Brrrr, heb het zo snel koud!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cathyvans

Brrrr, heb het zo snel koud!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 12:46

Oh, de winter komt er weer aan. Brrrr en bibber de bibber...Ik ben een enorme koukleum, ben verder gezond maar heb het bijna altijd koud. (Komt ook door mij wat smallere bouw denk ik?) Poets bibberend mijn paard, zadel 'm rillend op, stijg met blauwe lippen in het zadel en dan....is het over :-) Zodra ik zit en rij krijg ik het lekker warm.
Wie heeft er tips, bestaat er echt lekker warm thermospul (ondergoed enzo) wat niet kriebelt? Verwarming in huis staat altijd op 20 graden, is eigenlijk te koud voor mij. Enne, ik wilde dit plaatsen in een ander forum maar dat mag niet want ik heb niet genoeg paardenberichten ??!!

Nell_

Re: Brrrr, heb het zo snel koud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:32

Je hebt thermo ondergoed! :j Van die lange onderbroeken :+
OF eerst even een rondje rennen voordat je aan de gang gaat met je paard?

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:35

Ik denk ten eerste dat het niet door je postuur komt, want ik ben juist grof gebouwd en ik heb het dus ook altijd koud. :P
Ik heb geen thermo kleding aan, want dat vind ik altijd zo irritant. :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:40

Ik denk ook dat het door je postuur komt hoor.
Ik ben zelf erg smal, en heb het ook echt altijd koud, behalve als ik aan het rijden ben.
En de mensen die ik ken met hetzelfde postuur hebben er ook altijd last van, terwijl de rest nergens last van heeft.
Maar thermo ondergoed helpt echt, en dan eigenlijk het liefst de wat duurdere varianten.
En altijd een lang hemd aan die goed in je broek blijft zitten!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:44

Komt misschien door je postuur maar dat hoeft echt niet hoor! ;) Ben zelf.. nogal stevig := maar heb het ook ALTIJD koud! Heb in de zomer zelfs nog truien aan..
Komt misschien ook omdat ik een vrij lage lichaamstemperatuur heb.. lager dan de gemiddelde mens zeg maar! ;)
Volgens mij hebben jongeren 't gewoon altijd kouder ofzo! :P

Edit; :+ Je bent geen jongere meer! Haha sorry!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:48

hier ook een koukleum...ben ook tenger gebouwd en ook altijd koud.

Heb op het werk een wollen lange vest om aan te trekken als ik het koud heb en thuis heb ik een groot dik fleecevest (heb ik nu ook aan ;-).

Bij de paarden heb ik het dan wel weer snel warm, maar daar moet ik ook vrij hard werken: stal mesten, kuil in kratten doen, vegen, poetsen (en paardje begint al dikke vacht te krijgen dus dat wordt weer meer werk) en dan rijden.
Dus bij de paarden krijg ik het altijd juist weer heel snel warm,omdat ik zo in beweging ben.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:50

Ik ben ook een echte aansteller kwa kou hoor. :P

Misschien zijn thermokleren iets voor je?
Thermobroek ( hebben ze speciale voor voor paardrijden) thermohandschoenen etc..
Ik denk niet dat het door je postuur komt hoor...

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:56

Ik heb het ook heel erg snel koud..
Vandaag ben ik met twee paar sokken, een hempje, lange tshirt, nog een fleece tshirt, dun vest en dikke herfstjas op de fiets gegaan en de volgende keer doe ik handschoenen erbij aan want brrr!
Moet zeggen dat ik vandaag ook kletsnat ben geregend, maargoed.. Anders heb ik het ook altijd erg koud!

Ik probeer op dit moment het nog wel een beetje in de hand te houden.. Anders vries ik denk ik dood in de 'echte' winter.. Waarneer het heeft gevroren doe ik altijd een termolegging onder mijn paardrijbroek aan.. Helpt heel goed!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:47

Ik heb het ook zo snel koud, maar in de zomer heb ik het altijd weer heel warm.
Ik zit nu ook met een bevroren neus op de bank haha, dikke trui aan.
Oh en ik ben echt niet slank, alles behalve, dus postuur hoeft er niks mee te maken te hebben.
Ik draag zelf altijd een dikke maillot onder mijn spijkerbroek of rijbroek en een goeie dikke trui, winddicht en natuurlijk een goeie paardenjas.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:49

Ik dacht er net aan, als het zometeen weer gaat vriezen en ik zit zelf op het paard.. Oej mijn tenen vriezer eraf! ;(

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:51

Icebreaker thermo-ondergoed schijnt heel goed te zijn, wel prijzig, maar warm en niet kriebelend. Odlo is een ander merk waar ik goede dingen over hoor.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:51

Koude voeten: sokken van of met Merinowol, o.a. bij de Hema.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:52

Bij de welkoop hebben ze zooltjes waardoor je niet zulke koude voeten krijgt! Die zijn echt super, en helemaal niet duur! En lekker warme paardensokken helpen ook aal een heel stuk. Ik doe meestal ook veel laagjes aan! En ja een wind en waterdichte jas.. dat is zooo ideaal!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:52

Oh, vergeet ik nog: handschoenen: sealskinz, waterdicht en superwarm.

