Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleuribelle
Berichten: 771
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:00

Mijn sportpaard staat nu onder een 0 grams regendeken op de wei. Op stal een dunne zomerdeken als de nachten onder de 10 graden komen. De rest van de paarden staan zonder deken.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:05

staan jullie paarden allemaal al weer s nachts op stal?

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:05

Hier echt nog geen deken hoor, en ze staan allemaal 24/7 buiten.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:14

Ik wou er ook nog niet aan beginnen maar helaas dacht paardlief daar anders over. Hij kwam stijf en rillend uit de wei (geen beschutting en open weide) dus toch maar 0 grams opgedaan. Zodra het weer beter woord (geen regen) gaat die er gelijk weer af!

spiritxxx

Berichten: 525
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:34

Gentlegiant schreef:
Ik heb ze vanmorgen ook al onder de dekens gezet 2 warmbloeden stonden er als hoopje zielig bij :(:)

2 warmbloeden en mijn koudbloed en mijn jaarling staan nu onder de deken



Jaarling onder de deken??

xShanty

Berichten: 1932
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:42

Hier nog niet hoor :j En ik ben er vaak al redelijk vroeg mee.
Pony staat nog met vliegendeken als het droog is, en met 0 grams regendeken als het regent of hard waait.
Op het moment staat ze al sinds gister binnen (normaal overdag buiten). Helaas, heb het land vandaag uitgetest en ging zelf ook al bijna op mijn plaat, dat ga ik niet proberen..

Op het moment staat ze helemaal in dr naakie op stal :P

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:48

????????????? die moeten toch zeker nog lekker weer stand opbouwen en lekker paard(veulen) zijn.
spiritxxx schreef:
Gentlegiant schreef:
Ik heb ze vanmorgen ook al onder de dekens gezet 2 warmbloeden stonden er als hoopje zielig bij :(:)

2 warmbloeden en mijn koudbloed en mijn jaarling staan nu onder de deken



Jaarling onder de deken??

spiritxxx

Berichten: 525
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:56

keona schreef:
????????????? die moeten toch zeker nog lekker weer stand opbouwen en lekker paard(veulen) zijn.

Gentlegiant schreef:
Ik heb ze vanmorgen ook al onder de dekens gezet 2 warmbloeden stonden er als hoopje zielig bij :(:)

2 warmbloeden en mijn koudbloed en mijn jaarling staan nu onder de deken





Ja daarom! :? Lijkt me echt niet goed voor ze

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:02

Een deken doe je voornamelijk op voor jezelf om de vacht kort te houden, zodat je met rijden minder last hebt van de vacht (warm) en de zweet (opdrogen) óf doe je voor het paard wanneer deze ziek is of ouder en last heeft van een minder werkende vacht. Bij een jaarling is het eerder vragen om problemen, omdat deze met de deken zijn temperatuur veel slechter kan regelen dus eerder ziek wordt, mede omdat hij minder weerstand heeft (is nog aan het ontwikkelen)

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:11

__Jolien__ schreef:
Tamara21 schreef:
Nee ik ken mijn paard gewoon heel erg goed..


Als je je paarden regelmatig ziet en er veel mee werkt begin je ze te kenne, dan kun je zien wat ze leuk vinden en wat niet ;)

Ik ken mijn paard heel er goed, dat mag ook wel na 10 jaar lijkt mij, maar geen enkel paard heeft een hekel aan regen.
Als je een paard dag in dag uit buiten laat lopen, dan is ie eraan gewend binnen no time.
Het is enkel verwennerij wat wij mensen doen en bij ieder buitje er maar een dekentje op leggen of naar binnen halen.

Sorry, maar ik vind dat een beetje overdreven, dat is mijn mening.

Voorheen associeerde ik rillen ook met kou vatten, maar rillen is een teken dat hij/zij zichzelf warm houdt.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:15

Poenarie schreef:
Voorheen associeerde ik rillen ook met kou vatten, maar rillen is een teken dat hij/zij zichzelf warm houdt.


En dat doet hij dus als hij het niet warm heeft. ;)

Niet alle paarden zijn hetzelfde.
Wennen helpt, maar er is een verschil met accepteren en fijn vinden en niet iedereen ziet dat verschil.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:17

Poenarie schreef:
__Jolien__ schreef:

Als je je paarden regelmatig ziet en er veel mee werkt begin je ze te kenne, dan kun je zien wat ze leuk vinden en wat niet ;)

Ik ken mijn paard heel er goed, dat mag ook wel na 10 jaar lijkt mij, maar geen enkel paard heeft een hekel aan regen.
Als je een paard dag in dag uit buiten laat lopen, dan is ie eraan gewend binnen no time.
Het is enkel verwennerij wat wij mensen doen en bij ieder buitje er maar een dekentje op leggen of naar binnen halen.

Sorry, maar ik vind dat een beetje overdreven, dat is mijn mening.

