[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Demyana
Berichten: 58
Geregistreerd: 01-10-16

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:59

Wie heeft verstand van de maten van Agradi? We hebben onze pony nu ruim een half jaar en omdat ze regelmatig aan het schuren is, wil ik voor alle zekerheid vroeg met een vliegendeken beginnen.
Nu zag ik bij Agradi een goede vliegendeken met hals, maar de maat snap ik niet. We hebben qua winterdeken maat 155. Maar bij agradi staat er maat 110/150 en 115/160... Welke maat komt een beetje overeen met 155? Weet iemand dat?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:01

Even de pony meten, dan weet je welke maat je moet bestellen

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:16

@ Figo; ik begin te vermoeden dat Andalusiers toch iets anders in elkaar zitten dan andere paarden als het om temperaturen gaat. [***] staat deze week overdag zonder dek of onder een 0gr deken als het waait ([***] is niet winddicht :roll: ) maar 's avonds krijgt hij zijn 100grams deken met een zelfgemaakte 200gr rugkussen op en dan nog heeft hij 's ochtends soms ingetrokken flanken omdat hij het 's nachts (3 graden, gevoelstemperatuur 1 graad) dan toch nog iets te koud heeft gehad.

Maar hem s'nachts 200gr opdoen kan niet omdat ik 's ochtends pas rond 12 uur bij hem ben en dan is hij onder 200gr echt al gesmolten. Dus het blijft lastig met zulke overgevoelige typjes.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:21

Shym laat ik vannacht bloot staan denk ik. Wordt 8 graden vannacht

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:49

Ik heb mijn 0grams deken er vanmorgen ook afgehaald. Hij mag vanaf nu lekker bloot!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:57

Diego staat nu buiten zonder deken, maar denk dat ik voor snachts nog wel de 0 gram op houdt. Compleet geschoren en super dun in zijn vacht nog.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:02

liekec schreef:
Diego staat nu buiten zonder deken, maar denk dat ik voor snachts nog wel de 0 gram op houdt. Compleet geschoren en super dun in zijn vacht nog.


ik laat mijne ook onder de regendeken denk ik, mits mijn vriend de deken af kan halen morgenvroeg.... is toch wel een dingetje, anders laat ik em gewoon lekker op, hij heeft t nogal snel koud....

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:51

Heel lastig die verschillen tussen overdag en 's nachts. Hij had zijn 200 grams Rambo op, maar voelde daar vanmiddag toch wat warm onder. Dus die gewisseld voor een ongevoerde en stalgenoot doet hem vanavond weer zijn 200 op.

spruitje12
Berichten: 623
Geregistreerd: 01-08-13

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:26

Ik had afgelopen dagen 100 grams op en gisteren naar 0 grams gezet, maar vond het er nu toch te warm voor dus lekker bloot. Laat dat deze nacht en dan zie ik morgen wel hoe ze voet. Vanmiddag na het gekke kwartiertje was ze zeiknat zonder deken dus ze zal maar met staan :(:)

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:36

vanochtend heeft een stalgenoot deken af gedaan, rond 18 uur werd het kouder hier en toen de 50gr op gedaan die laat ik morgen op en hoop dat iemand hem donderdag ochtend af kan doen hihi

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:46

Die van mij krijgt m vannacht nog op 50g gezien ze morgen ochtend regen voorspellen + 14 graden bewolkt dus even kijken. Morgen avond gaat ze sowieso zonder deken op stal gezien t dan 15 graden is voorspelt en donderdag graadje of 20

mandje

Berichten: 939
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:59

Heb hier de deken er vanmiddag afgehaald bij mijn haflinger. Kon helaas niet 2x per dag heen om s avonds weer op te doen anders was hij al wel eerder af geweest. Gelukkig ben ik morgen vrij kan ik al vroeg kijken of ze het toch niet te koud heeft. Verwacht het niet omdat ze half geschoren is en al een tijdje onder 50 gram stond.
Volgens mij was ze erg blij dat ze zonder deken de wei in mocht. Ging met een sprintje naar achteren en dat doet ze bijna nooit.

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:04

Hier nu lekker bloot vanaf gisteravond! Sws dat ze tot het weekend lekker zonder staat, daarna kijken we wel weer verder. Hooguit dat ik de ongevoerde regendeken er op doe als het volgende week weer frisser word en het meer gaat regenen. Maar voor nu lekker zonder!

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:05

Is het eindelijk warm genoeg 's nachts, gaat het regenen :') Deken dus maar weer mee naar de wei. Zucht.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:13

Nu overgegaan op de 0 grams. Hopelijk binnenkort helemaal bloot weer!

