maaaxie schreef:Mijn paardje heeft ook ijzers voor, maar vorig jaar kwamen er echt klompen ijs onder haar hoeven ! het leek net of ze op haar teentjes liep, ik heb ze er toen maar af laten halen. Weet iemand of het erg is als je in de zomer ijzers hebt en in de winter niet ?

Ik haal ook in de winter de ijzers eronder uit hoor, ze zijn er nu al sinds september onderuit en gaan er volgend jaar april weer onder.
natasjuhh schreef:Die van mij heeft sinds 2 weken nieuwe ijzers, maar aangezien de sneeuw eraan komt zit ik erg te twijfelen. Want tis ook zonde om ze er nu al af te halen. Die rubbertjes zijn wel interessant. Hoeveel kost dat ???
Hoezo zonde? Je kan de ijzers gewoon bewaren en ze weer terug eronder laten slaan als de sneeuw voorbij is. En anders inderdaad die rubbertjes entussen, moeten wel door de smid gebeuren want die worden namelijk tussen je ijzers en hoef vast genageld.
Hier in noord-holland lag er plaatselijk een dun laagje sneeuw gisteren om 6 uur 's morgens, was erg leuk want bij ons was dus niet gestrooid.