Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:54

Die van mij staat nu onder een 200 grams. Eind van de maand 100 of 0 en daarna zonder...en dan....

Yeah...de vliegendekens *\o/* .......... -O-

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:57

:= Ik hoop dat ik de vliegendekens niet nodig heb. Vorig jaar heeft ze die ook niet veel opgehad, amper dazen. Hopelijk dit jaar nog minder!!

Mijne staat nu onder 0 gram. Ik vond haar klammig onder haar 50 gram dek :? Vanaf het dooien dus vna 250 naar 0 gegaan. Kijken hoe ze morgen onder haar dek voelt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:59

Bij ons is het echt een dazen paradijs.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:30

Tancreda4 schreef:
:= Ik hoop dat ik de vliegendekens niet nodig heb. Vorig jaar heeft ze die ook niet veel opgehad, amper dazen. Hopelijk dit jaar nog minder!!

Mijne staat nu onder 0 gram. Ik vond haar klammig onder haar 50 gram dek :? Vanaf het dooien dus vna 250 naar 0 gegaan. Kijken hoe ze morgen onder haar dek voelt.


Ik stond er ook van te kijken dat mijn paardje wat klammig was onder de 0-grams, want zo warm is het nou ook weer niet.
Maar ik wil niet dat ze het warm heeft onder de deken, dat is niet goed.
Nou ja, ze mag hem even af houden maar zondag moet die er weer op want dan wordt het weer slechter.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:32

Ik heb gisteren de onderdeken eraf gehaald, ze staan beide alleen nog onder een ongevoerde regendeken (Quellian met een half halsje). Mijn vriend zei net dat het na het weekend weer gaat vriezen in de nachten?

ChefsSpecial

Berichten: 2682
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:40

Ik las ook zo iets, maar het schijnt maar heel licht nachtvorst te zijn... -1 ofzo...

Claudia1993_
Berichten: 977
Geregistreerd: 24-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:43

Ik zag het ook op KNMI, tussen de -1 en -4 wordt het.
Doen jullie dan weer een zwaardere deken om, voor degene die al een lichtere deken om hebben?
Lijkt mij niet nodig voor die paar nachtjes, binnen in de stal is het toch een stuk warmer.

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:46

wobbe krijgt nu al iets meer haar.
als het een beetje zulk weer blijft (en het dus niet meer zou gaan vriezen) denk ik dat ik binnenkort ook overstap naar de 200grams voor wobbe.
als hij het dan toch koud blijkt te hebben kan ik altijd weer de 300 grams deken op doen.
maar ik vind het zo klote dat hij van die schuurplekken heeft.... terwijl hij die vorig jaar niet had, met exact dezelfde dekens.
aan de andere kant net zo :(:)
Afbeelding

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:57

Hoi allemaal, sorry dat ik opeens binnenkom vallen. Maar ik heb een vraagje :Y)

Deze winter zijn er bij mij al 3 dekens gesloopt. En nu heeft mijn paard dus een regendeken op van een vriendin van mij. Maar zij wil morgen haar paard een regendeken op doen. Zelf heb ik dan alleen nog een deken van 150gram. Alleen de hals van mijn paard is geschoren. En nu is mijn vraag, kan ik hem zonder deken laten staan? Of moet ik toch maar die 150grams op gooien?

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:24

iLOVEVIDO schreef:
Hoi allemaal, sorry dat ik opeens binnenkom vallen. Maar ik heb een vraagje :Y)

Deze winter zijn er bij mij al 3 dekens gesloopt. En nu heeft mijn paard dus een regendeken op van een vriendin van mij. Maar zij wil morgen haar paard een regendeken op doen. Zelf heb ik dan alleen nog een deken van 150gram. Alleen de hals van mijn paard is geschoren. En nu is mijn vraag, kan ik hem zonder deken laten staan? Of moet ik toch maar die 150grams op gooien?



Morgen wordt het redelijk weer en als je paard een 0-grams gewent is nu kan die ook zonder of je moet even een eigen 0-grams scoren.

Ik ben net even bij mijn paardje gaan kijken die ik de deken af had gedaan of die het niet koud had, maar voelde goed dus deken af gelaten.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:31

Oké dankje! Ik ben inderdaad zelf opzoek naar een deken maar die heb ik niet zo 1,2,3 helaas! :')

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:47

IvysToeter schreef:
wobbe krijgt nu al iets meer haar.
als het een beetje zulk weer blijft (en het dus niet meer zou gaan vriezen) denk ik dat ik binnenkort ook overstap naar de 200grams voor wobbe.
als hij het dan toch koud blijkt te hebben kan ik altijd weer de 300 grams deken op doen.
maar ik vind het zo klote dat hij van die schuurplekken heeft.... terwijl hij die vorig jaar niet had, met exact dezelfde dekens.
aan de andere kant net zo :(:)
Afbeelding



Wat voor merk deken heb je hem op gehad? Heeft zelfs de aanzet van de singels geschuurd? :oo

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:50

Claudia1993_ schreef:
Ik zag het ook op KNMI, tussen de -1 en -4 wordt het.
Doen jullie dan weer een zwaardere deken om, voor degene die al een lichtere deken om hebben?
Lijkt mij niet nodig voor die paar nachtjes, binnen in de stal is het toch een stuk warmer.



