[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:07

Help.. Ik kan geen goed passende vliegendeken vinden. Ik heb nu een rambo summer serie en die leek heel goed te gaan tot nu. Alle horseware vliegendekens drukken op de schoft terwijl dit met winter dekens niet zo is. Bucas heb ik 1 keer gehad maar die leek vrij smal..

Nu zoek ik dus een deken die niet op dr schoft drukt maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. het is geen smalle pony maar ook geen brede pony. alleen zitten tot nu toe alle dekens te strak over de schoft..

Iemand nog een optie ?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:39

Twijfel twijfel. Ik ben uiteindelijk toch gegaan voor de Master. Maar hij lijkt me aan de voorkant een beet strak, mn bij de borst en ook een beetje bij de schoft. Voor de rest ligt ie prima. Wat vinden jullie? Misschien rekt het nog wel een beetje uit?

Afbeelding
Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:28

Ik had een deken van vergelijkbare stof (zat ook rek in) en was ook wat strak aan de borst. Had ook gehoopt dat het wel wat mee zou rekken maar helaas had mijn pony na 3 weken kale plekken aan de schouders. Ik zou het dus niet doen. Heb nu de weatherbeta wide versie.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:38

Nou, het is niet de stof zelf die te strak zit, maar dat zwarte randje / elastiek wat voorlangs loopt zeg maar. De stof geeft wel genoeg ruimte.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 05:34

Ik dacht eerst ook dat het wat strak zat,maar ik heb totaal geen schuurplekken en mijn paard vind de deken volgens mij erg comfortabel..Als ze een deken heeft die te krap is bij de borst gaat ze altijd in een rare houding grazen <<)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:13

FatCat schreef:
Ik had een deken van vergelijkbare stof (zat ook rek in) en was ook wat strak aan de borst. Had ook gehoopt dat het wel wat mee zou rekken maar helaas had mijn pony na 3 weken kale plekken aan de schouders. Ik zou het dus niet doen. Heb nu de weatherbeta wide versie.


Ik heb besloten de deken toch maar terug te sturen. Ik ben aan het zoeken geweest naar een weatherbeeta-deken, maar zijn die in Nederland te krijgen? Ik kan hem nergens vinden, laat staan een wide-versie :o?

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:17

__elise__ schreef:
FatCat schreef:
Ik had een deken van vergelijkbare stof (zat ook rek in) en was ook wat strak aan de borst. Had ook gehoopt dat het wel wat mee zou rekken maar helaas had mijn pony na 3 weken kale plekken aan de schouders. Ik zou het dus niet doen. Heb nu de weatherbeta wide versie.


Ik heb besloten de deken toch maar terug te sturen. Ik ben aan het zoeken geweest naar een weatherbeeta-deken, maar zijn die in Nederland te krijgen? Ik kan hem nergens vinden, laat staan een wide-versie :o?


https://www.horze.nl/weatherbeeta biedt Weatherbeeta aan, geen idee of wat je zoekt er tussen zit? Maar misschien de moeite waard..

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:16

__elise__ schreef:
FatCat schreef:
Ik had een deken van vergelijkbare stof (zat ook rek in) en was ook wat strak aan de borst. Had ook gehoopt dat het wel wat mee zou rekken maar helaas had mijn pony na 3 weken kale plekken aan de schouders. Ik zou het dus niet doen. Heb nu de weatherbeta wide versie.


Ik heb besloten de deken toch maar terug te sturen. Ik ben aan het zoeken geweest naar een weatherbeeta-deken, maar zijn die in Nederland te krijgen? Ik kan hem nergens vinden, laat staan een wide-versie :o?


Deze :)
https://www.horze.nl/antivlieg-%2F-zome ... %2FPU%2FBL

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:17

Die heb ik dus nu, zie foto hierboven ergens. Alleen niet de wijd versie maar de gewone

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:52

Ik heb dus de wijd versie.
Afbeelding

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:13

Helaas is het geen eczeemdeken, maar een 'gewone' vliegendeken. De deken is ook niet te verkrijgen in kleine maatjes helaas. Dus ik zoek toch nog even verder! Wel bedankt voor de tips!

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:12

Welke maat heb je nodig?

Deze gaat vanaf 125
Afbeelding

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:45


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:55

Mijn tweede keus was inderdaad de horsegear, dus die ga ik maar eens proberen. Bedankt voor het meedenken :)

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:29

Haai ik kom even binnen vallen.

vandaag deze deken binnen gekomen 2 reacties terug. Nu even snel een vraag maar weet niet of het hier thuis hoort. Kan je deze deken oplaten als hij een nacht geknot staat?

Pumpkins

Berichten: 3148
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:46

welke deken? Is het fleece? Fleece dekens hebben de neiging om te trekken en ook blijft hier je stalbodem in hangen. Vliegendekens en ecseemdekens zijn in het algemeen vaak geen probleem er vanuitgaande dat de deken daadwerkelijk goed past en voldoende schoudevrijheid geeft.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:50

Weidebloem schreef:
welke deken? Is het fleece? Fleece dekens hebben de neiging om te trekken en ook blijft hier je stalbodem in hangen. Vliegendekens en ecseemdekens zijn in het algemeen vaak geen probleem er vanuitgaande dat de deken daadwerkelijk goed past en voldoende schoudevrijheid geeft.



De eczeemdeken horsegear sweet itch full neck
Edit: geen fleecr, soort gladde zachte stof

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:32

Kan wel maar je knotten zijn dan de volgende dag erg lelijk...

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:13

Dan laat ik hem vannacht af, bedankt

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:43

Een beetje vroeg, maar ga nu alvast op zoek. Onze paarden staan 24/7 buiten en heb er afgelopen winter bij 2 wel een deken op gehad.
Nu wil ik eigenlijk kijken naar een deken die iets meer regen kan hebben en van - tot + temperaturen goed op kan blijven zonder dat ze er te warm of koud onder worden.
Ik kijk nu al, omdat ik aan de hand daarvan andere dekens zal verkopen, want het lijkt wel een verzameling in de schuur.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:57

Fedimax dekens hebben een heel hoog denier en waterdichtheid.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:21

Ja, die vind ik wel mooi met die extra werking voor oude rug. Maar mijn Duits is enorm slecht.

Ik keek naar BUcas smartex medium geloof ik die van -10 tmt +12 kon ofzo. Dan zit je er niet snel naast als het straks overdag nog erg knap weer is. Wil of kan gewoon niet steeds wisselen.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:45

Hier ook een fedimax liefhebber. Ik heb er al een aantal vliegendekens van gehad die echt mooi vielen bij onze wat bredere paarden. En de regendekens lijken ook niet verkeerd.

Bestellen is heel eenvoudig. Order aanmaken, per bank betalen. Ik had ze binnen een week binnen. Ze hebben ook een maatadvies ding op hun website.
En google translate helpt ook. :)
Vragen kun je altijd in het Engels stellen. Dan zie je wel in welke taal ze beantwoord worden.

Idee is om voor de winter over te gaan naar fedimax dekens. met een paar Horseware optimo liners ipv staldekens.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:27

Is die fedimax ook wat voor slankere paarden? Wou eigenlijk nog een weatherbeeta, maar kan die nergens meer vinden.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:28

Ej heeft 2 soorten weatherbeeta en horse.nl verkoopt ook diverse weatherbeeta :)