[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:45

Als je een paard hebt die breed is aan de voorkant, is een Bucas niet geschikt denk ik, of je moet de big neck proberen.
Weet niet welke maat je nodig hebt, maar DocHorse heeft ze in de aanbieding...

Ik ben er erg blij mee, ligt ook super op ons paard!
Afbeelding

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:04

Ja, dat is juist het gekke. Ik vind mijn paard helemaal niet breed, zelfs wat smal. Maar toch trekken heel veel dekens op de borst en op de schouder. Ik denk dat ik bij de bucas wel voor een 190 ga, 195 vind ik eigenlijk net iets te lang. Misschien moet ik er maar gewoon een bestellen.
De deken ligt wel heel mooi bij jouw paard. Hou je hem bij zowel het warme weer als het koude weer?

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:17

Dit is een Smartex Extra, die kan tot +10 ongeveer, dus we hebben hem gister een andere opgedaan.

Bij ons paard trekken/schuiven alle dekens, behalve Bucas, hebben ook nog een Freedom en ze blijven beide netjes op de plaats liggen. Bij andere dekens gaat de voorkant openstaan of zakken de dekens vreselijk naar achteren....
Dit is de freedom:

Afbeelding


Wij gingen wel voor de 195, maar het makkelijkste is om je paard gewoon even te meten: met een touwtje van borstbeen tot achteraan de billen, zoals bij ad. 2 :

http://bucaspaardendekens.nl/index.php? ... 3&Itemid=3

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:23

Ook ik ben erg tevreden over de Bucas dekens :) Mijn paard had een smartex (dus zonder extra vulling) de gehele winter op (november tot eind maart), nooit te warm of koud aangevuld. Overdag minimaal 8uur buiten, 's nachts op stal. Bleef mooi liggen, gaf geen schuurplekken (itt Amigo die ik daarvoor had).
Enige nadeel vond ik, maar ik had altijd tweedehands dekens, dat de dekens wel waterdicht waren, maar toch nat leken te worden tijdens de regen en daardoor vrij zwaar werden. Heb hem daarom ook verkocht, maar toch bij de Bucas gebleven (Irish).

Qua pasvorm, zoals in het topic te lezen valt varieert het enorm. Mijn redelijk smalle paard (draver) past de dekens dus goed, en juist Horseware dekens weer niet. Ik zou zeggen, je weet het pas als je het past, maar helaas weet je het pas echt goed na een aantal dagen/weken. En dan mogen ze meestal niet meer geruild worden :P

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:05

Dat is echt een nadeel met dekens inderdaad. Na een paar weken merk je pas echt hoe zE zitten.

Mijn smartex is te groot dus ik kan geen mening geven over de pasvorm.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:28

Mocht je wel de 140 willen (190 dus):
http://www.dochorse.nl/bucas-smartex-turnout-extra.html

ben er echt heel blij mee, sws met de bucas dekens, ben nog op zoek naar een halsdeel en een onderdeken :), evt nog de Smartex medium of rain als ik tegen een goede tweedehandse aanloop :D

Moet dan ook wel zeggen dat ik wel erg voor goede (dure) spullen ben.. gaat vaak veel langer mee.. tot nu toe ben ik echt meer dan te spreken over de pasvorm, maar kan me voorstellen dat voor een breder paard met een lagere halsaanzet deze dekens niet geschikt zijn..

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:44

Zo, dat is een mooie korting! Mijn Bucas Select Turnout van nog geen jaar oud blijkt alleen door te lekken -:(-

Afgelopen woensdag de deken opgegooid om mee door de regen te wandelen. Bij terugkomst twee flinke doorlekplekken op de rug. En dat na een uur! Flink balen dus. Zo intensief heb ik de deken helemaal niet gebruikt, ziet er ook nog perfect uit (op de zandplekken van het rollen na dan)
Nu met de winkel waar ik hem gekocht heb in overleg. Mag toch niet zo zijn dat je de dekens ieder jaar op nieuw waterdicht moet maken? Heb ook een freedom turnout light van inmiddels 6 jaar oud, nooit gewassen en nog steeds waterdicht. Dat terwijl de freedom 800 denier is en de Select 1200

pff ff frustraties kwijt }:0

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:56

Heb je hem laten wassen?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:22

Volgens mij kunnen ze beter stoppen met de select dekens. Vind het echt poedersuiker dingen, niet de degelijke Bucas kwaliteit en pasvorm die hun andere dekens wel hebben.

Hopelijk wordt het netjes opgelost.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:32

Select bucas dus geen goede dekens?

Zat eraan te denken om de combi select te kopen maar dat doe ik dan maar niet.. jammer maar gelukkig zie ik jullie ervaringen hier!

Iemand toevallig ervaring met de Epplejeck regendeken Shadow?

Zoek nog een goede regendeken gezien mijn irish 50g niet goed waterdicht is...

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:55

Dat is flink balen Weidebloem! Hopelijk wordt het netjes opgelost door de winkel.

Geen ervaring met de Ej shadow. Wel een mooie deken. Ik heb de Ej combo en de kwaliteit daarvan is erg goed. Alleen de pasvorm voor mijn paard niet (schuurt).

