[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:35

PanamaD schreef:
Ik zit hier te denken om vanavond een regendeken op te leggen... van 22 tot 12 voorspellen ze 90% regen met een graad of 15 en windkracht 4... en gezien die van mij laatste dagen wat vast zit lijkt mij dat geen overbodige luxe!

Wat doen jullie en denken jullie?


Ik twijfel.. maar heb besloten de regendeken toch maar op te leggen. Just to be sure

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:44

Ja heb m ook opgelegd. 100% kans op regen meerdere uren achter elkaar. Wel lekker dan een deken!

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:28

Dat dacht ik ook. Wat worden ze toch weer lekker verwend!

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:46

Is er iemand al bezig met zijn winterdekens? Het zijn solden is de meeste winkels en wil er graag van profiteren. Weten jullie leuke koopjes zijn? Graag via een webwinkel!

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:47

Mijne vanmorgen ook de regendeken opgelegd, geen overbodige luxe vandaag :o
het komt met bakken uit de hemel en blijft nog wel even zo.
Vanavond maar even zien of de regendeken op blijft of weer af kan.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:30

Als ik hier nog iemand kan interesseren voor een cashel crusader vliegen masker maat full? Is nieuw.. en mijn paard helaas te groot.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:43

HiFive5 schreef:
Is er iemand al bezig met zijn winterdekens? Het zijn solden is de meeste winkels en wil er graag van profiteren. Weten jullie leuke koopjes zijn? Graag via een webwinkel!


Agradi heeft nu Bucas in de actie.
Ik zag o.a. de Smartex voor 156,00 :j Dat is niet duur voor zo'n goede deken!
Je kunt hierbij de liner ook bekijken; ook in de actie!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:01

Ir1ne schreef:
Als ik hier nog iemand kan interesseren voor een cashel crusader vliegen masker maat full? Is nieuw.. en mijn paard helaas te groot.

Welke maat is het? Want ze hebben 6 maten?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:17

De regen deken blijft hier gewoon af. Als ik hem nu op ga leggen dan zweet zr er vreselijk onder, temperatuur is daar gewoonweg te hoog voor nu voor haar. De een jarige heeft nog nooit een deken op gehad dus die blijft sowieso bloot. Ze hebben een schuilstal dus ze zoeken het maar uit
Haha ;)

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:18

Ik heb vanmorgen wel de regendekens erop gegooid, haal ze er straks af als het droog wordt.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:19

Ir1ne schreef:
Als ik hier nog iemand kan interesseren voor een cashel crusader vliegen masker maat full? Is nieuw.. en mijn paard helaas te groot.


Hoi, welk model heb je, als het er een zonder oren en met neusbescherming is heb ik wel interesse.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:19

Nouvel schreef:
Ik heb vanmorgen wel de regendekens erop gegooid, haal ze er straks af als het droog wordt.

Jep hier ook. Is 'maar' 16 graden en erstaat wat wind en op zo'n open veld kan dat best fris zijn!

Ga rond 1 naar stal dan is t hopelijk droog.

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:24

Ik zit toch te twijfelen over deze; http://www.dochorse.nl/bucas-competition-cooler.html

Heb nu een hele simpele goedkope vliegendeken voor op de trailer/concours en was afgelopen weekend ook wel nodig. Al echt veel dazen daar op het terrein helaas. Maar twijfel of die bucas dan een aanvulling is voor z'n spieren na 2 parcoursen springen. Bucas is qua stay dry en voeringen natuurlijk wel een koploper..

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:02

Capriootje schreef:
Ik zit toch te twijfelen over deze; http://www.dochorse.nl/bucas-competition-cooler.html

Heb nu een hele simpele goedkope vliegendeken voor op de trailer/concours en was afgelopen weekend ook wel nodig. Al echt veel dazen daar op het terrein helaas. Maar twijfel of die bucas dan een aanvulling is voor z'n spieren na 2 parcoursen springen. Bucas is qua stay dry en voeringen natuurlijk wel een koploper..


Ik twijfel er ook al een hele tijd over omdat ik laatst toch merkte dat mijn paard laatst na de les toch een beetje strak in de rugspieren de trailer af kwam terwijl het zeker niet koud was en hij goed was uitgestapt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:37

Hmm ik heb toch nu toch een beetje spijt dat ik geen regendeken op heb gegooid.....ookal is het hier 18graden en gaat stijgen naar 20.

