Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:34

Fleece gevoerd is meestal zo'n 50 gram.

Hier staat ze nog met een ongevoerde regendeken op. Ik zag dat het vanaf aankomende week frisser wordt. Dus ik denk dat ik vanaf morgen de 100gr op gooi.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:45

hier ongeveer 200 grams horseware staldeken op. daar zit zijn eczeemdeken nog onder want hij begon meteen te schuren toen die een nachtje af was. nog even oplaten dus voorlopig.

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:48

Oei, ik loop geloof ik ver achter...
Wou vorige week al deken op doen bij pony maar was ziek :(
Wil haar straks regendeken op doen.
Zit te twijfelen of ik wil scheren, heb ik nog nooit bij haar gedaan namelijk.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:06

simongek schreef:
hier ongeveer 200 grams horseware staldeken op. daar zit zijn eczeemdeken nog onder want hij begon meteen te schuren toen die een nachtje af was. nog even oplaten dus voorlopig.


Op stal en een 200gr deken? Waarom al zoveel?!

carmenbrum

Berichten: 1084
Geregistreerd: 07-03-11
Woonplaats: Twente

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:20

Bedankt voor de antwoorden opde ongevoerde regendeken ;)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:27

Marloes__ schreef:
simongek schreef:
hier ongeveer 200 grams horseware staldeken op. daar zit zijn eczeemdeken nog onder want hij begon meteen te schuren toen die een nachtje af was. nog even oplaten dus voorlopig.


Op stal en een 200gr deken? Waarom al zoveel?!


Als ik me niet vergis staat haar paard in een buitenstal en 's nachts is het toch al behoorlijk fris.

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:30

Hier is het al 7 graden snachts.
Bij mij nu 100 gr op in de nacht

ShauniBefJarig

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:36

Nou.. Ik heb mijn schimmel toch maar de deken opgedaan.. De andere 4 nog niet. Maar de schimmel heeft een dun velletje en had het toch wel koud.. En, hij wordt flink getraind, en met een dikke vacht is dat niet zo'n goede combi.. :D

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:42

Was toevallig vanmiddag op een handelsstal en daar hadden alle 'eigen' paarden ook al een winterdeken om.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:12

Ik heb ook een een vraag, een aantal reacties terug werd er gezegt dat een fleeceje ong 50 gram is hoe zit dat dan met een dun wolletje en een hele zware wollen deken? Kzit namelijk aan te denken mijn paard een wollen op te doen vanacht ipv regen want ze staat heel de dag op stal...

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:23

Geen idee, maar een wollen kan wel hoor, het is snachts best fris. :j

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:23

hier staat paard ook al onder een 100 gram staldeken, en ze heeft het niks te warm hoor...

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:27

carmenbrum schreef:
Nav van dit topic zie ik dat er bij goedkopepaardendekens.nl een gratis attentie is :D
Dus die heb ik even besteld :P



Het is een notitie blokje :+

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:34

Ik heb vanmorgen de dekens er weer opgedaan. Mn haf en nrpsje staan nu onder een 0grams regendeken.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:37

Vanmorgen dekens af gedaan, en zometeen na het eten dekens er weer op :). Voorlopig 0grams, totdat het overdag echt koud gaat worden ( lager van 10 graden)

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:39

Somebitch schreef:
Geen idee, maar een wollen kan wel hoor, het is snachts best fris. :j


bedankt :) het is best wel een dikke wollen, maar met een dekensingel zit dat toch wel goed? hij heeft namelijk geen buiksingels, enkel borstsluitingen en een staart koordje....

een regendeken vind ik zo onnodig op stal dus ik dacht ff vragen :) ze komt namlijk helemaal niet op de wei dus staat vrijwel heel de dag stil...

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:42

gossa4ever schreef:
Somebitch schreef:
Geen idee, maar een wollen kan wel hoor, het is snachts best fris. :j


bedankt :) het is best wel een dikke wollen, maar met een dekensingel zit dat toch wel goed? hij heeft namelijk geen buiksingels, enkel borstsluitingen en een staart koordje....

een regendeken vind ik zo onnodig op stal dus ik dacht ff vragen :) ze komt namlijk helemaal niet op de wei dus staat vrijwel heel de dag stil...


