Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:42

Om mijn vraag maar even te herhalen:

magda_90 schreef:
Hoe doen diegene met dekens het als het straks in septemer weer snikheet wordt? Dan de deken weer af of...?

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:43

magda_90 schreef:
Om mijn vraag maar even te herhalen:

magda_90 schreef:
Hoe doen diegene met dekens het als het straks in septemer weer snikheet wordt? Dan de deken weer af of...?


als het echt snikheet word gaan overdag de dekens af, anders onder een dunnere deken.

nutella
Berichten: 361
Geregistreerd: 11-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:47

Wat een gedoe met die dekens. Ik kwam zojuist thuis en het was buiten nog 20 graden. Daar doe je een paard echt geen plezier mee! Paarden kunnen veel beter tegen kou, dan tegen warmte. Wellicht een regendeken als het de hele dag hoost, maar anders echt niet hoor.

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:51

magda_90 schreef:
Om mijn vraag maar even te herhalen:

magda_90 schreef:
Hoe doen diegene met dekens het als het straks in septemer weer snikheet wordt? Dan de deken weer af of...?

Ik bepaal nu al afhankelijk van het weer of de deken af of op blijft... Snachts sowieso wel een deken om....

JeaDH

Berichten: 2164
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:57

AnoukvW schreef:
Ik bepaal nu al afhankelijk van het weer of de deken af of op blijft... Snachts sowieso wel een deken om....

Hier ook.
Vandaag net andersom, overdag in de wei een regendeken en nu op stal niets.....

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:58

pizza64 schreef:
AnoukvW schreef:
Ik bepaal nu al afhankelijk van het weer of de deken af of op blijft... Snachts sowieso wel een deken om....

Hier ook.
Vandaag net andersom, overdag in de wei een regendeken en nu op stal niets.....


niets? s'nachts staan ze hier al een paar week met deken om en dat blijft ook, afhankelijk van de temperatuur word wel de dikte aangepast.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:13

jeetje mina ik schrik er toch echt van,, zo vroeg al :oo
ik heb an nu toevallig een paardje dat de hele winter zonder deken blijft.

heb ook wel "mietjes" gehad maar zelfs die stonden niet zo vroeg al onder de dekens :N

wij mensen betuttelen ze veelte veel,, het zijn geen barbies ? * krijgt vast een aantal rot reacties *

JeaDH

Berichten: 2164
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:16

Ja op stal (nog) geen deken. Het is daar nu warmer dan dat het vandaag overdag buiten was.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:18

Ik had mijn paard deze winter ook graag zonder deken gehad, maar om dan zijn welzijn maar aan de kant te schuiven? Leuk als het had gekund maar helaas pindakaas, het is gewoon even niet anders...Ik heb toch een beetje een barbiepaard :+

amyz

Berichten: 6912
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:18

Tat_jana schreef:
jeetje mina ik schrik er toch echt van,, zo vroeg al :oo
ik heb an nu toevallig een paardje dat de hele winter zonder deken blijft.

heb ook wel "mietjes" gehad maar zelfs die stonden niet zo vroeg al onder de dekens :N

wij mensen betuttelen ze veelte veel,, het zijn geen barbies ? * krijgt vast een aantal rot reacties *



Nouhou maar mijn pony is heus een echt barbiepaard hoor! Met een roze neusje en een wit vachtje en gouden manen staart en hoeven!!! :P (nee, die kleuren kloppen serieus soort van :P)

Och, ik ben het ook aan het avonturen. Als hij het niet warm krijgt onder die deken mag ie m lekker ophouden. Hij is qua gezondheid net niet helemaal top (heeel lichte diarree en af en toe een kuchje, mag geen naam hebben hoor) dus misschien dat ie daarom dat dekentje net goed kan hebben. Hij staat ook in een open polder dus misschien dat dat ook weer invloed heeft... Alsie t warm krijgt, gaat de deken gewoon weer af :)

JeaDH

Berichten: 2164
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:19

Tat_jana schreef:
jeetje mina ik schrik er toch echt van,, zo vroeg al :oo
ik heb an nu toevallig een paardje dat de hele winter zonder deken blijft.

heb ook wel "mietjes" gehad maar zelfs die stonden niet zo vroeg al onder de dekens :N

wij mensen betuttelen ze veelte veel,, het zijn geen barbies ? * krijgt vast een aantal rot reacties *


Nee klopt geen barbies, een barbie krijgt geen dikkere vacht als het kouder word.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:19

Tat_jana schreef:
jeetje mina ik schrik er toch echt van,, zo vroeg al :oo
ik heb an nu toevallig een paardje dat de hele winter zonder deken blijft.

heb ook wel "mietjes" gehad maar zelfs die stonden niet zo vroeg al onder de dekens :N

wij mensen betuttelen ze veelte veel,, het zijn geen barbies ? * krijgt vast een aantal rot reacties *


Hier sluit ik me bij aan hoor. Ga nu voor het eerst dekenloos omdat ik het gedoe met dekens zat ben.

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:20

Miryamk schreef:
Ik had mijn paard deze winter ook graag zonder deken gehad, maar om dan zijn welzijn maar aan de kant te schuiven? Leuk als het had gekund maar helaas pindakaas, het is gewoon even niet anders...Ik heb toch een beetje een barbiepaard :+


gezonheid gaat zeker voor..
ik heb het nu ook over gezonde paardjes :j

zoals eerder genoemd paardje met pijn in zn rug etc.
dan kan ik het ergens nog wel begrijpen.


om ook even misverstanden te voorkomen ook ik heb een vooraad dekens waar je u tegen zegt..
en ben geen natural figuur ofzo.

