Omdat mijn pony insuline resistentie heeft en ik haar toch heel erg graag op de wei wil hebben heb ik besloten te kiezen voor een graaskorf.
Nu heb ik die van IR gekocht een aantal weken geleden

Ze heeft er al een aantal keer een paar uurtje mee buiten gelopen maar durft dus gewoon helemaal niet meer te eten! En dat is ook weer niet de bedoeling aangezien ze straks 24/7 het land op gaat en alleen gras (wat ze dus niet durft te eten zo) en krachtvoer krijgt.....
Heb haar al meerdere keren geholpen door een beetje gras er doorheen te duwen en dan steeds dichter naar het gras toe te gaan maar steeds als ze haar neus op het gras drukt en de sprietjes door het masker heen voelt "prikkelen" schiet ze met haar hoofd weer omhoog om vervolgens de eerste 10 min. niet eens naar het gras te durven kijken!
Heb haar ook al een paar keer gewoon "in haar sop gaar laten koken" maar ook dit werkt niet, ze loopt een beetje doelloos rond maar doet niet 1 poging om te eten!
Iemand nog oplossingen om haar toch aan het eten te krijgen met dit masker?
Of zou ik er toch aan moeten geloven en een greenguard aan moeten schaffen in de hoop dat ze die niet "eng" vind.... (al heb ik op bokt wel weer veel negative verhalen gelezen over de greenguard)
Kent iemand nog andere graasmaskers als deze en de greenguard?
HELP!