Bucas stuk, garantie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-16 10:54

Ik vind Bucas wel heerlijke dekens. De kwaliteit kon alleen iets steviger..

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:29

versace2012 schreef:
Ik repareer niets zelf als er op de deken 2 jaar garantie gegeven wordt. Maar wat houdt garantie tegenwoordig nog in voor dekens van rond de 200 euro? NIETS.


Toch snap ik die dekenfabrikanten wel. Waar willen ze dekens van maken? Van gewapend beton? een stiksel is toch maar een stiksel. Als die paarden zich even '' boos' maken kan werkelijk alles stuk.

over het algemeen overleven bucas en horseware dekens aanzienlijk meer dan andere dekens.

En ik weet prima hoe vervelend het is om met kapotte dekens te zitten. Ik koop ze niet te duur omdat ik weet dat alles stuk kan (en ga dus voor amigo 1200d of rhino) en repareer zelf de boel braaf.....

Een fabrieksfout vindt ik een lekkende of scheve deken.

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:38

Hier ook zo'n geval!
Redelijk prijzig vliegendeken van Bucas en eergisteren trof ik mijn verzorgpaard aan met een kapot deken.

van de buikflap is de achterste haak (waar je de dekensingel aan haakt) helemaal er af, en bij de middelste haak lieten ook alle stiksels los..

En de bilkoord was er ook aan 1 kant af gescheurd!
Bij alle 3 de gevallen is het naaiwerk kapot gegaan..

RianneH

Berichten: 28285
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:57

Klinkt alsof ie erin vast heeft gezeten..

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:04

Ik heb precies hetzelfde gehad met Bucas. Een onderdeken met stay dry fleece gekocht bij de paardendrogist in Roden. Viel na 1 maand (!!) echt helemaal uit elkaar aan de voorkant, zijkanten en achterkant. Gewoon niet goed gestikt. Via de winkel opgestuurd naar Bucas maar Bucas zei idd ook nee hoor het is geen fabrieksfout en stuurde de stukke deken vrolijk terug.. Van de paardendrogist kreeg ik leuk waardebonnen van 15e.. Leuk op een deken van dik 150e. Heb toen Bucas zelf een paar e-mails gestuurd en die hebben uiteindelijk een nieuwe deken opgestuurd. Vond het erg moeizaam gaan, ze beschuldigden me eigenlijk van liegen, ze waren er zeker van dat mijn paard zijn eigen deken op meerdere punten stukgetrokken had |o . Uiteindelijk heb ik niets te klagen want is het goed opgelost. Maar niet van harte zeg maar gerust. Ik koop trouwens ook geen Bucas weer gezien de dekens zo snel stuk gaan bij de sluitingen en ik dat een te groot risico vindt mbt de geboden garantie bij zulke dure dekens.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:40

Ook ik negatieve ervaringen met bucas, ik heb meerdere dekens van bucas bij de rain gingen de bevestigingen van de halsbevestiging er heel snel af (stiksels los), ook was die deken niet waterdicht. Gelukkig via de paardendrogist besteld hun hebben een super service ik kreeg direct een nieuwe deken terwijl ze nog op antwoord van bucas wachten. Bij de celetic stable ging de voorsluiting stuk net zoals die van de ts. Van de sunshower precies zo, ook de voorsluiting, ook 2 stalgenootjes hebben hetzelfde gehad. Nu waren deze deken wel al 2 jaar oud dus geen garantie.
ALS je een duurdere deken wil aanschaffen bestel hem dan bij de paardendrogist, geen webshop wat een betere service heeft, misschien zijn de dekens net iets duurder als bij bijvoorbeeld agradi maar het zijn die echte paar tientjes meer dan waard voor zulke service.

