[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:14

Omdat ik me alweer druk zit te maken over de winter....

En ik zo'n muts daarin ben (zeg het zelf alvast ;))

Wie heeft er ervaring met bucas dekens en moet ik echt geloven wat ze in de winkel zeggen (van -10 tot + 16?) want ik kan me dat gewoon niet voorstellen. Maar stel dat het waar is... Dan scheelt het me zo veel stress (Help, 's ochtends koud, 's middags warm....) (ik wissel normaal per 100 gram :'))

Blijf natuurlijk naar mijn pony kijken ;) maar vraag me gewoon af of het mogelijk is en wat jullie ervaringen er mee zijn.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:54

Ik heb met die deken (power turnout light?) Wel die ervaring.
Mijm geschoren paard stond een winter onder die deken in een buitenbox en de hele dag buiten.
Nu overgestapt naar een andere bucas (irish) ivm schuurplekken vd voering (fleece)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:13

Hangt een beetje van je paard af. Mijn pony was een enorme koukleum, die had niet genoeg aan de havy afgelopen winter 24/7 buiten. Er zijn ook paarden die het er erg warm onder hebben.
Als je er een beetje achter bent wat je paard nodig heeft dan zijn deze dekens wel een uitkomst. Niet snel dat gewisseld met dekens!

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:24

Ik heb 1 paard gehad waar Bucas redelijk op lag, maar meer de ervaring dat ze gaan schuren en schuiven.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:39

Het scheelt wel echt heel veel hoor. Voor mijn jonge paard heb ik de Power turnout light en de multi stable onderdeken. Daar kom ik echt de winter mee door, terwijl het een vreselijke koukleum is. Waarschijnlijk scheer ik hem dit jaar, dus dan moet ik zien of ik het red, maar zal zeker een heel eind komen.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:49

JenniferU schreef:
Ik heb met die deken (power turnout light?) Wel die ervaring.
Mijm geschoren paard stond een winter onder die deken in een buitenbox en de hele dag buiten.
Nu overgestapt naar een andere bucas (irish) ivm schuurplekken vd voering (fleece)


Bevalt de Irish goed? Daar was ook mijn oog op gevallen, de 50gr uitvoering. Als tussen deken voor de sunshower en 100 grams Rambo. Maar wil liever geen fleecevoering.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:55

Ik heb de irish gehad op een paardje dat ik voor iemand reed en daar lag 'ie super op!

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:59

Thanks! vind die 50 gr wel een mooie tussenstap denk ik. Alleen moet ik even 2 maten bestellen want van de power turnout was de 6'6 iets strak vooraan en de 6'9 hing aan de achterkant echt wel 'over'. :=

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:05

Ik had toen een 6.0 voor een paardje dat van Amigo ook 6.0 had, die viel goed.
Ik had er ook een Bucas onderdeken bij maar gebruikte ook de Amigo insulators er onder.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:19

Ik bem super blij met de irish
H8eb de 50gr classic cut:
Afbeelding
En de 300gr high neck:
Afbeelding
Voor er tussen heb ik nu de bucas select liner 150gr met silky feel voering, die netjes onder de 50gr past

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:22

Ik heb ook een Irish en ben erg tevreden. Paardlief ook, hij ligt eigenlijk best goed.

Wil de select als 0grams gaan bestellen, want de Dominick die ik heb vind ik erg zwaar en de voorsluiting van de Horsewaredeken blijkt niet optimaal.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:08

Domme vraag misschien maar als een webshop dekens heeft van maat 125 tot 215 zijn dit dan de ondermaten?

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:07

@rianne ik wil ook de select als 0 grams maar wacht nog even op een leuke aanbieding haha.
De 50gr gaat op als hij word geschoren maar wil dit jaar al eerder een 0 grams op doen.

Heb nu de master 0 grams maar vind bucas in t algemeen mooier liggen alhoewel de select naar mijn idee smaller valt als de irish

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:46

Ik moet een nieuwe vliegendeken. De huidige is aardig aan gort getrokken. Ik had eerst een EJ, maar die trok scheef (alhoewel pasvorm wel goed is). Nu een Pagony. Die leek goed te gaan (pasvorm ook goed), maar trekt nu ineens ook scheef. Het gaat om een slank paard met hoge schoft. Iemand suggesties?

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:45

JenniferU schreef:
Ik heb met die deken (power turnout light?) Wel die ervaring.
Mijm geschoren paard stond een winter onder die deken in een buitenbox en de hele dag buiten.
Nu overgestapt naar een andere bucas (irish) ivm schuurplekken vd voering (fleece)



Dit vind ik fijn te horen! Kan er altijd nog een onderdeken bijhalen, maar het scheelt zo veel gedoe.