Hier gaat zondagavond gewoon weer de 220 grams op. Op stal is het niet veel warmer dan buiten en ze staan 's morgens om 09.30 uur weer buiten. Veel te fris om dan met een 100 grams ineens te lopen. Ik houd de aantal grammen aan, zoals ik altijd doe. Onder de 7 graden gaat de 220 op, onder de 0 graden gaat de 300 gram op. De 100 gram gaat op als het een graad of 11 is (dagtemperatuur dan wel te verstaan). Bij 13 a 14 graden de ongevoerde deken en als het voor het eerst 16 graden wordt mogen ze overdag zonder dek lopen. Als het weer kouder wordt overdag, zoals omschreven. :D Tja, ik weet dat ik een enorme zemel ben. :o

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:30

Claudia1993_ schreef:
Ik zag het ook op KNMI, tussen de -1 en -4 wordt het.
Doen jullie dan weer een zwaardere deken om, voor degene die al een lichtere deken om hebben?
Lijkt mij niet nodig voor die paar nachtjes, binnen in de stal is het toch een stuk warmer.


Ik heb dezelfde vraag :j die van mij staat sinds vorige week donderdag weer zonder deken, zal ik hem dan weer een fleecegevoerde regendeken op moeten doen of kan hij nu ook wel gewoon helemaal zonder?

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:43

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen bij iets beter weer meteen die dekens aftrekken.?

hier was was het vanochtend 0 graden. :?

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:44

Ik snap het wel als ze met maar 1 dunnen deken of zo hebben gestaan maar niet als je 300 grams op hebt gehad of meer.
Hele winter onder deken gestaan en dan nu met vannnacht dus 0 graden en regelmatig flinke wind overdag en
regenachtig. Was hier alle dagen graad of 6 die beesten in hun blote kont zetten.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:55

Als mijn paard klam is onder de dekens, dan is het te warm. Zo simpel is het. Ik snap er ook niets van, want zo onwijs warm is het naar mijn eigen gevoel niet. Maar te warm onder de deken, is te warm. Als ze gaat zweten bij de oksels en flanken, moet er gewoon minder op. Ze staan snachts op stal, n daar zijn schapen bij gekomen, wat ook een boel extra warmte geeft in stal, amar ook overdag heeft ze genoeg aan haar dunnere dekens. Tegen mijn eigen gevoel heb ik gisteren 0 gram opgelegd, dat wordt mogelijk weer 50 dit weekend.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 02-03-12 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:59

simongek schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen bij iets beter weer meteen die dekens aftrekken.?

hier was was het vanochtend 0 graden. :?

Hier is het 8 graden! :P

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:35

simongek schreef:
Ik snap het wel als ze met maar 1 dunnen deken of zo hebben gestaan maar niet als je 300 grams op hebt gehad of meer.
Hele winter onder deken gestaan en dan nu met vannnacht dus 0 graden en regelmatig flinke wind overdag en
regenachtig. Was hier alle dagen graad of 6 die beesten in hun blote kont zetten.


Hier was het gister 12/13 graden windstil en de nacht ervoor 9 graden, vannacht 8 graden en dat zijn voor een paard hele fijne tempraturen.
Daarbij had mijn paard het voelbaar warm onder de 0-grams en dat komt omdat het zo vocht is.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 10:40

Claudia1993_ schreef:
Ik zag het ook op KNMI, tussen de -1 en -4 wordt het.
Doen jullie dan weer een zwaardere deken om, voor degene die al een lichtere deken om hebben?
Lijkt mij niet nodig voor die paar nachtjes, binnen in de stal is het toch een stuk warmer.

Als het echt weer een stuk frisser wordt en mijn paarden voelen niet meer lekker aan onder hun deken, doe ik gerust weer een iets dikkere op.

Ze staan nu sinds gisteren onder 150 en 100 gram (daarvoor 200 en 150).

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:28

Ja zweten is niet goed. ik doel meer op de mensen die hun paard niet echt warm voelde aanvoelen maar
toch minder opleggen met het oog op de stijgende temperaturen.

Ook staan er al een aantal zonder en dat vindt ik persoonlijk erg vroeg. (voor paarden die wel met dikke dekens hebben gestaan dan he)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:35

Mijn ongeschoren haflinger (24/7 buiten) staat nu nog onder haar 200 grams. Dat staat ze de hele winter al.
Zodra de nachten ook wat minder koud worden gaat ze onder een ongevoerde regendeken. Zag dat het komende nachten nog wel fris wordt dus ik wacht nog even af... Hopelijk kunnen de dekens snel de kast weer in!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:35

Mijn paard heeft max 200 gr op gehad alleen toen het snachts zo extreem koud was, had ze 100gr extra op. Ze stond alweer een tijd met de 0-gr en als ze daar te warm onder aanvoelt dan kan die af.
Ben gisteravond wel nog even gaan kijken en voelen, maar voelde prima want ook ik heb me twijfels.
Ik ga er zo weer heen en kijk hoe ze zich voelt, is het goed blijft die af anders gaat er weer een deken op.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:37

Heb hem gisteren onder een 0 grams gezet hij was erg warm.

Calice

Berichten: 9824
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:41

Recent geschoren paard staat onder 360 gram en geschoren shet onder 300 gram.
Voelen hier beiden goed onder en staan 24/7 buiten. Ga binnenkort kijken of mijn paard ook misschien terug kan naar 300 gram.