Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniejtjuh

Berichten: 1210
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:13

Hij heeft nu een 0gr regendeken op (fleece gevoerd)...Daar voelt ie nu goed onder...
Ik heb nog een 100 gr en 200 gr liggen...

Het is zo wisselvallig...vind het lastig in te schatten wanneer er 100 gr op te doen...
Hij heeft het snel warm ...en zou het sneu vinden als hij het TE warm heeft...
Maar zit ook niet te wachten op de teddybeer van vorige winter :Y)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:14

als je aan de oren van je paard voelt kun je voellen hoe hij het heeft. koud of juist warm, daarop kun je dan je dekens ook aanpassen

Dona85

Berichten: 281
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:24

Ik heb mijn oudje van 27 jaar die altijd zonder dekens heeft gestaan en met pensioen is,
sinds een week onder een ongevoerde regendeken.
Afgelopen weekend stond hij echt te zweten er onder dus afgedaan en alleen 's nachts opgehad.
Het probleem is dat ik er niet iedere dag naar toe kan om zijn dekens om te wisselen... |(
Nu deze week geven ze veel regen af dus lijkt mij een regendekentje voldoende.

Maar met welke temperaturen ga je een dikkere deken opleggen?
En pak je dan een 100 gr? Of ga je gelijk naar een 200 gr?
(ik heb namelijk nog geen dikkere dekens gekocht! Vind het zo moeilijk wat je moet kiezen?!)
Binnenkort is het weer tentenkamp en dan wil ik een deken of meerdere kopen.

liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:27

Mijn tweejarige krijgt voorlopig niets op. Hij heeft bij zijn vorige eigenaar vorige winter ook 24/7 buitengestaan zonder iets op, ik haal hem 's nachts wel binnen. Is al goed bezig met het aanmaken van zijn wintervachtje, dus ik vind het zeker nog niet nodig om er iets op te leggen.
Van zodra ik merk dat hij het koud krijgt, krijgt hij er uiteraard wel eentje.

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:29

Die van mij staan nog steeds met de regendekens op en 24/7 buiten. Als ik klaar ben met de stallen (helemaal uitmesten + schoonmaken) gaan ze 's nachts naar binnen, rond een uur of zes, en 's ochtends vroeg weer naar buiten. M'n merrie begint onderhand al echt een lange vacht te kweken en hoop dat dat iets afremt als ze 's nachts met de lichten aan staan!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:53

's nachts met lichten aan ?? krijgen je paarden helemaal geen nachtrust ?

ik ben aan denken wanneer ik mijn pony ga scheren ook zo dilemma..
Ze krijgen dan haar nieuw 150 grams deken op..

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:10

Marjo, ik zou als ik jou was nog even wachten met scheren. Bij ons op stal worden ook alle sportpaarden geschoren, maar daar beginnen ze pas begin november mee... Dit doen ze, omdat dan de tempraturen een beetje gelijk blijven. Nu is het vandaag 18 graden en morgen 13 en eind van de week weer 17 graden.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:28

Dat is wel goeie tip idd, ik wou eind oktober een poging doen.
mits het goed weer is, (droog)

Was vandaag kijken voor een nieuw mes erop, pufff wat duur..

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:29

kun je je oude mes niet gewoon slijpen?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:37

nee :( een of andere K viool heeft hem vorig jaar later stuiteren, waardoor er een hele hoek af is..
De abtb wou hem wel slijpen maar hij zegt het scheert niet mooi, mooi balen.
En de andere heeft in midden een tand eruit (zitten 2 messen bij)

bovenmes van beide is goed, maar ondermes niet meer. Laat die nu net duurste zijn :(

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:39

mijn new forester staat met een regendeken op.
mijn shetje laat ik deze winter gewoon lekker in zn vachtje zonder deken.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:42

oow ja dat is minder, kun je ook niet vragen of ie andere de helft betaald? die heeft hem tenslotte kapot gemaakt. ik heb er ook 1 die net het hoekje mist 1 zo'n puntje alleen het eenigste wat ik krijg is zeg maar een streep op het paard als reactie daar op en dat is na 1 dag weg. ik heb wel een nieuw mesje gekocht maar hou die als reserve.

daarom leen ik de mijne ook niet uit. ken iemand en die had hem uitgeleend en kreeg hem terug en deed het niet meer en ze zij dat er niks mee gebeurt was. toen zij dat ding weg gebracht bleek de motor kapot te zijn, het duurste in zo'n ding. koste 300 euro volgensmij. als je dat dan niet terug krijgt is wel mooi balen

