Is het nu genoeg als ik er een 150 grams waterdichte deken op gooi?
Hij staat nu hele dagen buiten en vanaf 1 november waarschijnlijk helemaal buiten met een schuilstal.
edit: hij staat nu trouwens nog helemaal dekenloos
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
biancavos schreef:Niet scheren lijkt me niet echt een optie.
Ik rij endurance met hem en wil dat hij in maart toch weer in goede conditie is.
Wildgirl schreef:Ik heb zelf ook een haflinger die dan weliswaar niet geschoren wordt maar mijn ervaring is dat de 900 gram dekens die veel bokkers over mekaar heen gooien wat te veel van het goede is.
Als jij het model 05 aanhoudt dan kun je nu best beginnen met een 150 gram, ik zou dan als het kouder wordt zo rond december overgaan naar 200/220 en wordt het echt koud met temperaturen onder de -8 verhogen naar een kleine 300 gram of een fleecedeken eronder, wat belangrijk is is dat de lendenen en de buik niet te koud worden; de hals is niet zo'n heel groot probleem.

Citaat:@arabesk: hoe doe je het met een paard dat na 10 minuten werken zeiknat is, en na 20 minuten werken niet meer kan?
terwijl ze geschoren wel een uur kunnen doorgaan?
hyppolyte schreef:Dan is de conditie toch niet goed op peil, wij hebben ook een fjord staan met een hele dikke vacht, en die zweet wel wat sneller dan die van mij, maar dat komt omdat haar conditie ook minder is, hoe meer je gaat opbouwen, hoe beter ze er tegen kunnen, zo werkt dat. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een paard niet meer kan omdat ie een wintervacht heeft, wel omdat ie niet voldoende conditie heeft.
En wat is er mis met een beetje (boel) zweet?
Misschien zelfs te veel met dit nog warme weer.