Bucas stuk, garantie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:35

Wij hebben een aantal bucas dekens en zijn er heel tevreden over.
Alleen hebben wij nu de smartex gehad waarvan de voorsluiting eraf was vanwege een stiksel die verkeerd was en nu ook een hals waarvan de bevestigings klittenband af is vanwege een stikselfout.
Ik kreeg wel netjes een nieuwe smartex en krijg ook nog een nieuwe hals.
maar bij de nieuwe smartex is bij de staartflap weer een klein stukje waarbij de stiksel los laat..

Ik vind het echt super fijne dekens met de stay dry voering. Blijven mooi heel en doen hun werk goed!
Misschien moet ik toch toegeven dat de dekens met nieuwe sluiting toch af en toe wel wat schuiven naar 1 kant.
Maar dit voorkom je toch niet echt :)

Bobbemans
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:11

Margee schreef:
Cemlys schreef:
Dat is net wat ik bedoel een deken met een tere stond, scheurt niet in de stof maar wel op het breekbaarste deel en dat zijn de stiksels in dit geval. Of ze zitten toch te krap waardoor er teveel druk op komt. Hier nog nooit een stiksel losgelaten om eerlijk te zijn, ik heb freedoms, irish stable, smartex dekens. Zitten als een huis en deze dekens zijn over een periode van 5 jaar aangeschaft. Dus ook niet vangarmen geleden of het laatste jaar.

Ik weet niet wat je met tere stond of vangarmen bedoelt maar het breekbaarste deel is naast het stiksel als er druk op komt. Juist het stiksel is vaak sterker omdat er meerdere lagen op elkaar zitten. Als het stiksel los laat is het draad gaar of is de machine niet goed afgesteld, net als bij een gewone naaimachine de onder en bovendraadspanning.


Juist. Ik heb nog nooit een deken gehad die op zo'n manier loslaat. Zeker geen dekens die gewoon losjes bij de borst zitten (zoals ik de graag wil hebben). Er is gewoon iets mis met de sterkte van het draad oid.. Snap dat Bucas dat erg veel geld zal kosten (gezien ik niet de enige ben met het probleem) maar dat is nu eenmaal het risico.

Bobbemans
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:11

xAnnouk schreef:
Misschien moet ik toch toegeven dat de dekens met nieuwe sluiting toch af en toe wel wat schuiven naar 1 kant.
Maar dit voorkom je toch niet echt :)


Daar had ik met mijn jongste paard ook last mee, de andere niet.

Versace2011

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:31

De stiksels lieten bij mijn Bucas-deken op de halsaanzet los. Daar waar je de hals bevestigd. En ik heb helemaal geen hals... :(

Verder liet de voorsluiting met klittenband op de borst los. Ja je zet je paard niet de hele winter stil. Dus daar scheurde het zelfs zo in dat de voering aan de binnenkant inscheurde. Conclusie Bucas: uw paard schuurt.

Echt dit clubje tracht eronder uit te komen. De enige die het begreep, was een vertegenwoordigster van Bucas in Canada.

Ik heb via mijn rechtsbijstand een brief opgesteld en daarmee werd mijn doel bereikt: nieuwe deken. Die ik overigens snel via Marktplaats heb gekocht. Bucas? Nooit meer. Dit was trouwens een Power Turn Out. Niet de goedkoopste deken zeg maar.
Inmiddels ben ik heel tevreden met Horseware Rhino dekens. Wat een verademing en wat een super pasvorm.

Versace2011

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:03

Inmiddels ben ik super tevreden met de Rhino dekens van Horseware. Geen gedoe met stiksels die loslaten, gewoon mooie kwaliteit!

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:06

Wij verkopen ook veel Bucas en eerlijk waar nog geen enkele retour gehad, het verbaast me dat jullie er zo frequent problemen mee ondervinden.. garantiegevallen laat je inderdaad beter via de winkel afhandelen, die krijgen toch vaak meer gedaan van de leveranciers..

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Bucas stuk, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:48

Ik heb 2 outdoordekens van Bucas gehad, 1 indoordeken en 1 zweetdeken. Bij beide outdoordekens de voorsluiting vrij snel moeten laten maken. Dit heb ik niet met verkoper besproken. Dekens opsturen ed is me teveel moeite. Nadat ze opnieuw vastgemaakt zijn geen problemen meer mee gehad overigens.
Indoordeken viel overall uit elkaar. Binnenkant, buitenkant, voorkant achterkant zegmaar. Overal vielen gaten in. Deze dus wel opgestuurd en na veel mailen en bellen uiteindelijk een nieuwe gekregen. Zweetdeken is nog heel maar gebruik ik amper.
Van de 4 dekens dus 3 stuk maar 1 officiele klacht.. Voor mij sowieso nooit meer Bucas, gaat te snel stuk voor wat ze pretenderen en garantie is om te huilen.