[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
febe6
Berichten: 83
Geregistreerd: 09-04-16

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:36

Dan schiet het niet op, nee. :P

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:28

flappie28 schreef:
GaitMonster schreef:
Ik heb ook een vraagje. Mijn pony heeft flink zomereczeem waarvoor we altijd een deken dragen en een losse (zebraprint) hoofdkap bij hebben. Nu is de deken flink uitgelubberd en toe aan vervanging. Ik had nog een oude vliegendeken van bucas liggen die een andere pony nu op heeft. Maar een vliegendeken is natuurlijk niet hetzelfde als een eczeemdeken.

De deken die we nu hebben is: https://cdn.agradiservices.net/products ... 2742cb.jpg

Ik zit nu een beetje te kijken na een bucas deken, omdat ik wel heel tevreden ben over de pasvorm de vliegendeken van bucas. Maar daar vind ik niet echt eczeemdekens van, het zijn allemaal meer vliegendekens.

Bij deze ben ik bang dat hij alsnog gaat schuren bij de oren, en dat de mugjes/vliegjes nog onder de deken kunnen komen.
https://www.dekroo.nl/dynamisch/categor ... dekens.jpg

Iemand ervaring met deze master eczeemdeken?
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... mdeken.jpg

Of ervaring met deze deken als eczeemdeken?
http://hypostore.nl/media/catalog/produ ... g_3222.jpg


Alleen ervaring met de RSIH Rambo Sweet Itch Hoody, de eerste van je links. Erg goede deken met 2 klittenbandsluitingen en 1 gewone bij de buikflap. Wat betreft jeuken bij de oren...er wordt een vliegenkap mee geleverd en die doe je er gewoon over heen. (is bij andere dekens ook meestal zonder kap toch?)


Dankje voor je ervaring. Denk dat we deze maar eens gaan proberen ipv de zebra bucas versie.
En als er een vliegenkap bij zit is het top dan hoef k er niet nog weer vanalles bij te zoeken.
We hebben nu een crea pony lopen met een zebra kop (enige die pastte) en een blauwige deken.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:08


salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:55

Capriootje schreef:
Ja balen! Ik heb een gloednieuwe Rambo protector in 6'6 nu werkloos liggen, had ook al een maatje kleiner genomen inderdaad. Misschien toch eens een bucas bestellen om te passen, thanks voor de tip!



Ik heb vorig jaar een Rambo Protector gekocht in maat 6,3 maar helemaal niet op gehad. Wil ik hem vandaag opdoen, lijkt het wel een worst, terwijl ik hem vorig jaar echt heb gepast :( de hals past al helemaal niet.

Dus op zoek naar iemand die een 6,6 te koop heeft bij voorkeur (bijna) nieuw of wil ruilen. Pffft wat een gedoe weer.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:38

Wat is een goede zeebra vliegendeken met fijne pasvorm, lange vaste hals en buikflap?
Mijn pony is gestoord van de daZen

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:39

salamaleque schreef:
Capriootje schreef:
Ja balen! Ik heb een gloednieuwe Rambo protector in 6'6 nu werkloos liggen, had ook al een maatje kleiner genomen inderdaad. Misschien toch eens een bucas bestellen om te passen, thanks voor de tip!



Ik heb vorig jaar een Rambo Protector gekocht in maat 6,3 maar helemaal niet op gehad. Wil ik hem vandaag opdoen, lijkt het wel een worst, terwijl ik hem vorig jaar echt heb gepast :( de hals past al helemaal niet.

Dus op zoek naar iemand die een 6,6 te koop heeft bij voorkeur (bijna) nieuw of wil ruilen. Pffft wat een gedoe weer.



Ah balen ! Je paardje gegroeid? Ik kan je niet helpen, mijn 6'6 was al snel verkocht via marktplaats.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:43

No_No schreef:
Wat is een goede zeebra vliegendeken met fijne pasvorm, lange vaste hals en buikflap?
Mijn pony is gestoord van de daZen


Hoe is je paard gebouwd?

Er zijn een helereeks merken in dit topic voorbijgekomen met fotos. Begin even te lezen vanaf P470.

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:06

@capriootje.

Hij is wel iets gegroeid maar Ik vermoed dat ik de deken vorig jaar zonder hals heb gepast (deken goed dus hals zal dan ook wel passen -> niet dus). Inmiddels al verkocht via MP en een maat groter besteld, kost wel weer extra geld maar goed weg is weg en de nieuwe heb ik overmorgen ook binnen. Goeie actie van mezelf |( pffft

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:49

Welke eczeemdeken heeft jullie voorkeur? Die van Shire of die van Rambo? Ik zie bij De Paardendrogist nu namelijk 10 euro korting bij besteding boven de 100 euro. Scheelt toch weer op een Hoody :) !

