Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) liet het scheren heel goed toe, alleen het hoofd wat minder maar we hadden haar voor de zekerheid een lichte verdoving gegeven.
twinducklin schreef:Ik heb mijn merrie wel vorig jaar voor het eerst geschoren. Ik kan niet zeggen dat ze frisser was als andere jaren dat ze niet geschoren was. Ze had nooit zo'n dikke vacht maar nu ze langer buiten staat ( nu nog 24/7 ) maakt ze toch een dikkere vacht aan als op stal.
Ik vond alleen dat ze sneller schuurwondjes van de deken had op de schouder, die had ze normaal niet en vorig jaar wel met dezelfde dekens. Mijn merrie ( kan best wel een heethoofd zijn) liet het scheren heel goed toe, alleen het hoofd wat minder maar we hadden haar voor de zekerheid een lichte verdoving gegeven.
Ik scheer haar dit jaar niet, ze heeft wel al een deken op maar omdat onze rijbak toch niet goed genoeg is om ( intensief ) te rijden in de winter mag ze haar vachtje voor een gedeelte wel houden

tamaramt schreef:welke verdoving had jij gebruikt??twinducklin schreef:Ik heb mijn merrie wel vorig jaar voor het eerst geschoren. Ik kan niet zeggen dat ze frisser was als andere jaren dat ze niet geschoren was. Ze had nooit zo'n dikke vacht maar nu ze langer buiten staat ( nu nog 24/7 ) maakt ze toch een dikkere vacht aan als op stal.
Ik vond alleen dat ze sneller schuurwondjes van de deken had op de schouder, die had ze normaal niet en vorig jaar wel met dezelfde dekens. Mijn merrie ( kan best wel een heethoofd zijn) liet het scheren heel goed toe, alleen het hoofd wat minder maar we hadden haar voor de zekerheid een lichte verdoving gegeven.
Ik scheer haar dit jaar niet, ze heeft wel al een deken op maar omdat onze rijbak toch niet goed genoeg is om ( intensief ) te rijden in de winter mag ze haar vachtje voor een gedeelte wel houden
cgt schreef:Verdoven bij het scheren? Tja ik zal wel ouderwets zijn maar als je je paard al jong leert wennen aan het scheerapparaat, zelf rustig blijft en niet als een gek gaat scheren moet het ook zonder verdoving kunnen.
tamaramt schreef:ik heb idd een zeikerig paard en niet de kans gehad om hem vanaf jongs aan er aan te laten wennen(hij is nu 11 en ik heb hem 2,5 jaar) dus voor de zekerheid haal ik toch verdoving.
ik probeer het eerst zonder maar wil mijn paard niet onnodig over de zeik laten raken dus indien het nodig is krijgt hij verdoving
cgt schreef:Verdoven bij het scheren? Tja ik zal wel ouderwets zijn maar als je je paard al jong leert wennen aan het scheerapparaat, zelf rustig blijft en niet als een gek gaat scheren moet het ook zonder verdoving kunnen.