Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:03

bij ons op stal staan de helft van de paarden al met dekens op...

ik wil graag zo laat mogelijk beginnen. overdag staat ze buiten en in de nacht binnen. als het regent gooien ze een 0 grams regendeken op.. aangezien ze niet kan schuilen als ze buiten staat...
(wil eigenlijk dat ze alleen een deken opkrijgt als het echt regent niet als het lijkt te gaan regenen.. )
ik vind het nog te warm voor een deken ;)
MAAR elk paard is anders!

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:07

Anoniem schreef:
bij ons op stal staan de helft van de paarden al met dekens op...

ik wil graag zo laat mogelijk beginnen. overdag staat ze buiten en in de nacht binnen. als het regent gooien ze een 0 grams regendeken op.. aangezien ze niet kan schuilen als ze buiten staat...
(wil eigenlijk dat ze alleen een deken opkrijgt als het echt regent niet als het lijkt te gaan regenen.. )
ik vind het nog te warm voor een deken ;)
MAAR elk paard is anders!


Ik zou het al geweldig vinden als ze een deken opgooien als het eruit ziet alsof het gaat regenen ;) .

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:09

Ik zou graag nog even wachten met dekens, alleen denkt mijn "oudje" daar anders over. Mij staat nu onder een Bucas omdat hij het anders echt koud krijgt en heel erg in gaat vallen.

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:47

Pff wordt niet goed van dit weer zeg..
Gisteren en vanmorgen komt het hier met bakken uit de hemel en heb ik mijn knollie een 0 grams regendeken omgedaan die hij ook echt wel hard nodig had..
Maar zoals nu schijnt de zon en is het eigenlijk iets te warm voor die deken maar vind het ook niet slim om de deken voor de nacht af tedoen..(hij stond sowieso 's nachts al met een 0 grams regendeken..)
Hebben jullie dat probleem nou ook..??

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:49

Nee hier regent het al de hele dag....

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:51

Splinter schreef:
Nee hier regent het al de hele dag....


Nou liever de hele dag regen als dit wisselvallige weer hoor.. ;)

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:59

eeehm nee :D straks kan mn paard naar binnen ipv 24/7 omdat het land het niet houd. :7

weekend werd wel weer beter, dan zit ik met hetzelfde probleem :j

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:03

Hebben jullie niet, dat jullie bang zijn dat het inregent bij de halsen? Dit is o.a. een reden voor mij om ze geen regendeken op te doen als het heel hard regent. Een klein buitje overleven ze zonder deken beter dan met..!

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:15

inregent bij de halsen? Dan past naar mijn inziens de deken net goed. Mijn paard blijft perfect droog onder haar regendek. Komende dagen wordt het warmer, gaat het dek overdag af en 's nachts op!

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:17

Ja als het flink regent, dan regenen ze bij mij allemaal in bij de hals. Niet veel hoor, maar toch wel een stukje.. Naar mijn inziens passen de dekens allemaal wel goed.

Stal_Fiore

Berichten: 9365
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:18

Mijn pony krijgt een regendeken op zodra het gaat regenen.
Ze staat ook nog met een eczeemdeken.

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:20

Mijne heb ik nog niet met deken op, 't kan wel regenen maar het is nog steeds 18 graden geweest vandaag :=

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:21

Pony heeft sinds gister de 0grams regendeken weer op

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:22

de mijne heeft nu een fleece gevoerde regendeken op

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:29

mijn merrie heeft 's nachts in de binnenstal een katoenen zomerdekentje op en overdags buiten in de paddock een ongevoerde regendeken...

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:23

Binnenkort gooi ik op mijn kou kleum een 50 grams regendeken. Mijn andere blijven deze winter lekker zonder deken staan.

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:49

msn welsh en shet kunnen in het weiland niet schuilen, geen schuilstal of boom,ook kunnen ze slecht uit de wind staan.

kan je ervoor kiezen om een nulgrams deken op te doen en die 24uur per dag om te laten?

of is dat slecht ivm dat het snachts kouder is dan overdag maar de deken niet dikker, of kunnen ze onder een nulgrams hun tempratuur nog redelijk regelen

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 21:35

noekje schreef:
Mijne heb ik nog niet met deken op, 't kan wel regenen maar het is nog steeds 18 graden geweest vandaag :=


De mijne ook nog niet weet nog niet wanneer ik er nou aan kan beginnen.
het is nog niet echt koud :n

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:52

Mijn poown stond heel hard te rillen onder haar 0 grams deken vanmorgen dus die heb ik een dikke op gedaan.

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:56

Vanavond voor het eerst de 0 grams regendeken op gedaan, normaal ben ik niet van de dekens, maar mijn paard is vorig jaar veel teveel afgevallen.
Bij welke temperatuur gaat hij af bij jullie? Hier was het wisselvallig vandaag, moment zon en dan weer regen. (ene moment koud/grimmig, en dan weer redelijk zomers). Houden jullie hem dan om?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:59

Ik doe hem pas af als hij klam wordt er onder.Blijf niet aan de gang....

aspro
Berichten: 120
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:36

Die van mij heeft al 2 weken een 0 gr regendek op. Gelijk toen het slechte weer begon.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:00

Equidea schreef:
Vanavond voor het eerst de 0 grams regendeken op gedaan, normaal ben ik niet van de dekens, maar mijn paard is vorig jaar veel teveel afgevallen.
Bij welke temperatuur gaat hij af bij jullie? Hier was het wisselvallig vandaag, moment zon en dan weer regen. (ene moment koud/grimmig, en dan weer redelijk zomers). Houden jullie hem dan om?


Bij de mijne blijft hij om :j

Linnietje

Berichten: 925
Geregistreerd: 21-12-06
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:46

Mijn merrie (van 22) loopt al een week of 3 met deken.
Mijn ruintje heeft hem sinds dinsdag op. Het gaat dan wel om een ongevoerde regendeken.
Gewoon tegen regen en wind, want ze staan dan gewoon buiten, maar maken toch al een vachtje aan.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:22

marieminime schreef:
msn welsh en shet kunnen in het weiland niet schuilen, geen schuilstal of boom,ook kunnen ze slecht uit de wind staan.

kan je ervoor kiezen om een nulgrams deken op te doen en die 24uur per dag om te laten?

of is dat slecht ivm dat het snachts kouder is dan overdag maar de deken niet dikker, of kunnen ze onder een nulgrams hun tempratuur nog redelijk regelen


Ze kunnen onder een deken hun vacht niet opzetten om zich op die manier warm te houden, dus je pony's zouden het alleen maar koud krijgen onder hun 0 grams deken. Als je persé een deken op wilt doen (zou zelf liever zorgen voor een schuilmogelijkheid) ga dan voor een gevoerde, bv 50 grams en gooi een dikkere op als het kouder wordt.