Voorheen associeerde ik rillen ook met kou vatten, maar rillen is een teken dat hij/zij zichzelf warm houdt.


Nou hehe, eindelijk iemand die mijn mening deelt. Ik dacht inderdaad ook altijd dat het kou vatten was ed, maar we zijn om de wereld om te leren of niet dan?

Vannochtend stond mijn paard ook een beetje te rillen, maar stond verder super blij op het land. Het is inderdaad verleidelijk om te denken "aaah deken om", dat heb ik ook hoor dat is heel menselijk. Maar niet gedaan en zodra het weer droog is, is het ook weer over.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:34

Citaat:
Sorry, maar ik vind dat een beetje overdreven, dat is mijn mening.


En wij kennen onze paarden allemaal niet? :+

Moeni11
Berichten: 796
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:46

Lekker vinden dat het overdreven is! Vooralsnog hoef ik deze winter wederom niet te scheren en dat vind ik wel zo prettig :+

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:04

mijn drachtige merrie, staat met dit weer onder een ongevoerde regendekentje buiten.. zodra het weer ook maar iets verbeterd gaat de deken gewoon weer af en wordt het weer warm, komt de vliegendeken weer uit de kast.
die van mij staat de meeste uren van een dag buiten op het land, verder geen mogelijkheid om te schuilen...

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:19

Moeni11 schreef:
Lekker vinden dat het overdreven is! Vooralsnog hoef ik deze winter wederom niet te scheren en dat vind ik wel zo prettig :+

Doe je goed hoor!! Ik hoef in principe ook niet te scheren! Is wel prettig, alleen voor het rijden doe ik het, zodat ik niet zo hoef te klieren met zijn natte vacht van het zweet.

wouterpaard schreef:
Citaat:
Sorry, maar ik vind dat een beetje overdreven, dat is mijn mening.


En wij kennen onze paarden allemaal niet? :+

Nou je mag je van mij gerust aangesproken voelen hoor! Moet je helemaal zelf weten :)
Ik zeg dat ik al die dekens overdreven vind en zo ook het snel naar binnen halen van het paard.
Dus daar staat niks over dat ik denk dat iemand een paard niet goed kent.
In de natuur gooi je er ook geen deken op, daar is de vacht voor.
Als ze het echt zo koud krijgen maken ze a la minute een vachtje aan en zo niet, dan is het misschien (LET OP!!!!!!!!! misschien) ook te wijten
aan een verslechterde conditie. Er is geen enkel paard die niet tegen de winter kan, tuurlijk heb je net als mensen koukleunen er tussen zitten.
Maar die zullen dan meer vacht aanmaken.
Laatst bijgewerkt door Poenarie op 27-08-10 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:20

nee nog niet, maar ze stonden nog heel de tijd 24/7 buiten maar heb wel besloten door zware regenval van hier om ze snacht binnen te halen, maar zodra het weer droger wordt en de temp ;ijft zo gaan ze wel nog even dag en nacht naar buiten, ik begin pas met een deken als de dagen echt korter worden.

Carlijnx

Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:22

boy heeft de laatste paar dagen wel een regendek omgehad. En 's nachts heeft ie een dun dek om. Dit in verband met snelle haargroei. In de winter heeft ie altijd een super dikke vacht. En als we optijd beginnen met dekens blijven die lange haren weg :)

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:25

Mijne staat onder z'n eczeemdeken met daarover een 0-grams regendeken. Hij begint nu wel al als een gek te verharen maar op advies van de osteopate mag z'n rug niet koud en nat worden.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:27

Citaat:
Ik ken mijn paard heel er goed, dat mag ook wel na 10 jaar lijkt mij, maar geen enkel paard heeft een hekel aan regen.
Als je een paard dag in dag uit buiten laat lopen, dan is ie eraan gewend binnen no time.
Het is enkel verwennerij wat wij mensen doen en bij ieder buitje er maar een dekentje op leggen of naar binnen halen.


Sorry hier maak ik uit op dat wij onze paarden niet kennen. Omdat jij zegt geen enkel paard heeft een hekel aan regen, ken je de paarden met dekens? (en nee die van mij heeft ook geen hekel aan regen ;) )

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:31

Afbeelding

:))

Maar hier staan de pony's en paarden nog niet onder de dekens. :)
Als het zo regenachtig blijft dan gaat één van de drie er wel onder, omdat hij soms last heeft van zijn luchtwegen ed. :)

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:32

Past precies. :)) :')

Gamblex17

Berichten: 1355
Geregistreerd: 03-07-10
Woonplaats: Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:38

Die van mij gaat dit jaar nog zonder =]
Volgend jaar scheren voor het rijden en dan met deken :D

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:42

_Sannee schreef:
Past precies. :)) :')

Dat is haar pyama. Anders krijgt ze het koud als ze gaat slapen! :(:)

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 21:43

offtopic;

Ze lijkt er ook echt een Diva in. :))