Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:45

Ik heb juist dit weekend de deken af gedaan omdat hij veel te warm werd met de deken in de zon.
Nu lukt het bij dit paard toch niet om hem kort in de vacht te houden met dekens.

kevin92
Berichten: 33
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:56

Ik kan scheren andere jaren ook niet voorkomen maar omdat hij naar een hele lichte stal verhuisd is hoop ik op een wonder dat het dit jaar wel lukt :D. Meneer is namelijk nogal "gezellig" met scheren en als ik mijn leven dan niet hoef te wagen doe ik het ook liever niet :o

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:24

bij ons zijn de regendekens er ook weer af. :)

Peelie

Berichten: 13439
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:32

dekens helpen eigenlijk niet op de vacht kort te houden. het enige wat je doet is de vacht plat drukken waardoor het lijkt alsof de vacht korter is.

Als je echt een dunne vacht wul, moet je gewoon scheren. Mijn haflinger heeft de afgelope 2 kaar vanaf oktober onder de dekens gestaan om haar vacht 'kort' te houden, maar die vliegger gaat gewoon niet op. Scheerapparaat er overheen is gewoon makkelijker.

Ze word dus ook al 2 jaar geschoren, en nar het scheren komt ze onder een 300 grams deken, snachts op stal en ovderdag van 9 tot 5 buiten. Mijn angalo arabiertje is een beetje bevattelijk voor kou, maar ook die krijgt geen deken op oid.. die is nu 2,5

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:18

ik heb mn shet en welsh nu in de nachten met een fleece op stal.

overdag staan ze buiten, tot nu toe nog zonder dekens, ja laatst toen het zoveel regende, toen hadden ze een nul grams dek op.


ik pas de dekens aan aan het weer, heb fleece liggen, nulgrams regendekens en dikkere dekens tot 350 gram

Def

Berichten: 5464
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:22

Hier is de deken er ook weer af

MiniMaxi

Berichten: 1247
Geregistreerd: 09-11-08

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:39

Sinds het droog is al weer dekenloos :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:41

Ze staan bij ons (nu dan) onder katoenen dekens en we houden 's avonds het licht iets langer aan. Dat werkt erg goed en het is ook niet te warm voor ze.

Emma

Berichten: 2080
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:44

Die van mij heeft nu een fleecedekentje op :)

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:33

emjam schreef:
Die van mij heeft nu een fleecedekentje op :)


nu met dit weer?
of bedoel je snachts

Emma

Berichten: 2080
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:34

marieminime schreef:
emjam schreef:
Die van mij heeft nu een fleecedekentje op :)


nu met dit weer?
of bedoel je snachts

's nachts.

Naomi_unique

Berichten: 2318
Geregistreerd: 01-07-07
Woonplaats: Zeist

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:43

Die van mij staat sinds dat de regen gestop is weer zonder :)

_BlackPearl_

Berichten: 2285
Geregistreerd: 16-11-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:47

Ik begin denk ik komende week met savonds een zomerdekentje. Vind het nu savonds toch wel flink koud worden.
Tot nu toe had hij nog niks op.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:47

zetten jullie ze ook buiten met een zomerdekentje?Ben zo bang voor een onverwachte plensbui :+

pippie123
Berichten: 665
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:50

S'nachts met een zomerdekentje, behalve me oude paard daar hou ik het haar niet meer tegen met een deken die moet ik zowiezo scheren, overdag niks.

_BlackPearl_

Berichten: 2285
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:55

timokyana schreef:
zetten jullie ze ook buiten met een zomerdekentje?Ben zo bang voor een onverwachte plensbui :+


Meestal halen we ze voor de dikste buien wel naar binnen, en anders overleven ze het wel. Overdag vind ik het verder nog veel te warm om een deken op te gooien.

LucianoS
Berichten: 2423
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: hardinxveld giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:15

hoorde van mijn staleigenaar dat mijn pony vanochtend behoorlijk warm aanvoelde toen ie de deken er vanaf haalde .. hij was niet bezweet gelukkig dus denk dat ik een zweetdeken op doe vanavond

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:26

's nachts katoenen dekentje en nu lekker zonder, straks gaat 'ie er weer op...

als het iets minder warm is blijft 'ie overdags op, maar dan kijk ik inderdaad wel even goed naar het weer of het niet gaat regenen...

