Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ir111 schreef:Als je dan toch volledig dekenloos gaat zou ik die zweetdeken ook achterwege laten. Dan krijgt het paard het alleen maar warmer van.
LiSSy schreef:een zweetdeken is heel belangrijk als je paard hard gewerkt heeft en nog nazweet. je paard mag namelijk niet te snel afkoelen met het oog op dat ze spierbevangen kunnen raken
miss_jumpy schreef:Maar wat als je binnen (=warm) hebt gereden maar buiten moet uitstappen, dus in een keer met een nat zwetend paard naar buiten, mijn gevoel zegt me dan toch wel even een deken op te leggen met uitstappen?!
miss_jumpy schreef:Ik denk dat de verleiding om dan even een dun zweetdekentje op te leggen wel groot is voor mij!
Vanessa schreef:miss_jumpy schreef:Ik denk dat de verleiding om dan even een dun zweetdekentje op te leggen wel groot is voor mij!
Is begrijpelijk hoor. Vergeet alleen niet dat een zweetdeken exact hetzelfde werkt als een paardenvacht wat afvoeren van zweet betreft. Een zweetdeken is dus onvermijdbaar bij een geschoren paard, maar niet bij een ongeschoren paard!
Vanessa schreef:Ook dat inderdaad. Wat heb je trouwens enorm mooie foto's in je profiel miss_Jumpy!