[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:45

Jaaa de zooi er weer af *\o/* {:}

Wordt tijd dat 't zomer wordt en de dekens weer een tijdje de kast in kunnen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:48

Ja precies. Ik zou de deken er nu wel helemaal af willen halen maar het had vannacht nog gevroren!!
Gelukkig vrij dus zo naar stal om der deken af te halen maar hoe ik dat morgen ga doen..?

RianneH

Berichten: 28233
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:07

Poeh, worden nog koude nachten idd. Lastig, ik denk dat ik hem voorlopig in de nacht op houd..

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:18

Ik houd hem ook op in de nacht.
En 15+ graden doe ik hem af in de ochtend. Lekker als het in de nachten ook wat warmer wordt. Dan kan ie helemaal af :)

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:52

Nog steeds dag en nacht 200 gram.

Was hier einde van de ochten 10 graden. Dan haal ik hem nog niet af.

Zamora98
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:53

Wat voor zomer/vliegendeken hebben jullie? Twijfel tussen de Rambo Protector en de Sweetitch Hoody. Er is nu 20% korting Pre-Sale bij de Paardendrogist namelijk. *\o/*

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:03

Diva heeft duidelijk geen zin meer in dekens, het is een gevecht ze op te gooien. Maar ik vind in de nacht toch echt dat het te koud is zonder dus dan krijgt ze wel een deken om.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:10

Zamora98 schreef:
Wat voor zomer/vliegendeken hebben jullie? Twijfel tussen de Rambo Protector en de Sweetitch Hoody. Er is nu 20% korting Pre-Sale bij de Paardendrogist namelijk. *\o/*

Nika. Enige wat past :Y)

Wow Azmay serieus? Als die van mij iets zo duidelijk niet willen zou ik al vrij gauw denken: dan heb je 't maar koud :')

Mijn paardjes staan op de route naar het theater waar ik vanavond naartoe ga. Vind 't wel heel fijn om mijn merrie vanavond vroeg al de Rhino op te kunnen leggen en dan op de terugweg nog even te checken of ze wel warm genoeg staat. In m'n nette kloffie _O-

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:18

Ik heb vanochtend vroeg de 100 gram eronder weg getrokken. Alex staat nu dus onder 200 gram, maar het was ook nog maar 4 graden toen ik de onderdeken eronder weg trok. Dus dan zet ik hem echt nog niet kouder dan 200 hoor. Het heeft bij ons rond 6 uur s ochtends de 0 aangetikt dus dan moet ie onder 300 staan anders verkleumd hij.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:32

Koper schreef:
Zamora98 schreef:
Wat voor zomer/vliegendeken hebben jullie? Twijfel tussen de Rambo Protector en de Sweetitch Hoody. Er is nu 20% korting Pre-Sale bij de Paardendrogist namelijk. *\o/*

Nika. Enige wat past :Y)

Wow Azmay serieus? Als die van mij iets zo duidelijk niet willen zou ik al vrij gauw denken: dan heb je 't maar koud :')

Mijn paardjes staan op de route naar het theater waar ik vanavond naartoe ga. Vind 't wel heel fijn om mijn merrie vanavond vroeg al de Rhino op te kunnen leggen en dan op de terugweg nog even te checken of ze wel warm genoeg staat. In m'n nette kloffie _O-


Hopen dat het kloffie netjes blijft :+

De dekens gaan om 11 uur af en rond 5 weer op omdat ik geen zin heb om in het donker te klooien en dan is het volgens madam nog warm genoeg. Jammer dan :')

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:43

Ik heb net de Rambo summer series besteld :D Ben benieuwd of het bevalt!

(Softshell rug (met 100 gram liner los) en buiten kant gaas/stof. )

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:00

Capriootje schreef:
Ik heb net de Rambo summer series besteld :D Ben benieuwd of het bevalt!

(Softshell rug (met 100 gram liner los) en buiten kant gaas/stof. )


Ik ben heel benieuwd! Ik heb ook zitten twijfelen om te bestellen maar ben bang dat ik hem te weinig ga gebruiken

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:04

Capriootje schreef:
Ik heb net de Rambo summer series besteld :D Ben benieuwd of het bevalt!

(Softshell rug (met 100 gram liner los) en buiten kant gaas/stof. )


Oh die vind ik ook mooi. Ik ben idd benieuwd hoe de deken bevalt! Ik heb net de Waffle cooler in bordeaux rood binnen gekregen. Laat het voorjaar/zomer maar komen !

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:33

Oh ben ook erg benieuwd!

Hier beide onder 100, had de ene nog onder 200 maar vandaag liner er onder vandaan, lastig nu weer...

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:41

Capriootje schreef:
Ik heb net de Rambo summer series besteld :D Ben benieuwd of het bevalt!