Persoonlijk vind ik alleen een dekensingeltje niet voldoende. Als de deken toch gaat glijden of schuiven als je paard misschien gaat liggen ofzo. Kan de deken voor zijn borst komen en kan hij er in gaan staan. 'snachts heb je er namelijk ook geen toezicht op, dus kan je ook niet even controleren of eventueel weer even rechtleggen. Heb je geen andere deken die je op zou kunnen leggen en die wel buiksingels heeft? Gewoon het zekere voor het onzekere nemen denk ik dan. ;)

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:45

ja alleen een fleece dekentje, wel erg dun.. maar die heeft mijn andere paard momenteel op met een regendeken eroverheen (anders heeft ie het koud) en die staat wel dag en nacht buiten, maar verder heb ik alleen maar fleece en wollen dekens zonder singels en een 200 gr deken die echt nog veeelste groot is...

ze heeft al wel eens eerder met die wollen en enkel een singeltje gestaan, toen heeft ze ook gelegen want de deken was vies maar op een een of andere manier durf ik het toch niet aan.... en een wollen + fleece eroverheen lijkt me teveel (toch?)

Goos_Horses
Berichten: 1116
Geregistreerd: 02-04-12

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:47

als je geen goed passende deken hebt die bedoeld is voor het doeleinde om continu op te hebben dus geen fleece of zweetdeken moet je geen deken op doen. Zorg eerst dat je de juiste spullen in huis hebt voor je met dekens begint.

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:49

Hier worden mn shetties al aardige pluisjes, nog ff en het zijn echte bolletjes.
Eens zien of beide deze winter dekenloos door kunnen komen

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:50

Goos_Horses schreef:
als je geen goed passende deken hebt die bedoeld is voor het doeleinde om continu op te hebben dus geen fleece of zweetdeken moet je geen deken op doen. Zorg eerst dat je de juiste spullen in huis hebt voor je met dekens begint.


ik heb de juiste spullen voor 1 paard, andere paard heb ik nog geen jaartje en ben alles aant verzamelen, het enige wat mist is een fleece dekentje met kruissingels zonder hals verder ligt alles al klaar!

binnenkort ga ik 2 150 gr bestellen en dan kan voor mijn part de winter beginnen,

maar je komt nu wel over alsof je erg snel conclusies trekt! ik had het over fleece dekentjes en niet over de dikke winterdekens!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:51

Hier heb ik voor vannacht een ongevoerd regendekentje opgedaan. Normaal doe ik dat niet, gezien ik dat soms kouder vind dan geen deken. Maar na het beweging geven wilde ik toch even de wind van het lijf houden. Als het aankomende week daadwerkelijk minder weer word krijgt ze 100 grams op.

miss_kippie

Berichten: 2122
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:52

mijn shetlander word volgende week geschoren ze zweet al bij het niks doen. arm beest zodra der haren der af zijn voelt ze zich weer helemaal blij..gaat er ook echt voor staan ! ik vind een wollen deken of fleece deken ook niks voor de hele dag op stal. koop dan een stal deken daar heb je meer aan !

Goos_Horses
Berichten: 1116
Geregistreerd: 02-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:53

een fleece deken is gemaakt met als doel voor het zweten oftewel een zweetdeken geen staldeken dus.
Je hebt ook 50 grams staldekens die zijn dus wel gemaakt om dag en nacht op te zitten en hebben het juiste comfort voor het paard.

Als het voor de paarden in je profiel is snap ik ook niet dat je die al onder de dekens zet maar oke.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:57

Ik heb de mijne nu net toch wel even een deken op gedaan, gewoon een outdoordeken (waterdicht staldeken). Geen idee hoeveel gram, voelde wel zwaar aan.. Denk 100 gram of 200 gram. Hij staat in een buitenstal 's nachts en overdags gewoon buiten.

Ik dacht dat het nog niet hoefde maar toen ik net goed ging kijken (hij staat stil dus poets ook niet) zag ik toch dat ie al veel dikker in zijn vacht zit!

Twijfel alleen of ik hem morgenochtend af moet doen of niet.