Ze komt uit Ierland dus ze zal het wel overleven!

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:43

Voor de rambo summer series gebruikers:
hoe bevalt deze inmiddels?
Nog steeds positief?
Hoe is de pasvorm vergeleken met andere rambo dekens?(rambo original heb ik gepast)

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:44

MoniekV schreef:
Capriootje schreef:
Ik zit toch te twijfelen over deze; http://www.dochorse.nl/bucas-competition-cooler.html

Heb nu een hele simpele goedkope vliegendeken voor op de trailer/concours en was afgelopen weekend ook wel nodig. Al echt veel dazen daar op het terrein helaas. Maar twijfel of die bucas dan een aanvulling is voor z'n spieren na 2 parcoursen springen. Bucas is qua stay dry en voeringen natuurlijk wel een koploper..


Ik twijfel er ook al een hele tijd over omdat ik laatst toch merkte dat mijn paard laatst na de les toch een beetje strak in de rugspieren de trailer af kwam terwijl het zeker niet koud was en hij goed was uitgestapt.


Ik heb al een paar keer naar een vergelijkbare van Rambo zitten kijken, die passen hier over het algemeen wat beter.

Nouvel

Berichten: 28574
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 11:45

JenniferU schreef:
Voor de rambo summer series gebruikers:
hoe bevalt deze inmiddels?
Nog steeds positief?
Hoe is de pasvorm vergeleken met andere rambo dekens?(rambo original heb ik gepast)


Ik heb nu de summer pas een paar keer op gehad maar ik vind de pasvorm heel goed, vergelijkbaar met de gewone Rambo dekens, blijft mooi liggen en gaat niet trekken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:01

Ik zoek een deken zoals deze dagen met regen en temperatuur ivm gevoelige rug
Heb nu een sunshower maar twijfel ivm waterdichtheid.
Twijfel dus tussen de sun shower en de rambo summer serie.
De rambo original was een soepjurk bij hem namelijk maar die had een gewone rechte voorsluiting
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 12-07-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:04

Hmm lijkt me met dit soort dagen juist lekker voor de paarden om even lekker schoon te spoelen en af te koelen :P

Weet iemand hoe de kwaliteit van de stof van de master vliegendekens is en of ze met koel genoeg blijven met heet weer(vooral bij de borst)

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:18

Die van mij staan ook lekker zonder dekens buiten. Een van mijn paarden woont 24/7 in zijn vliegendeken dus staat lekker eens een keertje zonder buiten. De ander is een IJslander en die heeft met dit weer echt geen deken nodig. Volgens mij vinden ze het wel lekker zonder deken. Zodra de regen ophoud moet mijn warmbloed wel weer onder de vliegendeken want die is ergens allergisch voor :+

graafstra

Berichten: 336
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:56

Hallo allemaal,

Heb jullie ervaring ff nodig.

Ik ben op zoek naar een nieuwe regendeken 0 grams voor me xfries die breed gebouwd is(zonder hals). Voor de winter heb ik een bucas extra big neck die ligt goed. Nu alleen een regen deken nog. Nika dekens passen niet goed gaan schuiven en de sluiting is er snel stuk van. Hebben jullie nog tips voor welke deken hij zou passen?

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:01

@ graafstra: Fedimax al eens geprobeerd?

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:04

Ir1ne schreef:
Als ik hier nog iemand kan interesseren voor een cashel crusader vliegen masker maat full? Is nieuw.. en mijn paard helaas te groot.


Al eens gekeken naar snuggy hoods masker? Die zijn wat langer. En passen onder een andere vliegendeken met hals.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:07

graafstra schreef:
Hallo allemaal,

Heb jullie ervaring ff nodig.

Ik ben op zoek naar een nieuwe regendeken 0 grams voor me xfries die breed gebouwd is(zonder hals). Voor de winter heb ik een bucas extra big neck die ligt goed. Nu alleen een regen deken nog. Nika dekens passen niet goed gaan schuiven en de sluiting is er snel stuk van. Hebben jullie nog tips voor welke deken hij zou passen?

Bucas select big neck?