[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:32

Heeft de deken twee ringetjes? Ik doe de knip altijd door het eerste ringetje en maak het aan de tweede vast.
Ik denk dat de flappen voor de borst te groot zijn en daar door kunnen dubbel slaan. Een klittenbandstrook zou al iets moeten verbeteren denk ik.

Elise, thuis wassen doe ik nu. Na het wassen spuit ik de dekens in met goede tentspray.

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:34

Hele gekke vraag, loop er al een tijd mee rond. Bestaat er een soort liner van 0 grams, gladde stof die je onder (bijna) elke deken kan doen zodat je onderkant van je deken niet zo vies wordt van het huidvet maar de 0g liner die je dan gewoon elke keer kan wassen?

Zou het bestaan?

Mijn paard bijv. draagt nu de hele winter de 300g bucas maar als die even aan de dekenrek hangt voelt de binnenkant vochtig en vies van de huidvet. Maar om elke winter deze deken te wassen wil ik absoluut niet ivb waterdichtheid. Kan je dan super oplossen met zoon gladde 0g liner als het zou bestaan :')

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:34

Wat is jullie ervaring met de Bucas Select Quilt Stay-Dry deken? Werkt de stay-dry voering echt?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:38

@PanamaD: ik ken ze niet. Maar zou een zomerdeken dan misschien voldoen?

@Woodstock: Geen ervaring met die deken, maar ik ben ook wel erg benieuwd!

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:39

_elise_, ben bang dat een katoenen zomerdeken zal gaan schuren.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:50

Ja, dat is misschien ook wel zo. Hoewel ik nu juist last heb van schuurplekken met dekens met een gladde voering.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:56

Deken van de tuiger is idd te groot, ik denk dat 't daardoor ook zo schuift. Mijn ruin heeft 1 deken die eigenlijk te groot is, die blijft ook minder goed zitten dan de andere. Ik vrees dat je op zoek zult moeten naar een model wat kleiner is maar met genoeg ruimte voor de hals. Dat is best een uitdaging :=

3timesmom

Berichten: 1323
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:17

DreamGuide schreef:
Iemand hier de oplossing voor? [ [url=m/agpuTx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit gebeurt dus bij bijna al mijn dekens, na tien minuten begint die voorkant al te schuiven.


Heb dit ook met hetzelfde deken. Alleen bij mij aan 1 kant en altijd dezelfde kant.
Heel lastig.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:18

Ik ga eerst even proberen met de gesp door het eerste ringetje heen, hopen dat dat werkt. In de toekomst ga ik wel kijken naar dekens een maatje kleiner, maar nu komt het zomerseizoen er aan en dan is het probleem opgelost.

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:19

Mijn paard heeft dit ook met veel dekens. Met de V-voorsluiting van Rambo is het gelukkig over!

By_Chantal
Berichten: 173
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:31

Weidebloem schreef:
By_Chantal schreef:
Bij de Welkoop hier in Bodegraven kost Bucas dekens wassen met Bucas rug wash € 16,00 ( met behoud van je Bucas garantie! ) door paardendekenwasserij reeuwijk
[ [url=m/WSbJVW.jpg]Afbeelding[/url] ]



WAuw! Die is goed schoon geworden :)) . Goede tip, heb ook een onwijs smerige Bucas en moet binnenkort toch nog naar de Welkoop, ga gelijk vragen of ze het in Berkel Rodenrijs ook doen.


Die werken met een andere wasserij dus als je het echt zo goed gedaan wilt hebben contact ze gewoon even, ze hebben meerdere inleverpunten en ook halen en brengen https://www.facebook.com/paardendekenwa ... =bookmarks

Fjordengek93
Berichten: 158
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:44

PanamaD schreef:
Hele gekke vraag, loop er al een tijd mee rond. Bestaat er een soort liner van 0 grams, gladde stof die je onder (bijna) elke deken kan doen zodat je onderkant van je deken niet zo vies wordt van het huidvet maar de 0g liner die je dan gewoon elke keer kan wassen?

Zou het bestaan?

Mijn paard bijv. draagt nu de hele winter de 300g bucas maar als die even aan de dekenrek hangt voelt de binnenkant vochtig en vies van de huidvet. Maar om elke winter deze deken te wassen wil ik absoluut niet ivb waterdichtheid. Kan je dan super oplossen met zoon gladde 0g liner als het zou bestaan :')


De Fly en rug van rambo? De waterproof liner

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:07

Als je een oudere 100 grams liner neemt die al een flink aantal keren is gewassen zou je dat kunnen proberen, of anders een zomerdeken eronder ofzo.
Maar gaat dan de functie van die voering niet verloren?

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:03

Is die zomer/ fly/ regenliner van Horseware daar niet ideaal voor? Dat is echt een superdun, maar wel waterdicht en glad aan de binnenkant.

Area51
Berichten: 794
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:34

_Woodstock schreef:
Wat is jullie ervaring met de Bucas Select Quilt Stay-Dry deken? Werkt de stay-dry voering echt?
https://www.horsefitshop.nl/uitrusting/ ... 12312.html Ik wil deze graag bestellen wan hij is nu met 30% korting bij de HorseFitShop!!!