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:17

Ik heb mijn eigen paard nog lekker bloot, die komt pas onder dek als hij het echt koud krijgt . Dat geeft hij zelf wel aan.Afgelopen jaren heeft hij altijd heel kort in `t haar gezeten, dus maak ik me geen zorgen over lang haar. Hij heeft veel volbloed in z`n aderen. Dat scheelt ook, en natuurlijk goed voer.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:49


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:11

Ik heb er 1 geschoren en onder 300grams deken staan, 's nachts zelfs met een fleece halsdeken er onder. Vandaag gaat er nog eentje kaal en die krijgt ook een 300grams deken op. Eventueel beide nog met een hood erbij ook als het nodig is.
Overigens maar voor 1 week, volgend weekend moeten ze naar een show en daarna ga ik de dekens weer zo snel mogelijk afbouwen zodat ze daarna de hele winter lekker zonder deken buiten kunnen lopen. Dat is hun vakantie periode en hoeven ze niets te doen :)
Maar t/m komend weekend moeten ze goed warm blijven om ze mooi strak in het (geschoren) haar te houden en in deze tijd van het jaar schieten ze erg snel in het haar na het scheren.
Voordeel daarvan is wel dat ze met een week of 3 wel weer genoeg haar hebben om zonder deken te lopen.
De rest van de showpaarden loopt inmiddels al bloot na een groot deel van de zomer onder dekens te hebben gestaan :D

Dussss
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:14

MarijeR schreef:
Ik heb er 1 geschoren en onder 300grams deken staan, 's nachts zelfs met een fleece halsdeken er onder. Vandaag gaat er nog eentje kaal en die krijgt ook een 300grams deken op. Eventueel beide nog met een hood erbij ook als het nodig is.
Overigens maar voor 1 week, volgend weekend moeten ze naar een show en daarna ga ik de dekens weer zo snel mogelijk afbouwen zodat ze daarna de hele winter lekker zonder deken buiten kunnen lopen. Dat is hun vakantie periode en hoeven ze niets te doen :)
Maar t/m komend weekend moeten ze goed warm blijven om ze mooi strak in het (geschoren) haar te houden en in deze tijd van het jaar schieten ze erg snel in het haar na het scheren.
Voordeel daarvan is wel dat ze met een week of 3 wel weer genoeg haar hebben om zonder deken te lopen.
De rest van de showpaarden loopt inmiddels al bloot na een groot deel van de zomer onder dekens te hebben gestaan :D



Wat ik me afvraag wanneer komen jou paarden dan weer zonder dekens te staan? Duurt toch best wel lang voordat het weer is aangegroeit tot hun volledige wintervacht?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:16

Nee gaat verrassend snel!
Vandaar dat ik ze ook zo goed in moet pakken, anders zien ze er aan het eind van de week al niet meer uit door al het haar.
Vorig jaar zat er na 3 weken al weer genoeg haar op om ze 24/7 buiten te laten.
Nou zijn het ook wel mini's, die zijn gefokt op 25cm wintervacht denk ik :D

MeFlower
Berichten: 521
Geregistreerd: 14-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:01

_BlackPearl_ schreef:
Ik begin denk ik komende week met savonds een zomerdekentje. Vind het nu savonds toch wel flink koud worden.
Tot nu toe had hij nog niks op.


Hier hetzelfde verhaal.
Ben niet bang dat mijn paard het koud heeft, maar wil wel graag een beetje mooi vachtje en niet 1 of ander pluisbeest voor op wedstrijden deze winter... :D :o
Oja en als ik het koud heb wil het nog niet zeggen dat mijn paard het ook koud vindt!

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:07

de mijne krijgt nu een 100 grams deken op snachts,
en overdag afentoe een regendeken.
Ze zit en heel erg in de rui, en ik wil dr niet laten scheren en al helemaal geen wintervacht.
De reden van het niet scheren is omdat ze een lelijke blauw grijze kleur krijgt.