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:55

ik ga met mijn volgende maand salaris nieuw mesje kopen haar daarna scheren en doe ik vrolijk het ouwe mes er weer op..
die iemand heb ik nu geen contact meer mee, wil ik graag zo houden..
nieuw apparaat is onwijs duur,, mij lijkt nog wel mooi zonder snoer.. Prijzig haha.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:58

oow oke, nee dan zou ik het ook zo houden en niet gaan zeuren om dat mesje.
ik zelf heb een erfstuk van mijn opa, en die is ongeveer antiek zo oud dat die is. daarom hou ik dat 1e mesje ook ( wat kapot is zegmaar) omdat die mesjes later bijna niet meer aan te komen zijn. ik zou ook niet weten wat voor merk ik heb.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:00

nicky_rilana schreef:
oow oke, nee dan zou ik het ook zo houden en niet gaan zeuren om dat mesje.
ik zelf heb een erfstuk van mijn opa, en die is ongeveer antiek zo oud dat die is. daarom hou ik dat 1e mesje ook ( wat kapot is zegmaar) omdat die mesjes later bijna niet meer aan te komen zijn. ik zou ook niet weten wat voor merk ik heb.


dat i wel bijzonder, maar die oudjes zijn wel goed !!
Die ik gebruik is niet van mij, merk is een hauptner. Volgens de man van de winkel een rot merk haha.
misschien koop ik volgend jaar wel een eigen.

ben nu nog aan dubben of ik nog een mooie bucas deken ga kopen voor mijn pony in de koopjes hoek :P

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:06

ja ben erg blij met de mijne, vind het fijn dat ik niet steeds eentje moet lenen of zo

ik vind dekens van bucas zo duur, ik heb er zelf een van het drunensruiterhuis lijkt op een amigo alleen eigenmerk. dat deken heb ik dan ook nog in de uitverkoop gekocht en koste 80 euro en normaal 200 of zo.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:09

ja deze is de helft voor het geld ipv 100 ofz, voor 55 :D
en mijn pony heeft de 150 grams versie ook en deze is 300.. lijkt me mooi aanvulling..
Alleen me bankrekening nog ff checkken

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:18

wat voor maat deken heeft je pony, ik heb namelijk 1 jaar geleden gestopt met mijn pony en heb daar nog zoveel dekens van liggen ook andere spullen misschien heb ik nog wel een deken die past?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:32

115/155.. Wil alleen nog dekens met een nylon voorkant/binnenkant. want andere dekens schuren zo enorm..

moet zelf nog 2 dekens kwijt die niet meer passen (merv is flink gegroeid de laatste maanden)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:34

oow nee dat is te kein ik heb aan winterdekens een 165 en 175 onderlengt

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:40

nicky_rilana schreef:
als je aan de oren van je paard voelt kun je voellen hoe hij het heeft. koud of juist warm, daarop kun je dan je dekens ook aanpassen


zou dat echt werken?, bedoel de oren staan echt bloodgesteld aan de kou en daar zou de doorbloeding wat lager zijn, maar dan hoeft het lichaam toch niet koud te zijn? ik stel me dit voor dat ik op het moment wat koude vingers heb maar mijn lichaam wel warm is

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:43

ik snap wat je bedoeld maar schijnbaar is het toch zo, vraag me ook niet waarom.
een da zij dat tegen mij, dat als een paard het koud heeft dan koud.

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:05

hmm is wel interressant in ieder geval. maar het blijft lastig natuurlijk. kijk zelf ook naar de haren op de hals hoe die staan.

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:10

Hmm ik twijfel hier.
Ik denk, dat ik na morgen een dikkere deken op ga leggen :) het word kouder en regenachtiger.
Ook begint de vacht nu lekker te groeien :+
(haflinger Teddy in groei ;) )
Hij heeft nu een regendeken, en ik ga naar een 200 :)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:22

Morgen de eerste dag vol regen als ik de weerberichten moet geloven. Wel 16 graden. Denk dat ik eerst het weer maar eens even aan zie. Paard is weer aan het werk gezet en zijn vetjes zijn weg. Ben vandaag weer begonnen met brok bijvoeren. Eens kijken hoe hij zich houd zonder dek in de regen. Heeft wel een andere vacht maar die is net zo dun als zn zomervachtje.