Scheren om de allergie te beperken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wattenstaafj

Scheren om de allergie te beperken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 12:02

Ik heb een vraag die ik nog niet eerder gelezen heb (iig in de 10 pagina's hierna).
Ik ben allergisch voor de huidschilfers van paarden }:0 en vooral wanneer de wintervacht los laat is voor mij een rotperiode.
Ik wil mijn merrie dus gewoon scheren voor ik een maand ziek ben, aangezien we daar beide niets aan zouden hebben.
De vraag is alleen, wanneer is de beste tijd om te scheren van nu tot aan de zomer?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Liefs, Tessa

(p.s. ik weet niet of het van belang is, maar het gaat om een dametje dat 's nachts op stal staat en overdag lekker de hele dag in de wei)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:14

Ik heb dezelfde allergie als jou, ik scheer altijd in de winter, mijn paardje is geschoren, en word binnen een week nog een
keer geschoren ;) Gewoon scheerapparaat eroverheen !! Enkel niet zelf doen, ( lig ik ook ziek van op bed )

wattenstaafj

Re: Scheren om de allergie te beperken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 10:59

Bedankt voor de tip!
Waarom binnen een week nog een keer scheren?
Ik ben idd ivm bovenstaande reden niet van plan het zelf te gaan doen, tevens heb ik geen flauw idee hoe het moet. :)

pirouetje

Re: Scheren om de allergie te beperken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:39

Ik denk dat ze bedoeld dat haar paardje al geschoren was (in 2008)en nu terug langer haar heeft, dus laat ze hem nog eens scheren.