Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Zonnetje81 schreef:Ik vind een paard scheren en dan zonder dekens buiten doen geen optie. Ongeacht wat je scheert. Je gaat zelf toch ook niet buiten staan zonder sjaal in de ijzige kou ? Dan helpt alleen een jas ook niet om warm te blijven.
Hij kan zich namelijk op die delen niet warm houden en verliest dus warmte.
sporter schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind een paard scheren en dan zonder dekens buiten doen geen optie. Ongeacht wat je scheert. Je gaat zelf toch ook niet buiten staan zonder sjaal in de ijzige kou ? Dan helpt alleen een jas ook niet om warm te blijven.
Hij kan zich namelijk op die delen niet warm houden en verliest dus warmte.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Paard geen deken prima die houd zich zelf wel warm en dat merk je uiteraard ook met rijden. En vervolgens wil je hem scheren tegen de warmte maar nog steeds geen deken.
Dat is van alles wat willen en dat werkt niet.
Of scheren en lekker in de dekens of niet scheren en wat minder lang rijden en wat langer uitstappen.
) en dat is de vacht 1 mm. Binnen 2 weken is het alweer bijna een halve cm. Aan het einde van de winter staat er alweer 3 cm haar op. Dus als je model 11 scheert, kan dat zonder problemen zonder deken lijkt me. Aangezien ze niet echt kaal blijven de hele winter.