[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:28

Hier ook 200 gram maar ik zie ook alweer vliegend gespuis, dus waarschijnlijk binnenkort dus en eczeemdeken en 200 gram.

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:51

Ik heb een vraagje. Mijn nieuwe paard(je) staat in principe zonder deken maar op hele regenachtige dagen krijgt hij een regendeken op zodat ik 's avonds eventueel kan poetsen (en we hebben geen beschutting in de wei, dus ik het het idee dat ie het wel prettig vind) en rijden zonder dat hij zeiknat is. Hij droogt nogal langzaam namelijk :+

Ik heb voor hem nu een rambo original maar die past eigenlijk niet zo goed. Die is te hoog gesloten, te lang richting de grond (het is net een jurk), en zit ook te hoog op de schoft. De schoft zit zeker 15 centimeter verder naar achter dus het voorste stuk deken staat een beetje open. Een maat groter lijkt mij veel te groot worden.

Iemand een idee wat eventueel een andere geschikte deken zou zijn? Ik zat eventueel te denken aan Nika maar weet niet of die echt een lage halsaanzet hebben?

Voor nu kan het net maar wil eigenlijk iets hebben wat beter past...

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:06

En amigo? Hoe zou dat liggen?

Mijn ongeschoren pony staat onder 350 grams met hals. 24/7 buiten. Vanwege de regen kon de hals er niet af, gaat het niet regenen |o

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:30

No_No schreef:
En amigo? Hoe zou dat liggen?

Mijn ongeschoren pony staat onder 350 grams met hals. 24/7 buiten. Vanwege de regen kon de hals er niet af, gaat het niet regenen |o

Haha ik had vandaag precies t zelfde! Werd best wat regen voorspelt dus hals op gelaten. Krijgen we een heerlijk warm zonnetje! Was gelukkig al vroeg op stal dus hals eraf gedaan.

Hier ook nog 300 zelfs met de zon erbij niets te warm! Toppie zullen we maar zeggen.

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:26

MarloesHJ schreef:
Ik heb een vraagje. Mijn nieuwe paard(je) staat in principe zonder deken maar op hele regenachtige dagen krijgt hij een regendeken op zodat ik 's avonds eventueel kan poetsen (en we hebben geen beschutting in de wei, dus ik het het idee dat ie het wel prettig vind) en rijden zonder dat hij zeiknat is. Hij droogt nogal langzaam namelijk :+

Ik heb voor hem nu een rambo original maar die past eigenlijk niet zo goed. Die is te hoog gesloten, te lang richting de grond (het is net een jurk), en zit ook te hoog op de schoft. De schoft zit zeker 15 centimeter verder naar achter dus het voorste stuk deken staat een beetje open. Een maat groter lijkt mij veel te groot worden.

Iemand een idee wat eventueel een andere geschikte deken zou zijn? Ik zat eventueel te denken aan Nika maar weet niet of die echt een lage halsaanzet hebben?

Voor nu kan het net maar wil eigenlijk iets hebben wat beter past...

Ik heb het zelfde merk paard als jij en precies ook de dekenproblemen die jij omschrijft.

De Nika ligt op zich aardig maar wel te hoog op de schoft. Minst beroerd zittende deken is de Weatherbeeta Freestyle. Die is wel zwaar en ademt niet zo goed als Horseware, en heeft ook het jurkeffect bij de voorbenen. Maar mijn paard kan er tenminste in bewegen en hij blijft er droog onder terwijl Nika en Horseware gauw strak trekken bij de borst waardoor hij daar nat wordt wanneer het hard en/of lang regent. De deken is ook zeer windbestendig.

Dit is met de Nika
Afbeelding
Hij heeft ook een vliegendeken van Nika, die zit wat beter.

En dit is de bouw van mijn immer onwijs begeesterd kijkende paard (met z'n voorpootjes op een hoger stukje zodat 't nog wat lijkt)
Afbeelding

Foto's van hem in de Weatherbeeta heb ik alleen op mijn oude computer en die is overleden.