Bucas trekt ook altijd scheef, en hoor dat de waterdichte laag versmelt aan de deken bij wassen, daarom durf ik ze nooit te wassen. Ik rij al 20 jaar jonge paarden voor anderen, dus veel verschillende type paarden gehad maar ik blijf alleen nog maar bij Horseware, Fedimax en Wheaterbeeta. NOOIT last gehad met sluitingen van dekens bij deze merken, en nooit dekens die kapot gingen of niet meer waterdicht waren na het wassen.
Enige fijne aan bucas vind ik de stay dry, maar die heeft Fedimax nu ook alleen noemen ze het cooldry :))

Marcella

Berichten: 36899
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:07

Met ieder merk is altijd wel wat. Maar tot nu toe blijf de Bucas nog het beste heel bij de slopert van een fjord dat ik heb. Maar ik heb de voorsluiting ook al eraf gehad bij mij deken. Maar vermoedelijk is de mijne lomp geweest met opstaan.

En aan de andere kant bij de Rambo had ik binnen 2 weken de eerste gaatjes erin zitten en lagen de buiksingels eraf, maar dat laatste bleek uiteindelijk een productiefout.

Goedkope regendekens hoef ik niet te doen die zijn binnen een maand aan stukken met een beetje pech. En mijn paard heeft echt geen hulp nodig van andere paarden hij is zelf een hele goede sloper.....

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:19

Ik zweer bij bucas en ook hun stay dry fleece, wat een verademing is dat als je niet scheert. Enige probleem bij mn smartex was dat de singels te lang leken, hierdoor trapte mn pony ze elke keer kapot. Eigenlijk na een week al. Contact met bucas gehad (nadat ik geen reactie meer kreeg via hypostore hierover), netjes probleem uitgelegd en zij hebben me kosteloos nieuwe kortere singels opgestuurd. Ik heb verder nog twee freedom dekens en een celtic geloof ik, nergens een beschadiging of derg. Dekens liggen als een huis. Wat ik wel geloof is dat de pasvorm bij een paard of pony moet passen, en sommige zullen niks kunnen met een bucas). Mn vliegendeke sloopt ie wel, maar ook een amigo sloopt ie, ik stik ze gewoon weer en dan kunnen we er weer een jaar tegenaan

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:44

CK88 schreef:
Ook ik negatieve ervaringen met bucas, ik heb meerdere dekens van bucas bij de rain gingen de bevestigingen van de halsbevestiging er heel snel af (stiksels los), ook was die deken niet waterdicht. Gelukkig via de paardendrogist besteld hun hebben een super service ik kreeg direct een nieuwe deken terwijl ze nog op antwoord van bucas wachten. Bij de celetic stable ging de voorsluiting stuk net zoals die van de ts. Van de sunshower precies zo, ook de voorsluiting, ook 2 stalgenootjes hebben hetzelfde gehad. Nu waren deze deken wel al 2 jaar oud dus geen garantie.
ALS je een duurdere deken wil aanschaffen bestel hem dan bij de paardendrogist, geen webshop wat een betere service heeft, misschien zijn de dekens net iets duurder als bij bijvoorbeeld agradi maar het zijn die echte paar tientjes meer dan waard voor zulke service.

Bucas trekt ook altijd scheef, en hoor dat de waterdichte laag versmelt aan de deken bij wassen, daarom durf ik ze nooit te wassen. Ik rij al 20 jaar jonge paarden voor anderen, dus veel verschillende type paarden gehad maar ik blijf alleen nog maar bij Horseware, Fedimax en Wheaterbeeta. NOOIT last gehad met sluitingen van dekens bij deze merken, en nooit dekens die kapot gingen of niet meer waterdicht waren na het wassen.
Enige fijne aan bucas vind ik de stay dry, maar die heeft Fedimax nu ook alleen noemen ze het cooldry :))


Mijn ervaring met de paardendrogist betreffende garantie op Bucas dekens was dus helemaal niet zo goed.. Hebben mij echt niet geholpen, zelf op moeten lossen met Bucas. Gemiste kans. Dus heel vanzelfsprekend is die service daar niet.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:47

Misschien hadden ze ervan geleerd, ik heb alleen maar goede ervaringen :)

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:18

Laat ik het zo zeggen: het dodental bij andere merken is bij mij vele malen hoger dan bij horseware dekens......

