[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30412
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:54

Hier twee stuks ongeschoren onder 0 grams. Onder gevulde dekens leggen ze het af, het is erg warm. Ze kunnen redelijk uit de wind staan, en ik hang de hooinetten ook op die beschutte plaatsen.

Gisteravond waren ze iets klammig. Mijn merrie kan ik gelukkig de Rhino op gooien en daar heb ik de komende dagen geen omkijken naar. Mijn ruin nu onder de Bravo en aangezien het niet hard geregend heeft blijft hij daar ook nog onder staan omdat hij daar onder goed ventileert. Vanavond zal hij wel opgedroogd zijn en gaat de Weatherbeeta er op. Het niet zo goed ventilerende maar wel erg windproof stormzeil. Doe ze expres 1200 denier dekens op nu. Ik merk zelf ook dat ik in mijn softshell jasje uit m'n vel waai en in m'n stevige Helly Hansen niet. Dus paarden ook zo sterk mogelijke dekens op.

Het is even behelpen... hopelijk wordt 't vrijdag weer droger.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:19

Hals erop gedaan. Precies op tijd, t is aan het spetteren!

JenniferU
Berichten: 2216
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:22

xyzutu2 schreef:
Mooi, die Master deken! <3
Hoe bevallen die schoftkussens? En is hij eerder lichter of zwaarder?

Hoe bedoel je lichter of zwaarder?
Heb hem gister voor het eerst opdaan dus nog geen 24 uur op hihi.
Ik ga vanmiddag weer heen en ben heel Benieuwd hoe die ligt.
De schoftkussens hebben bij mijn paard zeker een voordeel
Zal even foto's naast elkaar zetten vd master 0gr blauw zonder schoftkussens en 150gr rood met schoftkussens.
Beide dekens zitten even strak qwa voorkant
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

En paard zonder deken:
Heeft een smalle hoge lang doorlopende schoft waa dus zeker een uitdaging qwa dekensAfbeelding


Iemand nog tips qwa tijdelijke hals(bijpassende pas leverbaar in sept)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:30

Ik was niet helemaal duidelijk maar bedoelde qua gewicht, 8-) ze lijken op de foto's qua gewicht best licht te zijn, of zijn ze vergelijkbaar met andere dekens?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:36

Ik ben vast heel kritisch. Maar ik vind ze niet mooi liggen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:42

Veulen84 schreef:
Ik ben vast heel kritisch. Maar ik vind ze niet mooi liggen.

Ik vind die rode wel mooi liggen maar de blauwe juist niet..

JenniferU
Berichten: 2216
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:49

De blauwe zit idd iets te strak mar is nog verstelbaar dus dat komt wel als ik die ga gebruiken.
Ik denk zelf dat ikcnooit een deken zal vinden die 100% goed past, dit ivm de bult.
Die drukt de meeste dekens naar voren waardoornde zijkanten weer open gaan staan.
Neem ik een deken die hoger sluit zoals bucas freedom krijg ik weer drukplekken op de schoft bij hooi eten.

Ik vond qwa gewicht de 150gr meevallen.
Ik heb bijv een bucas select onderdeken en die was zwaarder voor me gevoel.
De 0 grams is wel weer zwaarder als de bucas freedom 0 grams maar daar is de stof ook naar.(1680denier)
Had nu beide dekens met 50% korting dus vond het wel de moeite waard

RianneH

Berichten: 28276
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:29

Vind ze niet zo gek liggen, ben benieuwd hoe de hoge sluiting van de hals gaat bevallen :) Kan ie zondder problemen van de grond eten?

Hier de luxe dat met mooi weer de staleigenaresse de deken voor mn af doet en ik hem 's avonds weer op doe voor de nacht. Bij weer zoals vandaag blijft ie lekker op.
Vond het zelf gisteravond behoorlijk warm nog, even gelongeerd en gewandeld maar ook ik had het warm in mn jas. En dan nu weer zo nat. Erg jammer..

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:38

Qua hals zou ik eens kijken naar een los equi-theme of imperial riding halsstuk. Die hebben ook een drie punts bevestiging van de halsstukken.

JenniferU
Berichten: 2216
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:17

@samirah dank je wel ga meteen even zoeken

@rianneh naar benede met nek was geen probleem.
Dit was de 1e deken die dan niet trekt op de schoft, alle andere dekens deden dat wel:
Afbeelding

En de epplejeck rindal halzen? Zijn die ook met musketons? Die is er nml in het rood

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:47

Hier staan beide nu geschoren onder 400grams. Hadden heb allebei koud onder 300

Westhof

Berichten: 2939
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:49

Ik heb net de Epplejeck Hudson deken besteld voor mijn Haflinger. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen. Hebben meer mensen ervaring met deze deken? :)

Afbeelding

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:55

PanamaD schreef:
Veulen84 schreef:
Ik ben vast heel kritisch. Maar ik vind ze niet mooi liggen.