Voor mijn kerel kijk ik al een tijd steels naar de Rambo wug (mooie kleur ook :9 ) maar die is zo duur dat ik het niet goed aandurf. Heb te vaak dekenmiskopen gehad. Maar ik ben nu wel erg benieuwd hoe jouwe er onder de original uitziet.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:47

Zijn er mensen hier die zelf hun vliegendeken wassen? Ik heb alleen ervaring met het wassen van zweetdekens in de wasmachine maar zou nu graag mijn vliegendeken van Bucas (zebraversie) wassen. Hoe heet was je de deken en waarmee?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:55

NinaCharlie schreef:
Zijn er mensen hier die zelf hun vliegendeken wassen? Ik heb alleen ervaring met het wassen van zweetdekens in de wasmachine maar zou nu graag mijn vliegendeken van Bucas (zebraversie) wassen. Hoe heet was je de deken en waarmee?

Mijn ervaring is ermee dat na de vliegendeken 2 keer in de was is geweest + daarvoor geweekt en goed afgespoeld met warm water en nog steeds mega veel vuil uit komt/in zit :=

T was echt nutteloos helaas. Gelukkig ging se wasmachine daarna weg want we wilden er geen was meer in gooien haha. Ging over een amigo vliegendeken

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:33

NinaCharlie schreef:
Zijn er mensen hier die zelf hun vliegendeken wassen? Ik heb alleen ervaring met het wassen van zweetdekens in de wasmachine maar zou nu graag mijn vliegendeken van Bucas (zebraversie) wassen. Hoe heet was je de deken en waarmee?


Gewoon op 30 graden met wat wasmiddel.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:40

MoniekV schreef:
NinaCharlie schreef:
Zijn er mensen hier die zelf hun vliegendeken wassen? Ik heb alleen ervaring met het wassen van zweetdekens in de wasmachine maar zou nu graag mijn vliegendeken van Bucas (zebraversie) wassen. Hoe heet was je de deken en waarmee?


Gewoon op 30 graden met wat wasmiddel.


Ja doe ik ook. Geen probleem.

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:41

Bedankt!

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:52

Zo doe ik het ook. En als de was klaar is denk ik iedere keer: goh ja... dat ding was lichtblauw _O-

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:22

@Koper dank je wel voor de uitgebreide reactie. Ik heb niet echt een goede foto van mijn paard onder de original maar als je jouw foto ziet van de Nika denk er dan bij de schoft zo'n extra 15 a 20 centimeter stof voor bij op en een deken die tot op zijn knieën komt.

Ik twijfel een beetje over een wug, kan eens kijken of ik hem tweedehands tegen kom.... Weatherbeeta heb ik ook naar zitten kijken, maar kan ik momenteel nergens in zijn maat vinden...

Mijn vliegendeken was ik trouwens gewoon in de wasmachine op 30 graden. Helemaal perfect schoon worden ze niet maar wel een stuk schoner en het huidvet verdwijnt dan tenminste wel :)

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:26


MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:34

Koper schreef:
Welke maat heeft hij dan Marloes? Mijn ruin heeft onderlengte 175. Bij Krämer hebben ze een mooie deken maar die is er alleen in onderlengte 165. Anders had ik die heel graag willen hebben.

Edit: dat is deze https://www.kramer.nl/IJslander-regende ... &ci=257263


Uhm hij heeft nu een deken maat 165 op van rambo. Die van Krämer ziet er wel goed uit!

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:36

Is inderdaad een lastige maat bij Rambo om te vinden. Ik ben altijd al heel blij als mijn maat er bij staat.

Als je paard niet te veel schouder heeft zou je die blauwe van Krämer zeker kunnen proberen. Let wel even op de rimpels in de stof op de foto. Er zijn op die site bij het onderdeel IJslander geloof ik ook wel foto's te vinden van dat zwarte paard zonder deken (maar met andere artikelen) waar je de schouder kunt bekijken. Als jouw paard meer schouder heeft dan die zwarte is het misschien niet zo'n goed idee.

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:38

Koper schreef:
Is inderdaad een lastige maat bij Rambo om te vinden. Ik ben altijd al heel blij als mijn maat er bij staat.

Als je paard niet te veel schouder heeft zou je die blauwe van Krämer zeker kunnen proberen. Let wel even op de rimpels in de stof op de foto. Er zijn op die site bij het onderdeel IJslander geloof ik ook wel foto's te vinden van dat zwarte paard zonder deken (maar met andere artikelen) waar je de schouder kunt bekijken. Als jouw paard meer schouder heeft dan die zwarte is het misschien niet zo'n goed idee.


