Vraagje Greenquard en wondjes onder kin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Vraagje Greenquard en wondjes onder kin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:54

Sinds twee weken staat mijn Haf met een Greenquard..
Nu kreeg hij alleen na een aantal dagen twee schuurplekjes, deze netjes behandeld, en even bij laten trekken.
De keer daarop, GQ af, en is het zelfs iets verdikt onder zijn kin..
Het knelt nergens, en zit ook nergens strak..
Iemand DE tip om dit probleem opgelost te krijgen?

_Dune_

Berichten: 2773
Geregistreerd: 27-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:09

Mijn paard heeft dit ook. Ik heb het masker nu een weekje af gehad en ik heb er nu een bontje in genaaid. Hij gaat vanmiddag weer om, dus ik kan je later laten weten of dit werkt!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:59

Als je het masker in heet water legt (bijna kokend) kun je het daarna een beetje omvormen, zo kun je de onderzijde net iets ruimer maken als je begrijpt wat ik bedoel :) Wat ik heb gedaan was in heet water leggen en daarna voor een nachtje in gewenste vorm vastknopen met een halstertouw oid. Daarna blijft hij zo staan.
Mijn pony had ook een plekje onder de kin in eerste instantie, maar hiermee was het opgelost.

Bontjes/fleece helpen niet echt, het wordt nat bij het drinken en gaat dan nog harder schuren dan het gladde materiaal van de greenguard.

Daarnaast is het ook een beetje "eelt kweken" hoor.

Marc69

Berichten: 26
Geregistreerd: 01-07-10

Re: Vraagje Greenquard en wondjes onder kin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:39

Wij hebben er hier ook 1 die enorme schuurplakken kreeg van de greengard. Zo erg dat verder gebruik geen optie meer was helaas. Ik denk als er eenmaal plekjes zitten, dat de huid zo gevoelig is dat je hem gewoon niet meer kunt gebruiken.

Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:50

Ik heb geen ervaring met de greenguard, wel met de andere graaskorf. Het is inderdaad een beetje kwestie van eelt kweken.. helaas.
Je zou kunnen proberen om hem niet te lang achter elkaar om te doen, zodat de huid tussendoor wat tijd heeft om te herstellen.
Ik zou ook niet met bontjes enzo aan de slag gaan, omdat die juist harder worden door (drink)water etc.