Ik vind die rode wel mooi liggen maar de blauwe juist niet..


Misschien is het gewoon een raar model deken. De loopsplitten zitten wel erg ver naar achter. Daardoor vind ik hem ook strak op de schouders. Buiksingels zijn ook afwijkend kwa plaatsing en voor mijn gevoel loopt de deken achter ook ver door.

Maar gewoon mijn 5 cent. Soms is iets beter dan niets.

JenniferU
Berichten: 2216
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:11

RianneH schreef:
Vind ze niet zo gek liggen, ben benieuwd hoe de hoge sluiting van de hals gaat bevallen :) Kan ie zondder problemen van de grond eten?


Bij deze:deken zit ietsje strak om de schouders met eten maar niet extreem.
Afbeelding
Afbeelding


Paard heeft de hele dag buiten gestaan, waterdruppeltjes lagen mooi op de deken.
Moet wel even op jacht naar een hals want regende wel iets in bij de borst/schouders

@veulen idd beter deze, als de dekens waar hij schuurplekken van krijgt

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:09

Hmm mijn paard vind de 400 wel erg lekker volgens mij. Probeer af te bouwen maar telkens staat ze daar nog te koud onder.. :(

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:48

Die van mij staat geschoren onder 350, wilde er gisteren nog 100 onderuit halen maar ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb!

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:51

Die van mij staat nu onder een 200 grams,van het weekend nog onder een 350 grams. Gisteren lekker even zonder deken. In de zon, geen wind

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:08

Hier geschoren, wel al aardig weer wat haar, onder 300 gram. Lekker zo laten staan. Morgen voorspellen ze ook niet al te best weer. :(

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:46

Pony met buitenluik en ongeschoren benen staat onder 300 met 300 gram hals, pony in de binnenstal met 300 gram met een 0 gram hals:

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren binnen gekregen (zie vouwlijnen, haha), Rhino 200 gram met een 100 grams liner en 0 grams hals. Jammer dat de hals niet gevoerd is, maar verder ben ik heel tevreden over de deken.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:25

Westhof schreef:
Ik heb net de Epplejeck Hudson deken besteld voor mijn Haflinger. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen. Hebben meer mensen ervaring met deze deken? :)

[ Afbeelding ]


Ik heb deze bevalt erg goed. Alleen aan de voorkant klapt hij bij mij steeds dubbel, en in verhouding zijn de buksingels wat lang maar daar zul je met je haflinger misschien minder last van hebben. De kussens naast de schoft en de pasvorm vind ik super, hij blijft keurig liggen!!

Rode deel aan de voorkant is wel wat kwetsbaar daar zitten bij mij al wat scheurtjes in, paard is ermee in de bosjes gaan spelen. 8-)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:53

Die van mij heeft gister nog boven haar 300bucas een bucas regendeken 50g gekregen. Voor extra bescherming met dit takkeweer. Het waait hier zooo mega hard.. en straks nog regen.. zou der bijna binnen laten maar daar doe ik paard echt geen plezier mee.

Die ej hudson ziet eruit als een mooie deken!!

cinniz123

Berichten: 4413
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:12

Een vraag aan de meiden die hun dekens wel eens zelf repareren/aanpassen met naaimachine.....Welke garen gebruiken jullie?
Degen die ik nu heb gebruikt heeft t niet gehouden vandaar mn vraag.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:25

Mooie deken Ayla, zit ook netjes volgens mij.
Ik heb nu een 200 gram op liggen, daar gaat het eigenlijk heel goed mee. Ik laat ze vandaag binnen staan, gebeurt hooguit 2-3 keer per jaar. Vanavond mogen ze er even uit. Wij zitten op kleigrond, in de wei is momenteel geen droog plekje meer te vinden. Bovendien is het spekglad en kunnen ze niet uit de wind staan. Het is even niet anders helaas..

JenniferU
Berichten: 2216
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:04

samirah schreef:
Qua hals zou ik eens kijken naar een los equi-theme of imperial riding halsstuk. Die hebben ook een drie punts bevestiging van de halsstukken.


Ik heb de harry's horse thor bij agradi net besteld.
Hoop dat dat lukt en past

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:46

mijn pony stond gisteren te schudden van de kou terwijl hij onder een 300 grams deken stond. Hij was tot op de huid nat bij zijn hals en billetjes..

Nu heeft hij de bucas turnout winterdeken op en een 300 grams lamicell deken met een 200 grams hals