Ik zal eens gaan speuren op de website naar foto's van het paard zonder deken. Kan ik eens vergelijken :)

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:39

Is ineens heel handig dat ze een apart IJslandermenu hebben :)

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:51

NinaCharlie schreef:
Zijn er mensen hier die zelf hun vliegendeken wassen? Ik heb alleen ervaring met het wassen van zweetdekens in de wasmachine maar zou nu graag mijn vliegendeken van Bucas (zebraversie) wassen. Hoe heet was je de deken en waarmee?



Ik stop het altijd in een oude dekbed overtrek en was ze op 30 graden . (meestal 2x) met een normaal wasmiddel maar zonder wasverzachter.

Daarna draai ik de machine zonder was erin , met een beetje azijn op 95 graden.

Dekens schoon en de wasmachien :D :D

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:05

Hier gaat de Hoseware eczeemdeken al drie seizoenen mee en hij wordt regelmatig gewassen. Dat is wel altijd een hele klus, want om de wasmachine te beschermen zuigen we eerst alle haren uit het dek, vervolgens weken we hem 1 a 2 keer om al het zand/modder eruit te weken en daarna gaat hij in een oude, dichtgeknoopte dekbedhoes in de wasmachine. Als hij er weer uitkomt dan zijn we altijd weer verbaasd; o ja, hij was wit! 8-)

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:09

Ik doe de Rambo eczeemdekens om de 3 à 4 weken in de wasmachine... maar ik heb een oude wasmachine voor de paardenspullen dus voor mij is het 'makkelijk gezegd'.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:11

Hoi

Ik kom mij even melden, Zijn 0 grams regendekens zo zeldzaam, dat ze of best duur zijn of niet in de maat van mijn paard.

Mijn paard staat nu nog op stal 's nachts, maar gaat per 1 april naar de wei 24/7 buiten zonder schuilstal (wel schuilmogelijkheden onder bomen), ze is 6 november geschoren en is nog steeds best kort in het haar, dus denk wel dat ik regendeken met hals moet hebben.

En wanneer kan een geschoren paard zonder deken staan, ze krijgt best snel schuurplekken van dekens. Ze heeft ze op der borst, onder het zadel en bij de singel. Ik denk daarom dat fleecvoering niet handig is.

Wie kan mij een linkje sturen naar een regendeken 0 Gram zonde fleece onderkant, dus vlak met hals. Maat 185 Budget is rond de 80 euro.
Op marktplaats en bokt markt staat niks of is de advetentie verouderd.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:47

0 grams regendeken is helemaal niet zeldzaam.
Maar je budget is wat laag, zeker aangezien je een hals erbij wil.
Wellicht kun je eens kijken naar een EJ deken.

SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:11

Ik zou een paar tientjes bij proberen te leggen en kijken voor Amigo, ik wil nooit iets anders meer... Voor mijn huidige paarden dan, die dekens passen zo mooi, en blijven netjes

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:27

Begin april kan het zomaar nog erg fris zijn. Ik zou behalve voor een ongevulde ook voor een 100 of 150 grams deken kijken als het een ongeschoren paard is.

Verder weet ik natuurlijk niet of de maat veel uitmaakt (denk het wel) maar de ongevulde regendeken van mijn pony was iets meer dan 40 euro. Die is van Nika. Ze heeft er ook eentje die rond de 150 euro heeft gekost. Dat is een Rhino. En de Weatherbeeta was 160 ongeveer. De prijs hangt nou eenmaal samen met de kwaliteit. Hoewel de Nika helemaal niet slecht is. Alleen minder sterk. Maar ik heb geen slopers en ze doet er ook geen gekke dingen mee.

Ik wou eens vragen aan de mensen die de dekens laten wassen wanneer jullie dat laten doen. Vorige week zag ik bij mijn voerboer het busje van de dekenwasserij waar net dekens werden ingeladen en vanmiddag zag ik een busje van een andere dekenwasser door de omgeving crossen. Ik heb de dekens nog gewoon in gebruik nu := Pas als het echt mooi weer is, en ik ze dus een tijdje niet meer gebruik, wou ik ze laten wassen :=

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:37

Wij laten ze ook pas wassen als we ze niet meer nodig hebben hoor... Maar hier is het nog een uitdaging om voor een fatsoenlijke prijs onze bucas dekens te laten wassen... :=