Ik heb hem, en hij werkt inderdaad zoals het wordt beschreven, erg fijn!

gaby_kremer
Berichten: 125
Geregistreerd: 22-06-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:00

Mijn regendeken heeft het na een aantal jaar begeven.
Dus nu is het tijd voor een nieuwe, nu zit ik dus te twijfelen welke deken het gaat worden.
Mijn pony heeft maat 95/145.
Nu zit ik dus te twijfelen tussen de MASTER Regendeken metallic petrol 0g deken van hypostore en de Amigo Pony Hero 6 Turnout Lite Athlantic Blue

Welke vinden jullie beter of hebben jullie ervaringen mee?
Ook sta ik open voor andere suggesties

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:23

ik heb ervaring met de master dekens en met de amigo hero.
de amigo hero paste niet mooi op me paard de master deken wel.
de master(1680 denier) is veel sterker als de hero(600 denier)

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:28

Wat een gek weer. Gisteravond vroor het nauwelijks (waterbak was dooi) maar ze hadden het wel koud. Mijn merrie had ik onder de 100 grams staan, waar ze tot nu toe tot ongeveer -6 prima onder stond. Ik heb d'r maar opgeschaald naar 200, die de afgelopen paar vorstperiodes in de kast was blijven liggen. Mijn ruin had ik onder zijn dikste deken en die was maar net aan warm terwijl hij onder normale omstandigheden rond het vriespunt bloot staat.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:46

Wat gek. Die van mij heeft het juist erg snel koud en heeft al snel een 400 gram nodig. Echter stond ze gister haast te koken daaronder en heeft nu een 300 gram weer op wat ook al haast te warm is.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:10

DreamGuide schreef:
[ [url=m/po5whK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beetje een ezelfoto van de zijkant, maar is wel zo goed te zien denk ik.

Paard is een tuigermerrie met een zeer rechte rug, 1,78m hoog en deken is maat 215 van BR.

je deken is echt veel te groot volgens mij

ik had dat ook altijd met die voorsluitingen, nu overgeschakeld op rambo dekens (ja is 1x een rib uit je lijf maar zo de moeite waard) en dan heb je dat niet

liever 1x 300 euro uitgeven dan elk jaar een deken van 70 euro kopen, toch?

de 150 gram van rambo is overigens veel warmer dan de 'goedkopere' 200 grams dekens en zijn sowieso meer waterdicht

voor mij dus alleen nog de horseware dekens! passen overigens ook beter op m'n paard dan alle goedkope die ik geprobeerd heb.

heb trouwens wel een maat kleiner dan wat ik bij normale dekens bestelde (dus ipv 205 de 198) maar dat verschilt dus per paard

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:47

Punt was dus dat ik in deze deken had geïnvesteerd juist omdat die Harry's Horse allemaal slecht lagen. Deze was toch rond de 130 en dat leek me een goede oplossing, zeker omdat die halve hals niet klemt op te schoft. Maar helaas.

In de toekomst ga ik een maatje kleiner proberen. (Maattabel geeft aan dat boven de 1,75m 215 de juiste maat zou zijn, schijnbaar toch niet.)

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:05

DreamGuide schreef:
Punt was dus dat ik in deze deken had geïnvesteerd juist omdat die Harry's Horse allemaal slecht lagen. Deze was toch rond de 130 en dat leek me een goede oplossing, zeker omdat die halve hals niet klemt op te schoft. Maar helaas.

In de toekomst ga ik een maatje kleiner proberen. (Maattabel geeft aan dat boven de 1,75m 215 de juiste maat zou zijn, schijnbaar toch niet.)

Misschien een borstverlenger ertussen? Dan hoeven de riempjes niet zo lang en blijft het beter zitten.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:06

PanamaD schreef:
Hele gekke vraag, loop er al een tijd mee rond. Bestaat er een soort liner van 0 grams, gladde stof die je onder (bijna) elke deken kan doen zodat je onderkant van je deken niet zo vies wordt van het huidvet maar de 0g liner die je dan gewoon elke keer kan wassen?

Zou het bestaan?

Mijn paard bijv. draagt nu de hele winter de 300g bucas maar als die even aan de dekenrek hangt voelt de binnenkant vochtig en vies van de huidvet. Maar om elke winter deze deken te wassen wil ik absoluut niet ivb waterdichtheid. Kan je dan super oplossen met zoon gladde 0g liner als het zou bestaan :')


Bucas heeft ook nog een 50 grams onderdeken, misschien is dat wat?

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:23

Bedankt Fjordengek maar denk dat dat te gaat zweten gezien het waterdicht is.

Weidebloem, dat is nog wel een goed idee en ook nog eens een mooie deken.

Of... wat ik misschien kan doen... een oude verwassen liner kopen (als die te koop is) en daar de vulling van uit halen. Misshien is dat wel iets.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:32

Ik zou er echt geen deken onder gaan doen omdat de binnenkant niet vies mag worden, je kunt een deken prima 1 keer per jaar wassen.