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:21

is het niet zo dat een gezond geschoren paard zich kan redden in temp boven -5.
maar dan wel blakend van gezondheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:25

Ik heb nog geen dekens op, en ben dat voorlopig ook zeker niet van plan. Dekens om kort in de vacht te blijven helpen bij mijn paard niet. Verder krijgt hij pas dekens op als het te koud wordt. Momenteel kan hij lekker in de inloop stal staan als het regent, een regendeken is ook niet nodig dus.

Buurpaard heeft het in mijn ogen minder getroffen (heeft geen medische noodzaak om een deken op te hebben), die krijgt gevoerde dekens op zodra het te koud is voor een bikini. Rond de 22 graden en het paard staat met een gevoerde deken op. ;(

Geschoren paarden zou ik niet buiten zetten zonder deken met - 5 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:28

De mijne is de afgelopen alweer zo erg afgevallen dat ik nu zit te twijfelen om haar buiten een 0grams op te doen. Sinds 2 dagen staat ze snachts ook weer op stal...

maar de mijne i dan ook niet echt gezond.

__Jolien__
Berichten: 71
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:29

Bij mij gaan vanaf volgende week de dekens op *D. Maar als het regent gaan ze natuurlijk binnen in hun stal, zodat de dekens niet nat wordn en de pony's niet ziek :D .
XX

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:29

oei een geschoren paard buiten zonder deken tot -5? sorry maar dat is vragen om problemen.

Verder heb ik zeker geen barbie paardjes ;) ik houd simpelweg niet van haar, daarom vroeg onder de dekens en vaak scheren.

Judith_ dat vind ik dan ook weer overdreven. al moet ik wel eerlijk bekennen dat als ik het echt koud heb en de jassen tevoorschijn komen de paarden hun dekens ook tevoorschijn komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:31

__Jolien__ schreef:
Bij mij gaan vanaf volgende week de dekens op *D. Maar als het regent gaan ze natuurlijk binnen in hun stal, zodat de dekens niet nat wordn en de pony's niet ziek :D .
XX


Is het dan niet handig om waterdichte dekens aan te schaffen? Dan hoeven de paarden niet zoveel binnen te staan als het regent. Worden de dekens niet nat en de paarden niet ziek.

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:32

__Jolien__ schreef:
Bij mij gaan vanaf volgende week de dekens op *D. Maar als het regent gaan ze natuurlijk binnen in hun stal, zodat de dekens niet nat wordn en de pony's niet ziek :D .
XX


en daarom hebben wij binnen en buiten dekens, zowel de stal als de buiten dekens van ons zijn waterdicht maar toch wisselen we als ze naar buiten gaan en op stal komen.
paarden gaan hier gewoon de hele dag het land op regen of niet, enkel als het de hele dag plenst dan gaan ze eerder op stal.
Ik heb een hekel aan haar, maar heb nog meer een hekel aan de paarden de hele dag op stal te houden.

Sophietje12

Berichten: 127
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:34

Tat_jana schreef:
Miryamk schreef:
Ik had mijn paard deze winter ook graag zonder deken gehad, maar om dan zijn welzijn maar aan de kant te schuiven? Leuk als het had gekund maar helaas pindakaas, het is gewoon even niet anders...Ik heb toch een beetje een barbiepaard :+


gezonheid gaat zeker voor..
ik heb het nu ook over gezonde paardjes :j

zoals eerder genoemd paardje met pijn in zn rug etc.
dan kan ik het ergens nog wel begrijpen.


om ook even misverstanden te voorkomen ook ik heb een vooraad dekens waar je u tegen zegt..
en ben geen natural figuur ofzo.



Mijn pony staat nu elke nacht onder een regendeken omdat het nu telkens regend en daar word hij gewoon verkouden van , overdag gaat die deken wel af als het niet regend

Ik heb ook en hele voorraad dekens van 0 tot 400 gram wil wel dat mijn pony het niet koud heeft en dat is hele maal niet barbie anders word die van mij gewoon ziek :o

AnoukvW
Berichten: 1964
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:34

sandra1986 schreef:
is het niet zo dat een gezond geschoren paard zich kan redden in temp boven -5.
maar dan wel blakend van gezondheid

En hoevaak in het jaar denk jij hem dan te moeten scheren?
Wil mn paarden graag elke dag na het rijden weer droog op stal te kunnen zetten...
Dus niet zo dik in het haar dat ze nat blijven...
Zonder deken groeit die vacht binnen 2 weken weer aan!

amyz

Berichten: 6912
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:35

Oh bij ons staan ze ook lekker de hele dag buiten hoor! Paard hoort niet 24/7 in een stalletje, lekker zo lang mogelijk buiten! T is dat die van mij aan de race ging, dus kon niet meer de hele dag op gras... Anders had ie tot eind sept 24/7 buiten gestaan :)

bonnielove
Berichten: 1195
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:38

Mijne heeft snachts sowieso deken om als vd week was het ook zo fris overdag en dan laat ik zn deken ook in de wei om.
o grams regendeken.

sashafierce

Berichten: 693
Geregistreerd: 25-03-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:40

Die van ons hebben snachts ook al de 0grams regendeken op. En het licht in de stal blijft nu ook veel langer aan.