hoeveel gram bij geïmporteerd paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debbby

hoeveel gram bij geïmporteerd paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 11:25

Volgende week is het dan zover, we krijgen bezoek van onze nieuwe aanwinst : Capri ♥
Afbeelding
meneer komt vanuit Portugal met de vrachtwagen hierheen en word rond maandag/dinsdag verwacht, mits er geen vertraging is etc.
ik zit alleen met een vraag;

aangezien de temperaturen in Portugal wat hoger liggen dan hier in NL, werden wij ingelicht om bij aankomst een deken op te gooien (redelijk logisch).
minimaal 200 gram, maximum rond 300 gram. Het hangt uiteraard heel erg af van zijn vacht die hij nu heeft
Ik heb een 300 klaar liggen, maar wil niet voor verrassingen komen te staan
is het slim om een 200 erbij aan te schaffen?
en hebben meer mensen in deze situatie gestaan?! Zo ja, hoe is dit verlopen? (nog meer belangrijke punten?)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :o
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-01-13 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige leestekens uit topictitel gehaald.

jorretje

Re: hoeveel gram bij geïmporteerd paard?!?!?!!!?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:27

ik heb er geen ervaring mee, maar misshien kan je ook even kijken wat de weersverwachtingen rond zijn aankomst zijn, als hij meteen met nachtvorst te maken krijgt lijkt me 300 gram zeker wel handig, echter krijg je mild weer dan zou ik een minder zware deken nemen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:29

Heb het 2 jaar geleden andersom gedaan, vanuit het Nederlandse naar het koude polen (aanzienlijk kouder, echt richting -20 onder vriespunt) in februari. Heb paard echter geen deken omgedaan. Goed ruwvoer, 's nachts op een stalletje en binnen notime zijn ze aangepast.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:30

Mooi dier zeg! Ik zou een 300 grams op doen aangezien het komende dagen gaat vriezen, merk je dat die het toch te warm heeft, kun je er altijd een 200 grams op doen ipv 300 grams.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:34

Waar uit Portugal komt hij? Berggebied, of het zuiden maakt wat betreft temperatuur nogal een verschil. Gevoelsmatig is 300 wel veel voor een paard die geen deken gewend is en zou ik zelf eerder 200 pakken (of zelfs 100-150. Maar dat hangt ook van de wintervacht en aanpassingsvermogen van het paard af natuurlijk.