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:05

Hoe staat het met alle vliegendeken-troubles hier? Ik heb nu een aantal weken de Amigo Bug Buster op tijdens hele warme dagen, maar die is nog niet optimaal. De zoektocht gaat dus verder.

Ik had mn oog laten vallen op de Norton vliegendeken, totdat ik deze foto zag: https://www.reitsportpferdundspass.com/ ... n-met-hals
Dus nu ga ik weer twijfelen.

Ik wil de Master uitrijdeken bestellen, dus denk dat ik direct een Master vliegendeken bij bestel om te passen.
Maar zag ook de Horsegear liggen bij de EJ, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _5949.html

Met name hoeveel ruimte de hals van het paard heeft bij de voorsluitingen, want dat blijkt nogal een puntje.

En zijn er mensen die de nieuwe Budget Bucas vliegendeken hebben? http://hypostore.nl/bucas-freedom-vlieg ... -rose.html

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:08

Ik heb het opgegeven.
De première en nika liggen redelijk. Maar borst blijft een issue.
Jammer dat de bucas echt niet fijn was bij de borst. Zat dat beter was het idee geweest.

Zoveel mogelijk zonder deken. 2x pee dag vliegenspray

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:14

Ik ben het vliegendekengedoe ook zat. Ik heb nu de Master. Die zit het beste van allemaal, maar nog niet optimaal.

RianneH

Berichten: 28257
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:24

Balen zeg!

Nouja, als het valt vol te houden met de spray is dat nog een optie. Goed dat je het zegt, misschien moet ik daar toch maar voor kiezen. Enige nadeel is dat ze zwart is dus een licht gekleurde deken gaf ook wat koeling, maar een niet fijn zittende deken is ook niet optimaal.

Nog een maandje en we zijn het dazenseizoen uit -O-

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:00

Ik heb ze hier nu toch ook voor het eerst even onder de vliegendekens gezet.
Niet echt dazen op een enkeling na maar zo ontzettend veel van die vieze gewone vliegen, ze worden er helemaal gek van en de ene krijgt er ook bulten van.
Maar even zo een paar uurtjes gered van de ellende...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:03

Jip hier ook vandaag de vliegendeken opgedaan. Ze werd gek van de vliegen. Ook traanogen dus masker ook weer opgedaan
Op t land zijn er bijna geen dazen dus dat is ideaal!

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:07

Hier ook weinig dazen maar zo ontzettend veel gewone vliegen, nog zelden zoveel gezien, ze zitten er met kluiten op. En inderdaad in de ogen en neusgaten, bah!
Hier ook de maskers op gedaan inderdaad.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:31

Morgen weer afhalen, gaat regenen :)

Zoals ze voorspellen komen en veel regen dagen aan helaas :(

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:46

PanamaD schreef:
Morgen weer afhalen, gaat regenen :)

Zoals ze voorspellen komen en veel regen dagen aan helaas :(


Ik vind de regen juist heerlijk, vliegenmaskers af, groeiend gras <3

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:49

Regen werkt goed tegen de vliegen. Inderdaad nog nooit een jaar gehad met zo gigantisch veel vliegen.

Heb alleen het gras er af liggen, dus als het pas morgen avond kan regenen zou dat mooi zijn.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:52

Nee bedoel meer dat er vele dagen zijn voorspelt met regen en dat is jammer want ga maandag op vakantie en blijf in het land haha :')
Idd fijn voor de vliegen en gras.

Masker af deken af.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:26

Erg blij met de bug rug!!

Afbeelding

<3

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:31

Mijn merrie heeft de hele voorkant van haar deken eruit gesloopt, alleen de gespen zitten nu vast :+ Heb nu dus de Master zebra maar besteld. De losse stukken van de deken irriteren haar ook alleen maar haha.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:33

Ik blijf gewoon bij de Rambo sweet itch. Ondanks dat paard even geschuurt heeft. Geen eczeem heeft. Maar toch puur alleen voor die fijne sluitibgen die op mijn paard het beste ligt.

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:11

Afbeelding
vandaag amigo bug rug binnen. Wat vinden jullie van de hals?Te ruim? Deken is verder wel goed

En ja masker is roze :D

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:20

Vind hem prima liggen!!