Ik hoor van meer mensen dat de fleecevoering voor schuurplekken zorgt. Dat is ook zo'n punt nog en in hoeverre die fijn op mijn pony ligt. Momenteel nog steeds het meest fan van een merkloos deken dat zo stevig is en super ligt (en 15 euro was ;))


Misschien toch een keer mp afspeuren en een keer testen. Heb nog 4nieuwe dekens liggen (van 0 tot 300gr) dus kan sowieso vooruit, maar zoek eigenlijk de ideale oplossing en overal hoor je soms nog best wel negatieve dingen. Zo persoonlijk helaas :(

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:58

Hier heeft de stay dry voering nog nooit geschuurd. Wel vond ik die dekens die ik had (altijd tweedehands) erg zwaar als ze nat werden. De Irish heeft dit niet, maar de buitenstof is ook anders.

Jammer dat de select smaller lijkt... De Irish bevalt erg goed dus had graag een copie gehad in ongevoerde versie.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:46

MoniekV schreef:
Daks schreef:
Ik heb vorige week een Amigo bug buster gekocht. Helaas liep mijn paard gisteren net een kapotte deken. Kan ik hier nog wat mee?


Ligt eraan wat er kapot is.


De zijkant zitten 3 winkelhaken in

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:25

Ik heb zelf geen ervaring met Bucas. Ik heb laatst gesproken met de paardendekenwasserij en die gaf aan dat de nieuwe generatie Bucas waardeloos is qua waterdichtheid en duurzaamheid. Prijs is hetzelfde. Vroeger werden ze gemaakt in Ierland en tegenwoordig in China. Ze had nog een hele uitleg over t materiaal over de tussenlaag en dat het ruw of glad was. En dat je 1 soort niet moest hebben. Maar dat staat mij niet meer zo bij de geest.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:29

Kun je aan de Bucas Irish Turnout gemakkelijk een hals bevestigen? :)


Edit: aparte typfout :') Goeiemorgen.
Laatst bijgewerkt door Zorro_ op 29-07-17 09:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:30

Roos_M schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met Bucas. Ik heb laatst gesproken met de paardendekenwasserij en die gaf aan dat de nieuwe generatie Bucas waardeloos is qua waterdichtheid en duurzaamheid. Prijs is hetzelfde. Vroeger werden ze gemaakt in Ierland en tegenwoordig in China. Ze had nog een hele uitleg over t materiaal over de tussenlaag en dat het ruw of glad was. En dat je 1 soort niet moest hebben. Maar dat staat mij niet meer zo bij de geest.


Helaas dit ook al vaker gelezen en gezien bij een stalgenootje, haar bucas was binnen 3 dagen kapot. Maar in de winkel zeiden ze ook weer afhankelijk van welke bucas. Een paar waren er wel stevig en een paar waren er van mindere kwaliteit...

Daar dus ook bang voor. Koop nu ook voor een paar 100 euro verschillende dekens (vaak aanbiedingen) en dan gaat dat soms goed, soms niet ;) heel divers ook. Stalgenootje had van hetzelfde merk als ik een deken (durf niet te zeggen welke) en die van haar was niet goed waterdicht terwijl die van mij er 3 winters mee gedaan heeft...

Maarja als ik dan voor 200+ maar 1 deken heb die zo kapot is of niet waterdicht.... Dan is dat zeer vervelend... (zo rot dat je het altijd achteraf pas ziet..

De zijkant zitten 3 winkelhaken in[/quote]

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:58

Zorro_ schreef:
Kun je aan de Bucas Irish Turnout gemakkelijk een hals bevestigen? :)


Edit: aparte typfout :') Goeiemorgen.

Ja


Jammer dat Bucas ook mee doet aan die Aziatische prul. Gelukkig ben ik voorlopig nog voorzien.

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:11

Als de deken lekt zonder gewassen te zijn geweest dan zou ik gewoon aankloppen bij de verkoper, want dat hoort niet.
Wassen is altijd een spannend moment, ken vergelijkbare verhalen over andere merken. Ik was m'n dekens eigenlijk nooit, maar heb een schoon paard en zeker nu ze in een inloopstal staat blijft de deken schoon.

Liannetje86
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-08-09

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:50

De dekens die ik nu heb gaan vaak 2-4 winters mee... Sommige was ik (200 heeft ie lang op, 300 ook.. de 100 niet zo lang ;) dus die was ik minder) en was ze eigenlijk alleen als ze gerepareerd moeten.. Zand was ik er wel af met een tuinslang.. dan drogen en weer de kast in...

(Dat is dus ook nog mijn issue met die bucas deken... ik moet er meteen voor 2 gaan omdat ik er zelf niet tegen kan :')) En veel mensen snappen dat niet, maar als ik dit thuis zeg dan is het meteen "ja, een natte jas is ook vreselijk, dus dat gaan we voor Basje ook niet doen" :')

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:43

Ik weet niet wat de plannen van Horseware zijn om de productie in Aziƫ te gaan doen?
Daar wees de paardewasserij mij ook op. Ik had even gekeken in mijn Horseware maar die kwam uit Ierland gelukkig.

Hoe is weatherbeeta tegenwoordig? Die stonden ook altijd wel goed aangeschreven.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 17:26

Ik ben met mn weatherbeeta dekens heel blij! Weet alleen niet wat ze met wassen zouden doen, want ik was ze nooit.. Dan weet ik zeker dat ze waterdicht blijven ;)