Rare, irritante beestjes...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amoebje

Re: Rare, irritante beestjes...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:20

Ohw ja, en uiteraard vliegendekens geprobeerd. Door dat hij zo panisch werd, bleef deze niet goed liggen, scheurde etc. Geen succes. Achteraf heeft het zowieso geen zin, aangezien ze gewoon bij schacht en bilspleet kunnen komen.

Is het jullie opgevallen dat het soms alleen maar erger wordt als je gaat sprayen? Dan komen die beestjes juist weer in beweging,waardoor die van mij nog gekker werd. Inmiddels heb ik het idee dat ze door de deet en dectomax voorben, dus het is een heel stuk rustiger geworden!!
Alleen met heeeeeele warme klamme dagen heb ik ze nog gezien.

Youperla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:52

Ons paardje had er vanavond dus ook erg last van, ze raakte helemaal in paniek, beukte tegen de muur aan in de stal.
Werd echt helemaal gek, je moest uitkijken om het halster af te doen dat je zelf niet geraakt werd. Ze stond op een gegeven moment helemaal te pompen en te zweten, vreemde was wel dat dat beest wel eraf vloog na een lange tijd en ook weer terug kwam. Ik ga morgen proberen met verdunde Dettol. staat nog op stal. Hoop dat het helpt, want het is echt triest als je paard zo in paniek raakt. De veearts hadden we nog wel gebeld, en zei ook laat ze in de stal staan want als ze nu de wei weer op gaat, heb je kans dat ze zo door het draad rent in paniek.
Vanavond weer terug naar stal en ze stond gelukkig rustig.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:09

Helaas hebben wij ze inmiddels ook gespot..

Mijn (bijrijd)paard stond op stal, lekker rustig te borstelen, totdat ze ineens gericht begon te trappen, en volkomen in paniek raakte. Snel haar losgehaald, en gekeken, maar kon zosnel niets vinden. Ze raakte steeds meer in paniek, oren raar op het hoofd, en maar slaan. Uiteindelijk werd ze rustig en met de eigenaar er over gehad... veel citronella erop gespoten. 2 dagen later de andere vos bij ons op les, slaan met de achterbenen, had er dus een op zijn koker zitten, en kregen we er nauwelijks af, IN een bakje gedaan, en agressief dat die beesten zijn, met een stokje geprobeerd op te pakken (al half dood geslagen) en beet zich helemaal vast in dat stokje. Wij zijn nu ook op zoek naar spul dat goed werkt..

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:34

Vastpakken, echt kapot knijpen anders gaan ze echt niet dood.
Ik heb dectomax pour on van de dierenarts, gebruik derfen voor exceem paarden (stinkt goed) en atex daas spray.. Het gaat nu heel goed!