in uren gaat tellen leg je zelfs bij. En vrienden/stalgenoten onder elkaar oke, maar je gaat het toch niet voor niks doen bij een vreemde? En daarbij komt ook nog, het is werk met risico, ze zijn helaas niet allemaal even braaf :o.

Even snel geteld, in het minst gunstigste geval, gaan de messen bot (vies paard, veel huidvet, geen mogelijkheid tot wassen).
*Messen slijpen 10 euro
*afschrijving machine (grote)
*afschrijving kleine machine
*afschrijving messen
*wassen kleding
*ontsmettingsmiddel
*Olie
*thuis alles schoonmaken

Dan nog 2 uur tijd (en dan tel ik even 15 min reistijd enkel) al het een braaf paard is, compleet geschoren. Als je dan een 10 euro per uur telt voor het "werk". Zit je al op 20 euro en dan al het bovenstaande.....

En laten we eerlijk zijn, een instructeur telt zich hier in de regio snel rond de 30/40 euro per uur. En dat wordt ook gewoon neergeteld. Die hebben geen enkel "onderhoud", risico of materiaal wat verslijt en zijn ook nog sneller klaar. Scheren is een vak apart, daar blijf ik bij. Dan deal ik maar met 'minder" klanten, maar ik ga het niet voor niks doen.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:46

Nathalie84 schreef:
ik vind tussen de 50 en 70 euro betalen heel normaal. Je wilt er toch ook iets aan overhouden? Aan 35 euro houd je kort door bocht niet veel over en als je in uren gaat tellen leg je zelfs bij. En vrienden/stalgenoten onder elkaar oke, maar je gaat het toch niet voor niks doen bij een vreemde? En daarbij komt ook nog, het is werk met risico, ze zijn helaas niet allemaal even braaf :o.

Even snel geteld, in het minst gunstigste geval, gaan de messen bot (vies paard, veel huidvet, geen mogelijkheid tot wassen).
*Messen slijpen 10 euro
*afschrijving machine (grote)
*afschrijving kleine machine
*afschrijving messen
*wassen kleding
*ontsmettingsmiddel
*Olie
*thuis alles schoonmaken

Dan nog 2 uur tijd (en dan tel ik even 15 min reistijd enkel) al het een braaf paard is, compleet geschoren. Als je dan een 10 euro per uur telt voor het "werk". Zit je al op 20 euro en dan al het bovenstaande.....

En laten we eerlijk zijn, een instructeur telt zich hier in de regio snel rond de 30/40 euro per uur. En dat wordt ook gewoon neergeteld. Die hebben geen enkel "onderhoud", risico of materiaal wat verslijt en zijn ook nog sneller klaar. Scheren is een vak apart, daar blijf ik bij. Dan deal ik maar met 'minder" klanten, maar ik ga het niet voor niks doen.


Heel duidelijk en niks meer aan toe te voegen!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:41

Nathalie84 schreef:
ik vind tussen de 50 en 70 euro betalen heel normaal. Je wilt er toch ook iets aan overhouden? Aan 35 euro houd je kort door bocht niet veel over en als je in uren gaat tellen leg je zelfs bij. En vrienden/stalgenoten onder elkaar oke, maar je gaat het toch niet voor niks doen bij een vreemde? En daarbij komt ook nog, het is werk met risico, ze zijn helaas niet allemaal even braaf :o.

Even snel geteld, in het minst gunstigste geval, gaan de messen bot (vies paard, veel huidvet, geen mogelijkheid tot wassen).
*Messen slijpen 10 euro
*afschrijving machine (grote)
*afschrijving kleine machine
*afschrijving messen
*wassen kleding
*ontsmettingsmiddel
*Olie
*thuis alles schoonmaken

Dan nog 2 uur tijd (en dan tel ik even 15 min reistijd enkel) al het een braaf paard is, compleet geschoren. Als je dan een 10 euro per uur telt voor het "werk". Zit je al op 20 euro en dan al het bovenstaande.....

En laten we eerlijk zijn, een instructeur telt zich hier in de regio snel rond de 30/40 euro per uur. En dat wordt ook gewoon neergeteld. Die hebben geen enkel "onderhoud", risico of materiaal wat verslijt en zijn ook nog sneller klaar. Scheren is een vak apart, daar blijf ik bij. Dan deal ik maar met 'minder" klanten, maar ik ga het niet voor niks doen.


Sluit ik mij ook helemaal bij aan :j