DocHorse heeft inderdaad een mooie korting, maar geeft geen geld terug als het niet past. Dus dat doen we maar niet.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:10

Mijn 0 grams dekens zijn binnen *\o/* morgen passen

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:32

Ben benieuwd! Ook benieuwd of je hem zwaar vind, de tweedehands die ik heb vind ik, vooral als ie nat is, eigenlijk te zwaar..

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:41

Ik heb net mn horsegear eczeem dekens binnen.ze voelen erg zwaar ben benieuwd hoe deze zit bij mn lama.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:41

Dit is wel het nieuwe type!

Ik vind mijn 200 grams helemaal niet zwaar. Ook niet als ie nat is.
Dat vond ik van mijn BR 150 grams wel!

De nieuwe type 0 grams is vergelijkbaar met 200 grams. Maar dan zonder vulling.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:14

RianneH schreef:
Heb je hem laten wassen?



Nee, nog ongewassen. Ze heeft hem wel een paar keer op de wei opgehad met regenachtig weer. Ben dan alleen pas laat op de wei, als paard en deken al droog zijn. Kans is dus groot dat ze toen gewoon natgeregend is.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:15

Nies_ schreef:
Volgens mij kunnen ze beter stoppen met de select dekens. Vind het echt poedersuiker dingen, niet de degelijke Bucas kwaliteit en pasvorm die hun andere dekens wel hebben.

Hopelijk wordt het netjes opgelost.



Heb je een vergelijkbare ervaring Nies? vind de deken wel mooi zitten en ben juist blij met de manier van de buiksingels bevestigen. Mag alleen niet zo zijn dat een 200 denier deken al zo snel door lekt.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:37

Ongewassen zou de deken gewoon waterdicht moeten zijn, dit lijkt me een fabrieksfout, hopelijk kan de winkel het oplossen, maar anders heb je toch ook nog de bucas garantie? Nog nooit gebruik van gemaakt hoor, maar dit lijkt me toch wel onder garantie vallen. >100,- deken zou minimaal een paar jaar mee moeten gaan.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:42

Absoluut! Moet gewoon waterdicht zijn.
Een uur in de regen is niks. Dan is de deken gewoon lek. Hopelijk krijg je een passende oplossing :)

Ik heb ooit een 2e hands nieuwe deken gekocht. Was echt nog ongebruikt zo'n beetje. Zo lek als een mandje. Br heeft deken getest en kreeg een nieuwe! opgestuurd.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:50

Dat is heel netjes Nessa! Ben benieuwd, hopelijk kan ik de deken ook opsturen, kunnen ze zelf tot dezelfde conclusie komen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:15

Weidebloem schreef:
Nies_ schreef:
Volgens mij kunnen ze beter stoppen met de select dekens. Vind het echt poedersuiker dingen, niet de degelijke Bucas kwaliteit en pasvorm die hun andere dekens wel hebben.

Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Heb je een vergelijkbare ervaring Nies? vind de deken wel mooi zitten en ben juist blij met de manier van de buiksingels bevestigen. Mag alleen niet zo zijn dat een 200 denier deken al zo snel door lekt.

Ik heb alleen ervaring met de onderdekens. Paarden helemaal onder de schuurplekken en ze lijken me vrij kwetsbaar. De stay-dry lijkt ook minder stevig dan dat van de andere dekens die ik heb. De buiksingels zijn inderdaad wel fijn, maar die stukjes klittenband bij de hals vind ik waardeloos. De lange banden zoals op de andere dekens zijn veel fijner en steviger.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:34

Ik heb een amigo aussi allrounder gekocht voor mijn fries merrie (voornamelijk voor de kleur en manen behoud ivm weide gewoontjes, geen exceem dus...). Echter heeft deze deken geen bilkoorden.

Nou willen wij die er aan gaan maken, alleen vroegen wij ons af, of ze ook echt nodig zijn? Er zit wel iets bij de staart en buiksingels dus zou die zo gewoon goed blijven liggen?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:39

Zag vandaag dat er opeens een flinke scheur in de gladde binnenvoering van mijn vrijwel nieuwe Rhino Wug zit. Balen! Beter dan 1 in de buitenkant natuurlijk, maar toch evengoed wel erg zonde. Heb hem ook tweedehands gekocht, dus zal er verder ook wel niet echt iets mee kunnen.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:50

MarliesR schreef:
Zag vandaag dat er opeens een flinke scheur in de gladde binnenvoering van mijn vrijwel nieuwe Rhino Wug zit. Balen! Beter dan 1 in de buitenkant natuurlijk, maar toch evengoed wel erg zonde. Heb hem ook tweedehands gekocht, dus zal er verder ook wel niet echt iets mee kunnen.

Behalve repareren dan natuurlijk :) Jammer dat je dat van tevoren niet wist.

Roikik

Berichten: 95
Geregistreerd: 01-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:17

wweet iemand waar je goede dekens voor minis kan kopen? Ik woon in Gelderland. dus daar ergens