Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geert100
Berichten: 103
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:22

24/7 buiten en in de regen nu, maar het is wel 18 graden. Dus gewoon bloot.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:36

Het verbaast me eerlijk gezegt dat er nog steeds paarden onder een deken staan... Die van mij heb ik zwetend uit het land gehaald zonder deken...

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:39

Ik heb ze ondanks het slechte weer ook bloot. Ze kunnen de schuilstal in als ze willen. Ze zouden erg zweten als ik ze de deken nu op zo laten. Het is wat benauwd.

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:46

Ik neem toch aan dat ondanks de regen de paarden in de blote kont staan in 17 graden?

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:49

Mijn twee dames staan 24/7 in de wei met alleen een vliegendeken op. Het verbaasde me dat ze er zo snel weer droog onder zijn. Ik stond gisteren in dubio om ze een regedeken op te doen, maar daarvoor vind ik het weer veel te warm. %) stomme hollandse weer.....

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:50

Het is 17 graden, en ondanks de regen hebben ze ook nog hun lichaamswarmte, dus zijn ze tussen de druppels door zo droog.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:51

__YSB__ schreef:
Het is 17 graden, en ondanks de regen hebben ze ook nog hun lichaamswarmte, dus zijn ze tussen de druppels door zo droog.


Inderdaad, moet er niet aan denken om zelf nu een regenjas aan te hebben :') Het ene moment regent het, het andere moment staan ze te zweten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:52

Hier staan de paarden opzich al een hele poos bloot, ook de geschoren paarden dag en nacht.

Nu overdag toch wel even een regendeken op. Het stortregent en het waait behoorlijk hard. Die combinatie doet het niet bij alle paarden erg goed waardoor een paar een regendeken op hebben. Ze staan hier op het open land, dus de wind en regen wordt nergens tegen gehouden en de paarden krijgen geen mogelijkheid om te drogen.

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:53

En paarden voelen zich het fijnst als het tussen de 5 of 15 graden is, dus dit kunnen ze makkelijk hebben.
Mijne vind het heerlijk buiten.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:53

Daarom baal ik ook zo van het weer. De temperatuur is hoog zat om zonder dek te staan maar ze staan wel de hele dag in die poedersuiker (en nu dus ook modder) zonder schuilmogelijkheid...Dan toch maar een dekentje om ze droog te houden en elk moment dat het kan zonder dek. 1 van de pony's heeft al een volledige zomervacht, 1 is hard op weg maar is een vreselijke jankerd en 2 hebben gewoon nog geen waterdichte vacht :(

Marisjuuuuuh
Berichten: 1036
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Nederland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:01

0 grams regendekentje over, paard heeft een heeeekel aan regen haha !!
smorgens tot begin van de avond buiten, savonds lekker op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:06

__YSB__ schreef:
En paarden voelen zich het fijnst als het tussen de 5 of 15 graden is, dus dit kunnen ze makkelijk hebben.
Mijne vind het heerlijk buiten.


Tja mijne dus niet :+
En dan liever een dekentje op en wél de hele dag buiten kunnen zijn met vriendjes dan op stal.

Kou is wat anders dan regen en wind, paard is geschoren en staat al een aantal weken zoveel mogelijk zonder deken. Temperatuur is het probleem ook niet en ze kunnen zich makkelijk warm houden met het ruwvoer. Maar de regen en harde wind aan één stuk door zonder schuilmogelijkheden kan mijn paard niet zo goed hebben. Zijn ook genoeg paarden die geen deken nodig hebben natuurlijk :j

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:18

De mijne heeft ook haar regendeken nog op.. Ze heeft een rug blessure en die vele regen met wind lijkt me niet ideaal als ik ze zonder dek zou zetten.. Als het niet regent heeft ze het wel wat warm maar het is nu gewoon kiezen tussen 2 kwade.. Het weekend wordt het weer iets kouder.. Maar soms weet je gewoon niet waar je nou goed aan doe of niet..

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:23

Ik weet niet wat ik doe, ze staat nu zonder, maar regent nu ook nog niet enorm. Straks aan het werk, daarna weer buiten.... maar als ik dek op laat staat ze er ook vannacht mee op stal, veelte warm! Dus misschien laat ik haar wel bloot, zal ze niet van smelten hoop ik :=

amo500
Berichten: 619
Geregistreerd: 24-10-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:58

die van mij staat nu op stal zonder deken, misschien dat ik vanavond nog wel weer even een dunne deken opleg aangezien ze soms een beetje staat te hoesten.. maarja als het niet koud is krijgt ze ook geen deken op natuurlijk

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:16

Judith_ schreef:
Hier staan de paarden opzich al een hele poos bloot, ook de geschoren paarden dag en nacht.

Nu overdag toch wel even een regendeken op. Het stortregent en het waait behoorlijk hard. Die combinatie doet het niet bij alle paarden erg goed waardoor een paar een regendeken op hebben. Ze staan hier op het open land, dus de wind en regen wordt nergens tegen gehouden en de paarden krijgen geen mogelijkheid om te drogen.



hier hetzelfde

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:20


Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:09

Hier staat een soort tropisch windje, heel apart. In elk geval vind ik het te warm voor dekens, dus ze staan lekker bloot buiten.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:17

Nou, hier valt het 100% mee, ik had wel wat meer verwacht van die 'nare' buien, maar misschien moeten ze nog komen? Paard staat iig lekker bloot nog. Af en toe regent het een beetje (vanaf 15 uur pas begonnen), maar dat is niet enorm veel, er staat geen harde wind, en de temp. is best hoog. Ben lbij dat ik dr bloot heb gelaten. Moest ook wel volgens mij, want ze is heet zat van zichzelf met deze temperatuur, wil niet weten hoe ze met deken aan zou voelen :=

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:18

Tancreda4 schreef:
Ik weet niet wat ik doe, ze staat nu zonder, maar regent nu ook nog niet enorm. Straks aan het werk, daarna weer buiten.... maar als ik dek op laat staat ze er ook vannacht mee op stal, veelte warm! Dus misschien laat ik haar wel bloot, zal ze niet van smelten hoop ik :=


Gaan ze op stal vannacht? Dan zou ik er zeker geen deken op leggen! Je kan beter even een zweetdeken opleggen terwijl jij je spullen opruimt en die er af halen als je naar huis gaat, dat scheelt ook een hoop.

@amo500: Een dunne deken heeft weinig nut met hoesten hoor, zeker met deze temperaturen is dat helemaal niet nodig.

Kipzel

Berichten: 707
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:29

Ik zit heel erg te twijfelen over een deken of niet.
Ik heb een 21 jarige KWPN'er die tot een jaar terug altijd op stal heeft gestaan.
Hij is een klein jaartje geleden bij mij terecht gekomen en ik heb hem 24/7 op 't land staan met een schuilstal.
Gezien zijn leeftijd (hij vind zichzelf vooral heel oud) en het altijd op stal hebben gestaan was het land een hele omschakeling voor hem, vetjes en vacht kweken ging wat moeizaam, dus heb ik vorig jaar toen het zo enorm ging regenen hier in het Noorden en toen de nachttemperatuur onder de 10 graden zakte, een 200grams regendeken opgedaan.
Hier heeft hij de hele winter mee overleeft, toen het zo enorm hard ging vriezen heb ik er een extra fleece dekentje onder gedaan.
De fleece deken is er allang weer onder vandaan, maar zit nu te tobben of ik de andere deken er ook af moet halen.

Heb het met deze broeierige dagen wel gedaan, maar denk dat ik hem er morgenavond weer opgooi aangezien de nachttemp weer richting de 4/3 graden gaat..

Hij staat overigens niet snel te zweten onder z'n deken, hij voelt normaal aan. Wellicht ook omdat hij op een vrij groot en open stuk land staat waar de wind nogal hard kan waaien :=
En de combi regen en harde wind staat me niet zo aan :n

Wat vinden jullie?

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:29

:j Ik heb haar na het werk lang uitgestapt, even op stal gezet, en toen droog buiten gezet (in de regen ;) ) zonder deken. Regen valt tot nu toe harstikke mee hier!

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:49

Ik heb momenteel spijt als haren op mijn hoofd dat ik ze bloot heb staan.

Afbeelding

Afbeelding

Help :')

horsieslii
Berichten: 3518
Geregistreerd: 08-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:52

Hier staat er ook een dekenloos! En wow Lorette... Dat snap ik dat jij spijt hebt := :')
Laatst bijgewerkt door horsieslii op 10-05-12 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:54

dekenloos sinds koninginnendag.

Lorette: hihi wachten op een goede regenbui of zelf de slang erover.
Niet nat in het zand terug zetten hihi en op droge ondergrond houden.