Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tug schreef:misschien moet je dan toch je eerste bericht nog eens nalezen. ik lees in je bericht niets over verdere schuurproblemen.
DE tip is ook internationaal bekend, voorkom dat je paard gestoken wordt en dat lukt soms de ene keer beter dan de andere keer en de middelen verschillen in werking van paard tot paard, je ontkomt dus niet aan een beetje uitproberen.
er zijn nog geen middelen die bewezen zomereczeem genezen of voorkomen, tot die tijd blijft het uitproberen wat wanneer een beetje helpt. in engeland loopt nu voor het derde seizoen een aantal trials met een vaccin en er blijven natuurlijk altijd veelbelovende middelen op de markt komen, maar veelbelovend was alles ooit. het zou al veel schelen als er een goede test komt om vast te stellen dat het inderdaad zomereczeem is of niet.
Wig_love schreef:Vergete,: niet te veel aan doen, enige tip die ik je kan geven is het vet houden (vaseline). en als hij extreem heeft gezwete dan met washandej z'n gezicht lekker afdoen, dit komt veel voor bij haflingers.! valt me tot nu toe op..