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:22

Volgens mij is de gewoon "gaar" garen geweest, of de machine stond niet goed afgesteld.
Hij is nergens kapot zo te zien en alleen het garen van de stiksels is los.
Ikzelf zou volhouden.

Versace2011

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:43

In juli 2016 na mijn klacht is mijn Bucas deken op verzoek van Hypostore opgestuurd. 10 dagen kwam een nieuwe deken retour die ik eind 2016 verkocht heb. Nooit meer een Bucas! Wat een arrogantie.

Daarvoor kocht ik recentelijk een Horseware Rhino 200 gram. Inmiddels een tweede deken gekocht van hetzelfde merk met een hogere hals (Wug, 370 gram). Pasvorm is zoveel beter als een Bucas tenminste bij mijn Arabier. Ze liggen perfect.

Zo blij mee, waarom heb ik dit merk niet eerder ontdekt? Inderdaad super service vwb bestellen bij Paardendrogist. Nu nog kijken hoe de kwaliteit is *\o/* .

Bobbemans
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:52

Ook ik alleen maar slechte ervaringen!

Kocht vorig jaar twee bucas dekens bij online webshop, en na twee weken lieten bij beide dekens de stiksel volledig los! Bij beide paarden.

Vervolgens de webshop een mail gestuurd, en die stelden voor dat ik de dekens op hun kosten mocht laten repareren, maar bij een deken van nog geen twee weken oud begin ik daar écht niet aan. De webshop was verder weinig behulpzaam, en heb toen direct met Bucas contact opgenomen.

Ik moest de dekens opsturen, (waardeloos want ik kom twee dekens te kort dan!), naar Bucas zelf, en kreeg netjes twee nieuwe dekens opgestuurd. Gezien het seizoen inmiddels voorbij was, heb ik ze pas weer deze winter erop gegooid, en voila, na weer twee weken dragen, wéér de stiksels los gekomen.

Tref ik mijn paarden buiten aan zonder deken.. levensgevaarlijk, want ze kunnen hun benen ook breken tijdens het afkrijgen van de deken.. Afijn, wéér gemaild naar Bucas, moest ik de dekens wéér opsturen.

Dit moet dan via GLS en dat is ook al zo'n belabberde vervoerder.. Ze zijn tot 3 keer toe naar het adres gereden, en tot 3 keer toe beweerd dat het adres niet bestaat.. Mocht ik twee keer zelf naar een GLS depot om die dekens af te gooien.

Uiteindelijk wordt ik afgescheept met een verhaal dat de stiksels losgekomen zijn, wegens "pulling", omdat ze twee kleine gaatjes vonden op de dekens. Wat logisch is, want mijn paarden staan samen, en ze spelen weleens.. Maar als de stiksel los komen van "pulling", zou er schade moeten zijn aan de stiksels. Dat is niet zo, ze laten gewoon los.

Dus heb nu om test rapporten gevraagd waaruit hun conclusies zou blijken, maar tot op heden nog steeds niet gekregen. 27 December wéér een reminder gestuurd, en een dezer dagen geef ik ze een laatste kans, en dan zet ik er een advocaat op. Ik heb namelijk geen nieuwe dekens ontvangen, ook mijn oude dekens niet, en ook geen geld retour.

Voor mij nooit meer Bucas.

ItsMeGaby

Berichten: 636
Geregistreerd: 23-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:01

Ik had hetzelfde! maar is bij mij netjes opgelost door de winkel waar ik de deken gekocht had

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:11

Maar als de stiksels loslaten dan verwacht ik toch dat de paarden ze gewoon slopen. Stof ik sterk en scheurt niet zomaar. Dus logisch dat een deken dan breekt op de zwakste plek en dat is dan het stiksel. Grote kans dat je dit met ieder ander merk ook krijgt, dus of dit een bucas fout is?? Overigens hier nog nooit stiksels los gehad of dekens gescheurd van bucas. Ik heb er zoveel gehad inmiddels en alle zien er als nieuw uit. Ik zweer nog steeds met bucas. Een keer gedoe, maar die singels waren naar mijn idee te groot. Netjes contact gehad.met bucas en dat is gewoon netjes opgelost. Enige nadeel is dat de kleine ponymaten steeds minder verkocht lijken te worden.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:16

