onweer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:44

De enige reden dat ik met onweer binnen zit, is omdat het dan bijna altijd ook regent, ik hou niet van regen. Laatst onweerde het droog, ben lekker op een stoeltje buiten gaan zitten om te kijken naar het prachtige schouwspel. Heerlijk

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


pien_2010

Berichten: 43134
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:51

roxiie schreef:
Ik vraag me altijd af, of mensen ( bedoel jou hier niet specifiek mee hoor Polly :) ) die deze gedachtengang er op na houden zichzelf ook buiten begeven met onweer of toch een veilig heenkomen binnen opzoeken?


Als je deze vraag aan mijn paarden stelt dan zullen ze je zeggen, dat ze nooit in de stal gaan staan met onweer. Ze komen altijd naar buiten als het begint (ik heb daar zicht op) en zo gauw het onweer/ storm voorbij is gaan ze weer binnen staan als het flink regent of ze gaan door met grazen }> . Dus zij begeven zich juist naar buiten :)) en wij denken dat dit is vanwege een of ander instinct dat ze weg willen kunnen en zich binnen dus niet veilig voelen.
Wij gooien met dreigend weer alle draden juist open zodat ze de grootst mogelijke ruimte hebben om te vluchten zonder dat ze door de draden hoeven om het vege lijf te redden. Kijk ik weet ook niet van te voren als het inslaat welke boom geraakt zal worden.

Koper

Berichten: 30233
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 16:22

Precies, het is juist handig als ze zo veel mogelijk ruimte hebben en verschillende kanten op kunnen.

Ik stel mezelf altijd maar gerust met de gedachte dat er in de buurt zo veel is dat hoger is dan mijn paardjes. Huizen. Koeien. Andere paarden. Maar die bomen zitten me echt niet lekker. Niet alleen vanwege onweer maar ook omdat straks de herfststormen er weer aan komen. En die van mij kunnen dus nergens echt goed buiten boombereik staan.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

pien_2010

Berichten: 43134
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:23

Hier ook Koper al die bomen. Fijn in de hitte van de zomer, maar met storm en onweer voelt het als heel vervelend.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 17:59

@roxiie
Paarden zijn vluchtdieren wij holbewoners.
Daar heb je je antwoord al.

Al doen de paarden hier op stal het prima.
Maar de paarden buiten doen dat hier ook.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers