Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:14

die van mij heeft nu de amigo regendeken op.
De wind is erg hard vandaag al is het niet erg koud, maar na Het zou heel de dag regenen al zie ik daar nu hier niet veelvan ;)

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:22

Die van mij heeft vandaag ook voor het eerst z'n regendeken op. Was heel erg aan het twijfelen. Maar die van mij is volgens mij een beetje in de war met z'n vacht..
Hij heeft constant een dikke vacht gehad, wel verharen maar geen zomervacht oid, en nu zit ie dus wel dun in z'n haar? en laat ie nog meer los? :=

spiritxxx

Berichten: 525
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:31

Ik heb ff een vraagje:

Mijn 6 jarige draver heeft altijd met dekens op gestaan en is in maart dit jaar nog geschoren. Nu doet hij helemaal niks meer en staat de halve dag op het land, hij krijgt veel kuil.
Wel wordt hij heel snel mager, als hij 3x daags kuil krijgt zie je nog zn ribben er doorheen.
Zou ik hem zonder deken kunnen laten deze winter (hij heeft nog niks op) of zou het beter zijn als hij een deken op heeft omdat hij anders teveel afvalt door het maken van de wintervacht?

Heeft iemand ervaring hiermee? %)

Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:32

Hoeveel kuil krijgt hij (in kilo's)?

spiritxxx

Berichten: 525
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:41

Focussed schreef:
Hoeveel kuil krijgt hij (in kilo's)?


Dat zou ik echt niet weten. Maar eigenlijk heeft hij altijd wel wat liggen. Hij kan dus gewoon de hele dag door eten.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:32

Ik heb bij mijn paard net een dikke fleecedeken (teddy) onder de regendeken gelegd. Ze voelde helemaal niet warm onder haar deken. Daarbij is ze ook niet helemaal fit. Ga zo nog even checken of ze het wel warm heeft :)

Darkness85

Berichten: 2439
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:43

Loes'sCorner schreef:
De wind is erg hard vandaag al is het niet erg koud, maar het zou heel de dag regenen al zie ik daar nu hier niet veelvan ;)

Nou hier wel hoor. Het regent hier echt al de HELE dag. :')

Tinesje staat nog steeds zonder. Heb net even gekeken bij hem. Maar ondanks dat hij nat is voelt hij nog steeds warm aan, en kijkt niet op of om van de regen. Ik loop ook nog steeds in mn 3 kwart broek en hempje buiten. Want ik vind het helemaal niet koud. En zolang ik nog geen trui aan trek, krijgt m'n paard die ook niet aan. :+
Ben er over aan het denken om hem voor het eerst dekenloos de winter door te laten gaan. Hij staat 's nachts wel binnen hoor. Maar overdag gewoon buiten.

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:57

Nou krijg ik iedereen natuurlijk weer op mijn dak, maar ik vind het heerlijk, dat ze weer een deken op hebben. Altijd een schoon paard! Tenminste het grootste gedeelte van haar, modderloos!
De meeste van onze paarden hebben nu alleen hun regendeken op. Anders gaan ze echt lang haar zetten. Als je er op tijd mee begint, hoef je ze in principe niet te scheren.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:14

mijn paard staat nog zonder deken ,het is nu om 20.12 uur nog 17 gr
veel te warm voor een deken
ook overdag op de wei met de regen geen deken op, krijgt hij een mooie zachte vacht van
hij verhaart nu als een gek dan is een deken ook niet prettig voor hem
straks als de wei dicht gaat en het kouder gaat worden dan begin ik met een regendeken

Peelie

Berichten: 13434
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:15

Johanna59 schreef:
Nou krijg ik iedereen natuurlijk weer op mijn dak, maar ik vind het heerlijk, dat ze weer een deken op hebben. Altijd een schoon paard! Tenminste het grootste gedeelte van haar, modderloos!
De meeste van onze paarden hebben nu alleen hun regendeken op. Anders gaan ze echt lang haar zetten. Als je er op tijd mee begint, hoef je ze in principe niet te scheren.

ik vind dat zelf ook lekker hoor. Ik vind het niet erg om te poetsen, maar om nou iedere keer de modderklonten uit haar vacht te halen vind ze zelf ook niet lekker...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:15

Johanna59 schreef:
Nou krijg ik iedereen natuurlijk weer op mijn dak, maar ik vind het heerlijk, dat ze weer een deken op hebben. Altijd een schoon paard! Tenminste het grootste gedeelte van haar, modderloos!
De meeste van onze paarden hebben nu alleen hun regendeken op. Anders gaan ze echt lang haar zetten. Als je er op tijd mee begint, hoef je ze in principe niet te scheren.

:D mijn appaloosa was een varken op stal,zij werd elk jaar geschoren en onder dekens gezet ,ook voor mijn gemak :j

Darkness85

Berichten: 2439
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:17

Johanna59 schreef:
Nou krijg ik iedereen natuurlijk weer op mijn dak, maar ik vind het heerlijk, dat ze weer een deken op hebben. Altijd een schoon paard! Tenminste het grootste gedeelte van haar, modderloos!
De meeste van onze paarden hebben nu alleen hun regendeken op. Anders gaan ze echt lang haar zetten. Als je er op tijd mee begint, hoef je ze in principe niet te scheren.


Nou nee hoor. Het ene paard heeft t nu al wel nodig. En het andere niet. Dat moet je helemaal zelf weten. :D Maar ik geef je gelijk qua dekens en schoon blijven. Het is idd heerlijk. Deken eraf, hup zadel erop en rijden maar. Ipv eerst een half uur bagger eraf bikken. _O-

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:22

Dusty mag deze winter lekker dekenloos. :D Ik rijd nou toch nog maar 1 keer per week, en ze staat elke dag buiten, bovendien rijden we ook alleen maar buiten in het bos. Geen reden om een deken om te doen dus. :) Laat die ijsbeervacht maar komen! :D

LucianoS
Berichten: 2423
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: hardinxveld giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:24

Johanna59 schreef:
Nou krijg ik iedereen natuurlijk weer op mijn dak, maar ik vind het heerlijk, dat ze weer een deken op hebben. Altijd een schoon paard! Tenminste het grootste gedeelte van haar, modderloos!
De meeste van onze paarden hebben nu alleen hun regendeken op. Anders gaan ze echt lang haar zetten. Als je er op tijd mee begint, hoef je ze in principe niet te scheren.


:D nee hoor !!!
vind het ook heerlijk haha blijft idd mooi schoon en glimt harder :D :P en paardlief vind het ook niet erg :+

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:34

waar voelen jullie of je paardje het niet koud heeft?

Janedieene

Berichten: 1807
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: United Kingdom

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:35

Z'n oren ;)

13peso13
Berichten: 17
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:38

ik snap niet wrm iedereen zo moeilijk doet met al die dekens ik vind ook erop is erop en niet meer af drm laat ik hem zonder staan want als ik steeds ga wisselen met dekens enzo.. wordt hij er ook ziek van en tis ook niet goed voor de natuur van het beestje zlef om nu al dekens op te gaan gooien.
tis een paard geen porseleine beeldje..

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:39

Ik ben geloof ik nog een van de weinige die geen dekens gebruikt momenteel :o . Die van mij is afgelopen winter voor het eerst naakt de winter doorgegaan <3 , en dit is super bevallen! Dus dit jaar gaat ie ook weer naakt :D . Soms alstie nat is door de regen, en het hierdoor koud heeft, krijgt ie een fleecedeken om, dit om weer warm en droog te worden, en dan gaat ie weer af.

Ik vind het heerlijk zonder dekens, paard is altijd schoon! Integenstelling met toen meneer nog dekens om had, gewoon midden in een plas rollen en zand en water scheppen. En vrouwtje maar poetsen :+

horse4fun

Berichten: 388
Geregistreerd: 29-04-07
Woonplaats: Emmer Compascuum

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:43

Die van mij staat alleen onder regendeken als het de hele dag regent, zoals vandaag dus... En straks gaat hij op stal en kan dat kletsnatte ding drogen. Bah, rotweer!

Phylos

Berichten: 5675
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:45

Die van mij staat sinds zondag onder de regendeken. Voornamelijk vanwege de regen en de wind. Mocht het echt nog weer een paar dagen mooi weer worden gaat de vliegendeken weer op en regendeken af. Ik merk dat die van mij ook al een vachtje aan het maken is en wilde eigenlijk proberen tot eind oktober te wachten met scheren, maar ik vrees dat het eerder moet..

TolineS
Berichten: 1430
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:48

mijn dametje heeft ook net haar mooie nieuwe roze geblokte 0 grams hh regendeken opgekregen. Ze vond het vandaag al niet zo grappig in de regen,dus nu heeft ze een jas aan:)

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:56

marieminime schreef:
waar voelen jullie of je paardje het niet koud heeft?


Flanken, kijk naar de achterhand en de buik. Gespannen achterhand, flink rillen en opgetrokken buik = koud bij mijn merrie. Oren voelen sowieso altijd wel koud aan als ze zeiknat zijn :D

Vandaag ook voor de nacht een 0 gram regendeken opgedaan. VOor de temperatuur hoef ik hetniet te doen, is nog warm zat, maar ze heeft wat last van dr spieren bij langdurige regen, vandaag weer flink aan het werk gezet dus haar meer beschermt tegen de regen.

13peso13
Berichten: 17
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:58

Phylos schreef:
Die van mij staat sinds zondag onder de regendeken. Voornamelijk vanwege de regen en de wind. Mocht het echt nog weer een paar dagen mooi weer worden gaat de vliegendeken weer op en regendeken af. Ik merk dat die van mij ook al een vachtje aan het maken is en wilde eigenlijk proberen tot eind oktober te wachten met scheren, maar ik vrees dat het eerder moet..



scheren vlak voor de winter??

Odysseus

Berichten: 22482
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:59

Ga vanaf morgen maar een katoentje omknopen of een regendeken als ze buiten staat denk ik... De nachttemperatuur is vannacht nog ongeveer 14°C maar gaat deze week dalen tot een magere 8°C. En bij 12°C gooi ik meestal de eerste deken op.

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:02

Ik ga vandaaag weer beginnen met de dekens,
bij mij is ook erop is erop.

IK denk dat ik deze maand met een regen deken begin en eind v/d maand ga scheren en dan een 200 grams op.
Hij krijgt zo snel een dikke vacht.