(Softshell rug (met 100 gram liner los) en buiten kant gaas/stof. )


Die is heel mooi, maar wat is het nut van deze deken? Moet ik het zien als een soort zomerdeken?

Bij mij is eindelijk de bucas smartex binnen! Zo passen, hoop echt dat die goed zit!

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:23

Hij kan een bui hebben en door de liner geeft ie toch iets warmte op de rug voor koelere dagen en nachten

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:52

Volgende week word het hier aardig "warm" temperaturen snachts rond de 7-8 en overdag boven de 15.
Paard is nog erg dun in zijn vacht, welke deken zouden jullie op doen: bucas irish 50gr, 0 grams master of de sun shower.
Staat nu onder 150 ivm de koude nachten

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:01

JenniferU schreef:
Volgende week word het hier aardig "warm" temperaturen snachts rond de 7-8 en overdag boven de 15.
Paard is nog erg dun in zijn vacht, welke deken zouden jullie op doen: bucas irish 50gr, 0 grams master of de sun shower.
Staat nu onder 150 ivm de koude nachten


Dan zou ik voor de 50 grams gaan. Maar goed hier lopen een koukleum en Ppid-er, dus of dat nu te vergelijken is.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:05

Thanks ik neig idd ook naar de 50gram. Dit jaar heeft hij sinds dat hij geschorem staat al dikker gestaan qwa dekens dan voorgaande jaren.
Vorige keer nml maar 1 week de 300 gebruikt en nu eigenlijk de hele periode

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:09

Zit je toevallig in het westen van het land met o.a. heerlijke wind?

Sinds ik& de paarden naar het westen verhuisd zijn heb ik ze gemiddeld toch net iets warmer ingepakt als eerder. Nu zijn ze wel gevoelig voor koude wind/ regen op de spieren. Dus hier toch ook maar een 50 grams aanschaffen..

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:16

Hier in het noorden staat ze ook vaak wat dikker ingepakt. Vooral de wind op de vlakte maakt het koud. Thuis (midden in het dorp) en waar mijn paard staat verschilt geregeld een jas qua kou.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:41

samirah schreef:
Zit je toevallig in het westen van het land met o.a. heerlijke wind?

Sinds ik& de paarden naar het westen verhuisd zijn heb ik ze gemiddeld toch net iets warmer ingepakt als eerder. Nu zijn ze wel gevoelig voor koude wind/ regen op de spieren. Dus hier toch ook maar een 50 grams aanschaffen..

Noord holland idd.
Maar daar woonde hij vorige scheerperiode ook al haha.
De wind maakt het me nog te fris en in combi met niet kunnen wisselen en op en af doen besloten dat ik zondag ga wisselen naar de 50 grams.
Morgen word t iets kouder dan vandaag

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:35

Juun vandaag terug gezet naar de 50grams bucas.
Denk dat hij wel blij was..stond pittig windje op de paddock dus zonder vond ik te koud.
Deken kwam net terug vd wasserij dus helemaal weer fris en fruitig.(ben benieuwd voor hoelang)
Afbeelding

Joukje_04
Berichten: 1144
Geregistreerd: 19-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:13

Hallo,

Ik heb een haflingermerrie, 1.40 klein. Ze heeft dekenmaat 165. Echter sinds vorig jaar heb ik zeer regelmatig dat dekens bij de borst in de verste verte niet dicht kunnen (Ik wil graag geloven dat dat komt omdat ie gespierd is, want daarvoor kon ze altijd gewoon in reguliere 165 dekens). Nu had ik vorig jaar een vliegendeken 175 gekocht. Deze is echter over de rug te lang en trok erg naar achter. Nu had ik er aan de voorkant een rits in laten zetten zo dat de voorkant niet dubbel zou vouwen en de deken minder zou trekken, maar helaas was dat niet de oplossing.
Dit probleem los ik nu bij de regeldeken en winterdeken op met zo'n tussenstukje/borstverbredingsstukje,maar ik weet niet of dat ook zo werkt bij de vliegendeken. Het materiaal is aanzienlijk dikker en ik heb ze nog niet gezien voor vliegendekens.
Daarnaast heeft ze ook lange manen, waardoor een halsdeken erg zweet. Ze heeft wel licht neiging tot jeuk - haar moeder had zomereczeem - . Tot nu toe heb ik het al jaren in de hand weten te houden door een vliegendeken, maar ik wil wel graag eentje die past natuurlijk.

Heeft iemand de gouden tip?

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 23:46

Ik snap je probleem:

Afbeelding

Bij mij eenvoudig opgelost met een ander merk deken.

Zie ook de vlechten. Dit is de kant van z'n hals waar hij het minste manen heeft (ongeveer een kwart van het totaal zie je hier, voorpluk niet meegeteld). Met vlechten wordt 't minder warm heb ik het idee.