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:22

Koper schreef:
Is het eindelijk warm genoeg 's nachts, gaat het regenen :') Deken dus maar weer mee naar de wei. Zucht.


Regen? :oo
Hier vannacht voor het eerst bloot, ben benieuwd of ik morgen een chagrijn aantref of een tevreden paardje :+

Koper

Berichten: 30277
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:24

Buitjes. Mijn ponychickie heeft een hekel aan regen dus ik doe toch maar een regendeken op :o

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:55

Koper schreef:
Is het eindelijk warm genoeg 's nachts, gaat het regenen :') Deken dus maar weer mee naar de wei. Zucht.


Hier ook -O- gelukkig geluisterd naar een vriendin en niet naar weersverwachting.nl

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:18

xyzutu2 schreef:
@ Figo; ik begin te vermoeden dat Andalusiers toch iets anders in elkaar zitten dan andere paarden als het om temperaturen gaat.


Dat klopt wel aardig hoor :D Kouwelijk als de pest, maar heerlijk om mee te werken als het 25 graden is.

Ik heb mijn ene anda onder 300 en de andere onder 200. Overdag probeer ik ze zoveel mogelijk naakt te hebben. Probeer altijd wel een stalgenoot te strikken (en ik word zelf ook gestrikt, vanavond 8 dekens).
Als het niet lukt laat ik ze op. Dat is dan even niet anders. Vanaf vrijdag is het weer een stuk koeler. Dan lost het zich weer op.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:02

Ik vind t ook heel lastig.
Mijn vriend werkt gelukkig dicht bij stal dus die kan overdag evt de dekens af doen.
Gister onder 50 grams gezet dus ga er vanuit dat hij zich zo wel redt :)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:19

Ik ben vandaag nog even in dubio wat op te doen ivm de verwachte wind en temperatuur. Niks, regendeken of 100 gram. Afgelopen dagen heeft ze zonder gestaan behalve de nachten, vannacht 100 gram.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:15

Ik ben op zoek naar een fijne fleece/wollen deken voor mijn merrie. Momenteel wordt ze zadelmak gemaakt hoop dat ze binnenkort naar stal kan waar ze in pension komt.

Omdat het nog koud kan zijn ben ik op zoek naar een fijne zweetdeken. Maar vind het lastig inschatten welke fijn is en niet zo snel vies wordt. Wil wel graag een deken met buiksingels.

Heb de volgende op het oog:
https://www.divoza.com/nl/qhp-sportive-cooler-deken
Dit is bij Divoza een nieuwe deken. kan hier ook nog geen reviews over vinden.

https://www.divoza.com/nl/harrys-horse- ... leecedeken
Begrijp dat dit een wat dikkere deken is. Wordt deze nu niet snel te warm?

Bucas Power Cooler of Shamrock power

of

Eskadron fleece

mandje

Berichten: 939
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:25

Hier toch ook maar weer de regen deken opgedaan voordat ze naar buiten gaan. Hopelijk vanavond weer af. Kan morgenvroeg niet afhalen. Volgens de verwachtingen morgen 18 graden en zon. Ik houd het nog even in de gaten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:27

LiiNd_Y schreef:
Ik ben op zoek naar een fijne fleece/wollen deken voor mijn merrie. Momenteel wordt ze zadelmak gemaakt hoop dat ze binnenkort naar stal kan waar ze in pension komt.

Omdat het nog koud kan zijn ben ik op zoek naar een fijne zweetdeken. Maar vind het lastig inschatten welke fijn is en niet zo snel vies wordt. Wil wel graag een deken met buiksingels.

Heb de volgende op het oog:
https://www.divoza.com/nl/qhp-sportive-cooler-deken
Dit is bij Divoza een nieuwe deken. kan hier ook nog geen reviews over vinden.

https://www.divoza.com/nl/harrys-horse- ... leecedeken
Begrijp dat dit een wat dikkere deken is. Wordt deze nu niet snel te warm?

Bucas Power Cooler of Shamrock power

of

Eskadron fleece
Die van Bucas zijn ideaal. Gladde buitenkant en paard is snel droog. Ik heb alleen shamrock powers omdat die dikker zijn en als het even kan gebruik ik geen zweetdekens.

Eskadron vind ik niks. De dralons drogen wel goed, maar de pasvorm is verschrikkelijk. Die zijn imo echt voor de mooi. Rambo heeft ook nog wel fijne, alleen heb ik die zelf niet omdat een van mijn paarden er niet in past.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:09

Beste zweetdekens vind ik van harry's horse. Zijn niet gek dik (die teddy wel) en drogen super.