HELP: koude wintervingers en verwarmde handschoenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

HELP: koude wintervingers en verwarmde handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 18:16

Waar ik al jaren bang voor was is gister helaas gebeurd.
Omdat ik last heb van mijn rug kan ik niet rijden dus longeer ik mijn paard de afgelopen week.
Ik ben een mega koukleum en krijg ook snel dode vingers en tenen. (worden steen wit, zit totaal geen gevoel meer in je vingers en tenen en je nagels worden paars)

Normaal ga ik als het minder dan 5 graden is al met een thermobroek en shirt gewapend met een dik t-shirt en dikke broek naar stal.
Heb inmiddels al speciale sokken en sinds een paar weken ook heb ik handschoentjes van zijde en daar over heen handschoenen.
inmiddels ben ik 5 paar handschoenen verder. met voering, zonder, met suede, leer... maar helaas.
Gister dus door de wind en de sneeuw 5 wintervingers.
Ik moet longeren in de buitenbak en ik kan in de binnenbak rijden (mag ik niet longeren) maar rijden gaat nu dus niet.

Ik ben gister toen ik mijn paard net 1 min op stal had staan dus flauwgevallen van de kou in stal.
Gelukkig voelde ik het aan komen dus ben gaan liggen maar toch....

mijn benen zijn wel warm en mijn lijf ook maar mijn handen werden weer een beetje warm Dan worden mijn vingers dik en rood en gaan dan vreselijk pijn doen.
Toen viel ik dus flauw.

Ik vermoed dat ik de komende weken niet veel zal kunnen rijden en ik dus veel zal moeten longeren.
Nu lees ik hier op bokt verschillende verhalen over verwarmende/verwarmde handschoenen.

Ik zou het volgende aan jullie willen vragen:
Wie kan zijn ervaringen hiermee in dit topic zetten.
ik heb al diverse topics gelezen maar zie meer antwoorden van: oh kan dat dan, wist niet dat je die had, of oh wat handig.

ook al wat leveranciers gevonden maar ik zou jullie graag naar echte ervaringen willen vragen.

Kan je er mee longeren
Kan je er mee rijden?
kan je er mee mennen?

Hoe lang werken ze?
Heb je er een met oplaadbare batterijen of een adapter?
Of moet je er zelf batterijen in doen.
welk merk, waar gekocht en voor hoeveel.

Ik weet dat er veel mensen zijn met mijn probleem en ben dus nu echt op zoek naar een goede oplossing.
Zowel voor mijzelf als andere hier op bokt.
Want helaas kan ik nu niet veel meer naar mijn paardje toe want wat er gister gebeurde is niet fijn en mijn gezondheid vind ik dan net even iets belangrijker.
Gelukkig staat mijn paard in een stal waar een wei aan vast zit dus hij kan zelf naar binnen en buiten, en de staleigenaar voert en mest en hij komt ook in de stapmolen.
Maar toch wil ik hem ook een beetje extra beweging geven.

Wie verteld mij/bokt zijn ervaringen met deze handschoenen.

Warmte elementjes (lees zakjes die warm worden) heb ik al geprobeerd zonder succes.
veel of weinig kleding aan heeft geen zin.
het zijn echt mijn handen en voeten die steen koud worden en wit en paarse nagels en dus bijna niet meer warm te krijgen zijn als het zo ver is.

tamary

Re: HELP: koude wintervingers en verwarmde handschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:22

Ben je al bij je HA langs geweest ivm nakijken bloedsomloop en mogelijk wintertenen/vingers?
Daar zijn speciale medicijnen voor, al is het daar nu eigenlijk te laat in het seizoen voor. Dan werken ze niet optimaal meer.
Verder wil vitamine C ook wel helpen, maar daarvoor geld hetzelfde probleem een beetje.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:57

Mijn vriend heeft verwarmde handschoenen. Voor het mennen is het perfect. Alleen vanwege de accu waarop ze aangesloten zijn, wordt het lastig met longeren. Rijden zal zeker niet gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:15

Mijn vechtgenoot had vroeger motorhandschoenen met verwarming. Ze werkten op een accu. Ze deden het prima op de motor, geen koude vingers meer. Dus voor longeren moeten ze zeker warm genoeg zijn. :+ Alleen heeft die klojo ze ergens verklongeld.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 03:43

Brr ik ken dit probleem ik heb het ook altijd koud...
Twee weken geleden had ik mijn laarzen nog aan en toen ik thuis kwam ging ik kapot van de pijn toen mijn handen en voeten weer tot leven kwamen :P
Wat ik nu doe is drie truien aan drie broeken en twee paar sokken en ik rij nu met uggs aan :o ook rij ik nu met mijn gewone rijhandschoenen en daar over heb ik nog van die wollen handschoenen aan en dat gaat redelijk..
Als ze na een half uurtje koud worden stop ik met rijden..
Drama moet snel maar weer warmer worden :P

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 05:13

Mijn moeder heeft ook vaak last van koude voeten en heeft hier bij de drogist warme voeten creme gekocht. Ze zegt dat het echt werkt. Nou rijd mijn moeder geen paard, dus heb geen idee of het dan ook werkt, maar misschien het proberen waard. Maar zoals hierboven ook al wordt gezegt, misschien toch even langs de HA, lijkt me niet gezond als je flauwvalt van de kou en zo extreem snel wintervingers en tenen hebt.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 06:39

Bedankt iedereen voor alle info zo ver.
Ik ben al bij de HA geweest en er is niks aan te doen zegt hij.
Arboflor heb ik besteld (is een creme voor winterhanden) en ben ook al met kapferspiritus bezig maar dit helpt ook niet.
Inmiddels heb ik wel speciale sokken (smartwool heet dat) en daardoor zijn mijn handen iets warmer.

Heb ook handschoenen besteld met verwarming maar heb ze nog niet binnen.
Ik zal mijn ervaring met die handschoenen hier wel neer zetten.

De afgelopen dagen heb ik handenwarmers van rubytec in mijn handschoenen gehad. In mijn handpalm gedaan.
satijne handschoenen erover en toen mijn gewone dikke handschoenen. Als kleding heb ik nu gewoon mijn skikleding aan. Is ook lekker warm
Dit scheelt ook wel een beetje.

OeFeertje010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:53

wajjooow, ik wil ook verwarmde handschoenen.
heb altijd zo last van mijn arme koude vingertjes.