Nu nog salarisverhoging zien te regelen.................

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:53

Ik ben ook zeer kouwelijk
De verwarming staat hier s'avonds op 22 graden :o ,lekker behagelijk :D
Ik heb ook heel snel last van dooie vingers.
Als ik naar buiten ga om mijn paard te doen trek ik heel veel laagjes over elkaar aan.
Ik begin met uitmesten en dan krijg ik het al wat warm en dan flink poetsen.
En als ik dan begin met rijden dan heb ik al de helft van m'n kleding uit getrokken :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:04

PP-->SV

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:15

Ook ik heb het altijd ontzettend snel koud. Voor het paardrijden heb ik thermobroeken, zitten net als gewone rijbroeken en zijn lekker warm aan.
Ik moet zeggen dat ik wel verschil merk met de gewone rijbroeken.
Ook heb ik altijd een thermoshirt aan, het liefst met kol. Daaronder een hempje, over mijn thermoshirt een polo met een fleecevest.

Als het nu nog kouder wordt, zit ik straks ook weer rillend op het paard.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:22

Speciaal voor koukleumen (en hij schijnt echt te werken!)

Citaat:
De nieuwe crème is gemakkelijk aan te brengen, je masseert de crème op je voeten en binnen enkele minuten voel je al langzaam een warme gloed opkomen. Heerlijk! Het is geen vervelende warmte, maar aangenaam… Naast dat de crème je voeten verwarmt, verzorgt het je voeten ook nog! Eén tip voor optimaal resultaat: vijl de dode huidcellen van je voeten na het douchen of nadat je in bad bent geweest. Hierdoor trekt de crème sneller in je huid.
Afbeelding

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:27

hier nog een ontzettende kouwkleum!
ik zou het liefst een winterslaap gaan houden en dan in het voorjaar weer wakker worden.... :D
jammer genoeg kan dat niet hahhaha
zou die voetcreme echt werken?

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:28

hier nog een koukleum !
pas zins 2 jaar heb ik echt last van koude handen ,koude voeten enzo.

eerst was had ik het altijd warm maar helaas nu niet meer.
ik mis het echt wel ...

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:30

ik heb gewoon termo ondergoed op de markt van beren! heerlijk warm en dan de ski versie die absobeert ook vocht! en dan is het mannen model warmer als het vrouwen dus heb die voor de winter heerlijk :D zo wel broek als shirt met lange mouwen :D

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:30

Heb geen idee :D hij kost rond de 6,99€ geloof ik! Dus opzich wel redelijk om de gok te wagen toch?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:33

Hier nog een koukleum !!!
Ik loop altijd met meerdere lagen kleding aan en zet de verwarming zo hoog mogelijk.
Mijn verwarming in de auto staat standaard op 22 en hier thuis zet ik hem op 23 of 23,5 als ik alleen ben.

Op mijn werk buiten loop ik met 2 broeken aan, een topje, lang tshirt, dikke trui en winterjas dit gecombineerd met skisokken :D

Op mijn werk buiten is het 1 leging, 1 broek, skisokken, een topje, lang tshirt en blouse met daarover nog een gilette.

Met andere woorden ik ben een rasechte koukleum.

Dit terwijl ik stevig gebouwd ben dus denk niet dat het alles met bouw temaken heeft.

Edit: Die voetencreme ga ik kopen zo snel ik weer in het centrum ben :D

Ik zag hier bij commercieel pas ook pantoffels die gevuld zijn met iets. Dit moest je in de magnetron zetten geloof ik en dan had je 45 min tot 2,5 uur warme voeten. Het enige nadeel was dat het meer zit pantoffels zijn dan loop pantoffels en aangezien ik altijd het heen en weer heb heb ik ze dus niet besteld.

mehlika @ [EA-CO] Voor de koudere dagen die eraan zitten te komen.... Dit zijn dus die slippers/pantoffels :D
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 10-10-09 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:33

ik ga morgen eerst bij etos kijken voor die creme :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:36

Omdat ik heel veel fiets, heb ik straks voor in de winter van die thermo lange onderbroeken. Echt heel fijn. ik merk het wel, ik blijf een stuk warmer. Ik heb vorig jaar wel eens een dagje overgeslagen omdat ik dacht dat het niet zo koud was. vervolgens had ik de dag erop spierpijn; echt kou op de spieren dus. Voor deze winter zoek ik nog shirts met lange en/of korte mouw.