Beterschap met uitzieken!
Ja nipt is wel handig, ben je vrij zeker van de geslachtsbepaling, nu hebben we er wel een die niet bepaald verlegen is om te tonen wat het is. Meer gelukte echo foto s daarvan dan van wat anders :')

Net nog even 2 pony's getoileteerd. Heerlijk en nu weer stikkapot haha. De jongste was wel een beetje hyper (deken afhalen was een dansje waard en dat lekker op der achterbenen voor een deel), moet zeggen dat ik dat inmiddels niet grappig meer vind op dit moment. :') nu even lekker plat. Morgen weer controle hier, ben benieuwd of er wat vooruitgang inzit.

Bobbemans
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:00

De stof is niet gescheurd, dat is nu het hele verhaal. Als het stof gescheurd zou zijn, dan zou ik het accepteren. Bovendien klemmen de dekens ook niet.

Het punt is, de stiksels laten gewoon los, waarschijnlijk niet goed gestikt, waardoor de gespen eraf vallen, en je dus gewoon een puntgave deken hebt, alleen zonder gespen. En als ik dat nu al bij vier dekens gehad heb, dan lijkt het mij meer op een productieve fout.

De dekens zijn verder helemaal puntgaaf en onbeschadigd. In dit topic een duidelijke foto van iemand die precies hetzelfde probleem heeft.

Bobbemans @ [SV] Bucas deken kapot

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:17

Dat is net wat ik bedoel een deken met een tere stond, scheurt niet in de stof maar wel op het breekbaarste deel en dat zijn de stiksels in dit geval. Of ze zitten toch te krap waardoor er teveel druk op komt. Hier nog nooit een stiksel losgelaten om eerlijk te zijn, ik heb freedoms, irish stable, smartex dekens. Zitten als een huis en deze dekens zijn over een periode van 5 jaar aangeschaft. Dus ook niet vangarmen geleden of het laatste jaar.

Marcella

Berichten: 36899
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:19

Ik ga heel eerlijk de krant bellen als mijn fjord een deken heel laat ongeacht of het Bucas of Rambo is. Stiksel blijf gewoon het zwakste punt. :=

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:13

Cemlys schreef:
Dat is net wat ik bedoel een deken met een tere stond, scheurt niet in de stof maar wel op het breekbaarste deel en dat zijn de stiksels in dit geval. Of ze zitten toch te krap waardoor er teveel druk op komt. Hier nog nooit een stiksel losgelaten om eerlijk te zijn, ik heb freedoms, irish stable, smartex dekens. Zitten als een huis en deze dekens zijn over een periode van 5 jaar aangeschaft. Dus ook niet vangarmen geleden of het laatste jaar.

Ik weet niet wat je met tere stond of vangarmen bedoelt maar het breekbaarste deel is naast het stiksel als er druk op komt. Juist het stiksel is vaak sterker omdat er meerdere lagen op elkaar zitten. Als het stiksel los laat is het draad gaar of is de machine niet goed afgesteld, net als bij een gewone naaimachine de onder en bovendraadspanning.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:46

Resultaat van autocorrectie :') sterke stof en van jaren geleden.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:50

Cemlys schreef:
Resultaat van autocorrectie :') sterke stof en van jaren geleden.


:D

hwn
Berichten: 4780
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:00

Ik koop altijd de goedkope Bucas dekens (Bucas Freedom), en die blijven heel goed heel, zelfs in extreme omstandigheden. Ze had onlangs geschuurd aan de omheining, staartriem was blijven haken aan een isolator (stroom stond niet op) en isolator was losgekomen uit de omheining, hing gewoon aan haar staartriem, maar deken was intact.

Onlangs toch eentje stuk gehad, maar de riemen waren opengegaan, en deken was over het hoofd van het paard gewaaid, en die stond erin verstrikt met haar voeten, dan heb ik liever deken stuk dan paard stuk.

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:27